SANT JORDI

Sant Jordi és el patró de diverses nacions i territoris, entre els quals hi ha Anglaterra, Aragó, Catalunya, Geòrgia, Etiòpia, Bulgària, Portugal, etc.

Segons el Costumari Català de Joan Amades, el fet que Sant Jordi sigui el patró dels cavallers es deu a l’ajut que va donar el sant al rei Pere I l’any 1094.

Segons s’explica, l’esmentat rei va guanyar una batalla contra els sarraïns després que aquest invoqués el sant. Per agrair la gesta, el rei va nomenar-lo no només patró de la cavalleria sinó també de la noblesa catalana.

A Catalunya, la festa es va generalitzar a meitat del segle XV i el seu patronatge de Catalunya ja és esmentat a principis del segle XIX.

A l’escola ho celebrem portant a terme diferents tallers al llarg d’aquell matí (manualitats, gaudint d’un conte contacontes i participant en balls tradicionals) i per la tarda l’alumnat de 4rt ens representa la Llegenda de Sant Jordi mentre que l’alumnat de 3r fa els acompanyaments musicals.

Un cop finalitzada la jornada d’escola les famílies acompanyades dels seus fills i filles participen en un intercanvi de llibres i en altres activitats organitzades per l’AMPA i per la comissió de festes i la de medi ambient de l’escola.