BIBLIOGRAFIA
-
La ràdio a Internet (2007)
Documental del programa Bit@bit, produït per TV3, té una durada de 16 minuts. Explicació de com funciona la ràdio per Internet. Adreçat a alumnat de secundària.
-
“La ràdio a l’escola. Aplicacions didàctiques” de Roderic Villalba
Article on, de forma sintètica, l’autor exposa les aplicacions de la ràdio a l’escola.
-
“La ràdio a Internet. Recursos per fer ràdio per Internet als centres educatius d’ensenyament obligatori a través del servei XTEC Ràdio.”
de Roderic Villalba
Llicència retribuïda (Curs 2002-2003) on, tal i com indica el títol, es fa un treball per tal d’orientar per a l’ús de la ràdio per Internet. D’entre els documents elaborats destaquem:
– Dossier sobre la ràdio (per al professorat). Consta de 10 blocs, que són els següents: 1. Història i evolució. 2.La tecnologia radiofònica. 3.Les emissores de radiodifusió. 4.El llenguatge radiofònic. 5.Els gèneres radiofònics. 6.La producció radiofònica. 7.La ràdio digital. 8.La ràdio a Internet. 9.La ràdio a l’escola i a l’institut. 10.Vocabulari radiofònic.
– Guia del docent. Guia didàctica del projecte.
– Ràdio Web. La ràdio a Internet (Material per a l’alumnat). A partir dels 10 blocs temàtics desenvolupats, se segueix l’estructura següent: Informació sobre el tema. Posa’t a prova (activitat d’avaluació). Activitats d’aprenentatge. Recursos. Avalua’t. Respostes a « Avalua’t »