Article 5. Empoderament de l’alumnat

MODUL 1. EMPODERAMENT DE L’ALUMNAT – TASCA 5

SUBÀREA: 5.1. Accessibilitat i inclusió.

INDICADOR D’ASSOLIMENT NIVELL B2:
5.1.B2.2 Adapta solucions tecnològiques per a la inclusió en qualsevol context educatiu i situació d’ensenyament aprenentatge, que permeti la participació i el progrés de tot l’alumnat en un mateix procés didàctic.

BREU EXPLICACIÓ DE L’ACTIVITAT A DESENVOLUPAR:
Creació d’un Horari Visual Personalitzat
 Desenvolupar la competència digital dels nens mitjançant la creació d’un horari visual amb recursos de l’ARASAAC per facilitar la comprensió de les tasques diàries i reduir l’ansietat.
1. Explica als nens que crearem junts un horari visual per ajudar-los a entendre les seves tasques diàries de manera més clara i divertida.
2. Parla amb els nens sobre les activitats que fan durant el dia, com ara jugar, menjar, fer exercici, i altres tasques rutinàries.
3. Amb l’ajuda dels nens, selecciona imatges i pictogrames de l’ARASAAC que representin les diferents activitats del dia. Pots trobar aquestes imatges a la pàgina web de l’ARASAAC.
4. Ajuda els nens a organitzar les imatges en un horari visual a la cartulina o paper gran. Posa les imatges en ordre seqüencial, representant la successió de les activitats diàries.
5. Amb tisores i cola, enganxa les imatges a l’horari visual. Podeu posar les imatges en una línia horitzontal o vertical, segons la preferència del nen.
6. Repasseu junts l’horari visual, explicant cada activitat representada. Anima els nens a fer preguntes i assegura’t que entenguin el significat de cada pictograma.
7. Encoratja els nens a utilitzar l’horari visual com a guia durant el dia. Poden assenyalar les tasques realitzades a mesura que completen cada activitat.
8. A mesura que compleixin les tasques, reforça-los positivament. Aquest horari visual pot convertir-se en una eina útil per reduir l’ansietat i proporcionar una estructura visual clara per al seu dia.
Aquesta activitat fomenta la competència digital mitjançant l’ús d’eines en línia (imatges de l’ARASAAC) i estimula el desenvolupament de habilitats organitzatives i de comunicació.

EVIDÈNCIES PREVISTES DE L’ASSOLIMENT DEL NIVELL B2 (PORTFOLI)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *