Un elefant es balancejava!

La setmana passada ens va visitar la María José de la biblioteca Esteve Paluzie, de Barberà. Ens ha portat un recull de contes i ens ha fet la interpretació del conte Un elefant és balancejava.

“Cada conte és una porta a la imaginació, on gairebé tot és possible destapant el misteri que t’espera darrere les seves pàgines”

Anònim

Us mostrem unes imatges d’aquesta gran jornada!!

Gratuïtat Infantil 2!!

Benvolgudes famílies,

Estem en ple període de preinscripció a les llars Municipals de Barbera del Vallès.

Una de les novetats per al curs vinent, és que, coincidint amb una major col·laboració en el finançament per part de l’Ajuntament i la Generalitat de Catalunya, les famílies amb infants que cursaran l’Infantil 2, és a dir, l’últim curs que oferim a les Llars d’Infants abans del pas a l’escola, no hauran de pagar quota pel servei bàsic d’escolarització, és a dir, el servei que s’ofereix de les 9 a les 12 hores i de les 15 a les 17 hores.

Així mateix, les Llars Xerinola i Rodona oferiran el servei bàsic en horari de matí i tarda, de manera que totes les Llars d’Infants Públiques Municipals de Barberà del Vallès oferiran el servei bàsic en horari de matí i tarda, així com el servei d’acollida de les 8 a les 9 hores i el servei interlectiu del migdia de les 12 a les 15 hores.

Els serveis complementaris d’acollida i interlectiu del migdia continuaran tenint establerts uns preus públics adaptats a les necessitats de les famílies, segons la tarifació social i bonificacions vigents.

Salutacions

Carnestoltes!

Amb l’arribada del Carnestoltes  sembla que tot trontolla !

Han estat uns dies on hem gaudit de molts moments divertits i moltes activitats que hem viscut amb respecte i cura cap a l’infant.

El fet de disfressar-se quan encara no tenen prou autonomia per vestir-se, suposa un moment incòmode i massa artificial per a la seva rutina diària. Cal prendre consciència de com ho viuen i empatitzar amb la seva emoció quan l’infant no té cap interès per disfressar-se o no li produeix cap instant agradable. En un espai preparat amb cura i detall amb tot de complements i disfresses, donem l’opció que els infants lliurement experimentin amb tot el que els cridi més l’atenció: barrets, collarets, varetes màgiques, diademes, ulleres, capes, vestits, sabates… També els convidem a maquillar-se, tot transformant-los per uns moments en personatges divertits i originals.

Amb la  participació de totes les famílies  ens heu ajudat a guarnir el passadís de la Llar d’Infants i convertir l’espai d’entrada en un entorn de festa!

Tardor a la Xerinola

Fa uns quants dies que hem iniciat un nou curs i hem deixat l’estiu enrera, els primers dies sempre , es barregen moltes emocions per part dels infants, les famílies i nosaltres… Deixem aquella persona que més estimem la nostra filla i el nostre fill en unes noves mans, que tot i que estan plenes d´il·lusió i de molta experiència, no deixen de ser desconegudes al principi.

Hem i heu pogut acompanyar , tot mantenint les distàncies de seguretat, als nostres infants en els seus primers dies a la llar, ens heu explicat durant aquest acompanyament aquelles coses que més els agrada als vostres infants i les que no tant… Hem anat creant vincles a poc a poc.

Aquests vincles necessiten temps, un vincle de seguretat es crea amb presencia, disponibilitat, una mirada de complicitat en el moment adequat, escoltant de veritat, fens saber que hi ets i que la veus i el veus.., confiança, descoberta, les noves relacions… i en aquest punt estem, volem compartir amb vosaltres el vídeo dels primers dies de familiarització a la llar.

Estança del Tabalet

Estança del Ratolí

Ens hem trobat mares i pares i hem compartit aquest moment i els nostres projectes.

I ara seguim… amb aires ja de nadal! Us volem acompanyar en aquesta etapa tan màgica i plena de riqueses en la que estan els vostres fills i filles.

Iniciem un nou curs a la Xerinola

Serà intens, i també bonic. Veureu la màgia que es desplega i que s’hi instal·la, formareu part d’aquest procés i de tot un curs on es produiran molts i molts aprenentatges, relacions, emocions i forts vincles que formaran part d’una etapa que, n’estic bastant segura, no oblidareu mai. El que es viu a l’escola bressol no es torna a viure enlloc.

Que comenci el curs!

Text d’ Aina Cabau Vallverdú

L’equip educatiu de la Xerinola us donem la benvinguda !!