Créixer entre plantes, la cloenda!

El projecte Creixem entre plantes és una iniciativa que neix de la implicació dels i les joves que cursen el PFI d’auxiliar de vivers i jardins a la Fundació Barberà Promoció, els i les alumnes de l’Institut Bitàcola i les llars d’infants Rodona, Bosquet i Rondalla, Xerinola.

Aquest curs ja ha arribat a la seva fi, hem gaudit de diferents moments i projectes compartits amb els nostres infants, hem après a tenir cura del nostre entorn exterior.

En aquesta cloenda ens van acompanyar a la Llar La Rondalla, els i les alumnes del PCI, que van portar les plantes per plantar. Els i les alumnes de l’institut Bitàcola que ens van regalar joguines que van elaborar pels nostres petits i petites. Ens van acompanyar i ajudar a plantar el Xavier Garcés, alcalde de Barberà i en Daniel González 1r tinent d’alcaldia Drets Civils i Ciutadania.

Us fem arribar un tastet d’imatges del que va estar aquest dia!!

Fins al curs vinent, us hi esperem!!

Gratuïtat Infantil 2!!

Benvolgudes famílies,

Estem en ple període de preinscripció a les llars Municipals de Barbera del Vallès

Una de les novetats per al curs vinent, és que, coincidint amb una major col·laboració en el finançament per part de l’Ajuntament i la Generalitat de Catalunya, les famílies amb infants que cursaran l’Infantil 2, és a dir, l’últim curs que oferim a les Llars d’Infants abans del pas a l’escola, no hauran de pagar quota pel servei bàsic d’escolarització, és a dir, el servei que s’ofereix de les 9 a les 12 hores i de les 15 a les 17 hores.

Així mateix, les Llars Xerinola i Rodona oferiran el servei bàsic en horari de matí i tarda, de manera que totes les Llars d’Infants Públiques Municipals de Barberà del Vallès oferiran el servei bàsic en horari de matí i tarda, així com el servei d’acollida de les 8 a les 9 hores i el servei interlectiu del migdia de les 12 a les 15 hores.

Els serveis complementaris d’acollida i interlectiu del migdia continuaran tenint establerts uns preus públics adaptats a les necessitats de les famílies, segons la tarifació social i bonificacions vigents.

Salutacions,

Carnestoltes!

Amb l’arribada del Carnestoltes  sembla que tot trontolla !

Han estat uns dies on hem gaudit de molts moments divertits i moltes activitats que hem viscut amb respecte i cura cap a l’infant.

El fet de disfressar-se quan encara no tenen prou autonomia per vestir-se, suposa un moment incòmode i massa artificial per a la seva rutina diària. Cal prendre consciència de com ho viuen i empatitzar amb la seva emoció quan l’infant no té cap interès per disfressar-se o no li produeix cap instant agradable. En un espai preparat amb cura i detall amb tot de complements i disfresses, donem l’opció que els infants lliurement experimentin amb tot el que els cridi més l’atenció: barrets, collarets, varetes màgiques, diademes, ulleres, capes, vestits, sabates… També els convidem a maquillar-se, tot transformant-los per uns moments en personatges divertits i originals.

Amb la  participació de totes les famílies  ens heu ajudat a guarnir el passadís de la Llar d’Infants i convertit l’espai d’entrada en un entorn de festa!

Iniciem el projecte “Creixem entre plantes”

Creixem entre plantes és un projecte d’ApS (aprenentatge-servei), a través del qual aprenem i treballem en comunitat.

L’alumnat de Barberà Promoció, els i les joves del Programa Start! Noves Oportunitats

del Maresme-Vallès que cursen el PFI d’Auxiliar de vivers i jardins , realitzaran tasques de millora i manteniment de les instal·lacions i zones verdes de les llars d’infants que participen en el pla: El Bosquet i La Rondalla.

Aquest és el primer curs que La Rondalla participem en aquest projecte, ens fa molta il·lusió !!

El dimecres 9 de febrer vam fer la primera sessió al jardí de La Rondalla i ho volem compartir amb vosaltres.

Tardor a La Rondalla

Fa uns quants dies que hem iniciat un nou curs i hem deixat l’estiu enrera, els primers dies sempre , es barregen moltes emocions per part dels infants, les famílies i nosaltres… Deixem aquella persona que més estimem la nostra filla i el nostre fill en unes noves mans, que tot i que estan plenes d’il·lusió i de molta experiència, no deixen de ser desconegudes al principi.

Hem i heu pogut acompanyar , tot mantenint les distàncies de seguretat, als nostres infants en els seus primers dies a la llar, ens heu explicat durant aquest acompanyament aquelles coses que més els agrada als vostres infants i les que no tant… Hem anat creant vincles a poc a poc.

Aquests vincles necessiten temps, un vincle de seguretat es crea amb presencia, disponibilitat, una mirada de complicitat en el moment adequat, escoltant de veritat, fens saber que hi ets i que la veus i el veus.., confiança, descoberta, les noves relacions… i en aquest punt estem, volem compartir amb vosaltres el vídeo dels primers dies de familiarització a la llar.

Estança de l’Espigol

Estança de l’Eucaliptus

Estança del Pi

Ens hem trobat mares i pares i hem compartit aquest moment i els nostres projectes.

I ara seguim… amb aires ja de nadal! Us volem acompanyar en aquesta etapa tan màgica i plena de riqueses en la que estan els vostres fills i filles.

Iniciem un nou curs a La Rondalla

Serà intens, i també bonic. Veureu la màgia que es desplega i que s’hi instal·la, formareu part d’aquest procés i de tot un curs on es produiran molts i molts aprenentatges, relacions, emocions i forts vincles que formaran part d’una etapa que, n’estic bastant segura, no oblidareu mai. El que es viu a l’escola bressol no es torna a viure enlloc.

Que comenci el curs!

Text d’Aina Cabau Vallverdú

L’equip educatiu de La Rondalla us donem la benvinguda !!