QUI SOM

LLAR D’INFANTS MUNICIPAL ELS PESOLETS
1

La Llar d’Infants Municipal “Els Pesolets” és un centre de titularitat municipal que va iniciar la seva activitat el curs 2005-2006, fruit de la demanda d’assistència educativa en l’àmbit de 1er cicle d’Educació Infantil al municipi de Riudecols. La nostra escola disposa d’una capacitat de 30 places escolars pels infants de 4 mesos  a 3 anys .

La Llar d’Infants es troba a les afores del poble de Riudecols, a la comarca del Baix Camp, concretament a l’Avinguda Alforja s/n. Es troba al  costat del l’escola Pública Mare de Déu del Roser.

Està situada en un indret que permet que la llar d’infants es nodreixi de la natura ja que es troba envoltada de muntanyes.

La nostra Llar disposa de dues estances de més de 30 m2 cadascuna, d’una sala d’usos múltiples (psicomotricitat) de 30m2 i d’un jardí amb 75m2, d’una cuina-office, dos dormitoris i un bany a cada estança.

L’equip educatiu està format per t professionals:

La llar d’infants està formada per una comunitat de persones que compartim una mateixa mirada i projecte : “acompanyar els infants en el seu procés de creixement i aprenentatge des del respecte i confiança en les seves capacitats”.

L’equip educatiu de la llar d’infants està format per: 

LIDIA ORTIZ BORREGO

Directora i tutora del grup 1-2 anys

Horari curs: 8:30h-12:30h

SÒNIA ADROER LLAURADÓ

Educadora i tutora del grup 2-3anys.

Horari: de 8:30h-16:00h.

EMMA ORTIZ FERNÁNDEZ

Mestra de suport.

Horari: 8:30h a 16h

MARIA RUIZ CABRÉ

Subdirectora i mestra de suport.

Horari :11:30h a 15:30h

 

EQUIP EDUCATIU: Sònia, Maria, Lidia i Emma.

 

 

 

VALORS I PRINCIPIS

Els nostres valors i principis parteixen d’una mirada cap a l’educació centrada en els vincles i els principis de la pedagogia sistèmica:

ARRELS : Les persones necessitem sentir que la nostra família es acceptada i només quan estem agraïts al que la vida ens ha donat, podrem estar disponibles cap els aprenentatges.

 CONFIANÇA, en la vida, en les nostres possibilitats, les de l’alumnat, les famílies i les companyes de l’equip educatiu. Vivim per aprendre i aprenem per viure. És comprendre, que a l’escola, entra la vida i que el mestre dóna, però també rep dels infants i les famílies.

TENDRESA, entusiasme i passió pel que fa, una mestra  acompanyant que mira des del cor que cuida els pensaments, allò que sent, diu i fa.  Una llar d’infants que té com a objectiu, el benestar de tota la comunitat que acull les famílies, les mestres que fan substitucions i els alumnes de pràctiques.

 ALEGRIA. Una llar d’infants  que deixa entrar la vida i sorprendre’s cada dia com a motor d’aprenentatge.

ELS PETITS DETALLS Des de la llar d’infants, com ja s’ha fet referència, té com un dels principals objectius el benestar de tota la comunitat. És per aquest motiu, que creiem en l’agraïment com un dels valors de la nostra llar d’infants. Es farà ús de rituals i dinàmiques de coneixença amb les famílies i el nou personal educatiu i es cuidarà l’equip educatiu fent diferents propostes.

DE RECONEIXEMENT I INCLUSIVA, d’un mateix i dels altres sense judicis i humilitat. Volem una llar d’infants on tothom se senti inclòs, valorat i reconegut.

La nostra llar  busca oferir les mateixes possibilitats a tots els seus alumnes, acceptant que aquests són diferents ja que cadascú té unes capacitats, necessitats, interessos, motivacions, etc., determinats, però també que tots els infants, siguin quines siguin les seves característiques tenen capacitat per aprendre.

 RESPONSABILITAT, per ocupar el lloc que correspon a cadascú per fer el que ens pertoca.

 ACTIVA: Ens manifestem com una escola activa, és per això que ens formem contínuament com a professionals de l’educació tot innovant en la nostra tasca educativa, estant al corrent d’innovacions pedagògiques i cursos formatius i participant en grups de treball.

La nostra llar d’infants crea el projecte “connectem en xarxa” el curs 2018-19, com una petita xarxa de les Llars d’infants rurals pròximes del poble de Riudecols.  D’aquesta manera,  generant  un espai estable de presa de consciència  sobre la necessitat del canvi, aportar i compartir propostes concretes i neguits i alhora sumar esforços per donar força i reconeixement a l’etapa de 0 a 3 anys.

També estem en contacte amb l’Escola Mare de Déu del Roser de Riudecols.

Treballem en xarxa amb d’altres serveis com l’EAP (equip d’assessorament psicopedagògic) i l’equip de professionals del CDIAP (Centres de desenvolupament infantil i atenció precoç) tot compartint xerrades, programes de prevenció, detecció , d’acompanyament en la nostra tasca com a mestres i en la nostra intervenció amb l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

OBERTA Per tal de prendre la direcció conjunta del projecte educatiu, cada component de l’equip i de la comunitat educativa ha de poder sentir que pertany, conèixer la seva funció, respectant la seva identitat  i possibilitar que cada persona pugui mostrar els seus majors talents. Abans que mestres, som persones amb una història de vida i poder conèixer aquesta, permet enfortir el vincle i el sentiment de pertinença tot consolidant l’equip educatiu, el qual és un element clau d’aquest projecte.

XARXA La nostra llar d’Infants és centre col·laborador  de la Universitat Rovira i Virgili en la formació de futurs mestres d’educació infantil ja que creiem en la importància  de compartir la nostra proposta educativa, d’enriquir-nos de les aportacions de l’alumnat de pràctiques  i de la importància del pràcticum en la formació inicial del futur professorat..

També col·laborem amb l’Institut Fontanelles de les Borges del Camp com a centre formatiu de l’activitat d’estada a l’empresa. Així com amb d’altres centres,  com centre formador d’alumnat de pràctiques dels estudiants del cicle formatiu d’educació infantil.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *