Gimcana de coneixement de Balaguer

Aquesta és una iniciativa de l’àrea d’immigració de l’Ajuntament de Balaguer i l’equip LIC del Servei Educatiu de la Noguera.  Els nois i noies realitzen un recorregut  per la ciutat de Balaguer per tal de conèixer els seus serveis i llocs més emblemàtics. El grup d’alumnes de l’aula d’acollida ha d’anar trobant diferents llocs a partir d’un llibre de ruta i superant un seguit de proves relacionades amb diferents àrees del currículum: l’educació física, música, matemàtiques, coneixement del medi… La llengua catalana actua com a eix vertebrador de tota l’activitat ja que es pretén  que es treballin els quatre blocs de l’aprenentatge de la llengua: interaccionar amb l’entorn per tal de preguntar i trobar les solucions (comprensió i expressió oral),  entendre i interpretar  les instruccions (comprensió escrita) i  escriure correctament les respostes (expressió escrita).

Quin material conté?

La gimcana consisteix en una carpeta que conté un llibre de ruta, el quadern de proves, el solucionari, retoladors i una baieta per esborrar.

Open publication – Free publishingMore nouvingut

Alumnat de cicle mitjà i superior de les aules d’acollida de primària.

S’aconsella que els grups siguin reduïts. A cada grup cal que hi hagi alumnes amb un nivell mínim de lecto-escriptura en llengua catalana.

Com sol·licitar-la ?

Només cal demanar-la al Servei Educatiu en préstec i concretar la data i hora de realització. L’assessora LIC i/o el tècnic d’immigració  acompanyarà el grup juntament amb els tutors i tutores durant el trajecte i la realització de les proves.

En construcció!

Properament estarà operatiu! Neix un espai d’intercanvi virtual d’informacions, novetats i eines que facilitin la tasca dels tutors/es d’aula d’acollida, coordinadors/es lic dels centres i mestres en general. Esperem que sigui de gran ajuda. Fins aviat!