Les Escoles de Gurb agraeix de tot cor les aportacions que han fet la Roser Capdevila, la Pilarín i la Mercè Galí per a l’exposició “Sis Il·lustradores Catalanes”.

![]()







Moltes gràcies!!!
Les Escoles de Gurb agraeix de tot cor les aportacions que han fet la Roser Capdevila, la Pilarín i la Mercè Galí per a l’exposició “Sis Il·lustradores Catalanes”.

![]()







Moltes gràcies!!!
Per celebrar el dia de la dona a la biblioteca trobareu una exposició de sis il·lustradores catalanes. molt conegudes per les seves obres. A continuació us deixem informació de totes sis.
Esperem que us agradi!


Des del l’inici fins ara la Pilarín ha publicat més de 1000 llibres, alguns traduïts a vuit idiomes. És una artista compromesa amb el seu país, Catalunya, i es reflecteix clarament en el gruix de la seva extensa obra. Així mateix, la seva gran qualitat artística i humana li ha permès il·lustrar qualsevol escenari, indret o personatge de tot el món i de totes les èpoques. L’any 1991 la Generalitat de Catalunya li va donar la Creu de Sant Jordi i, a l’abril del 2011, Vic li va concedir la Medalla d’Or de la ciutat.
Per saber-ne mes ves a la seva plana WEB
Si vols veure la sèrie d’animació “L’Illa del far” clica la imatge.


És il·lustradora, pintora i escultora. Va estudiar pintura a l’Escola Massana. Va editar el seu primer llibre el 1968, i des d’aleshores ha il·lustrat més de 700 títols entre àlbums i llibres de text. Entre els seus llibres infantils destaquen La lluna d’en Joan, L’aniversari, Raspall i Jo les volia.
Per saber-ne mes ves a la seva plana WEB


És una il·lustradora catalana que pertany a una família amant de la cultura i les arts plàstiques. Va estudiar Belles Arts a l’escola la Massana de Barcelona i es va fer popular arran de les tres bessones. L’any 1999 fou guardonada amb el Premi Nacional de cinema i d’audiovisual, i el 2004 amb la Creu Sant Jordi.
El 2011 va donar el seu llegat, format per més de 3.000 dibuixos, litografies, gravats i contes, a la Biblioteca de Catalunya. Actualment es dedica a il·lustrar i escriure llibres preferentment infantils.
Per saber-ne mes ves a la seva plana WEB




És il·lustradora i autora de llibres. També és psicoterapeuta a través de l’art i especialista en educació emocional. El seu primer llibre il·lustrat i escrit va ser el monstre de colors.
Per saber-ne mes ves a la seva plana WEB


És una il·lustradora catalana que va créixer envoltada de llibres a la llibreria dels seus pares. Va estudiar a l’ Escola de la Llotja de Barcelona i es va llicenciar en Belles arts, per ella dibuixar ha estat sempre una manera d’expressar-se.
Per saber-ne mes ves a la seva plana WEB
Al bloc d’en Jaume Centelles La invitació a la lectura trobareu més informació.
El dia 8 de Març és el dia Internacional de la Dona. Aquesta és una data que se celebra a tot el món, des de 1975 , arran d’una proposta de l’Assemblea General de l’ONU. La finalitat és la de recordar a les que van ser les pioneres en la demanda per la igualtat dels drets i oportunitats de les dones.
Us animem a visualitzar aquests vídeos per tal de conscienciar-nos de la importància de la igualtat entre homes i dones.
Com perceben els infants la bretxa salarial?
Curtmetratge Don Federico
Inspirant el futur sense estereotips
Alèxia Putellas guanya la pilota d’or 2021
InfoK Dia Internacional de les dones. 2021
Bona tarda nens i nenes!!
Sabeu què? A la biblioteca ja ho tenim tot a punt per la setmana del Carnestoltes!
QUÈ HI PODEU TROBARr?
Una exposició de llibres molt interessant (com fer disfresses, per què es celebra el Carnaval, com crear maquillatges, com fer caretes…).
La Llufalletres està molt emocionada perquè el Carnestoltes li ha enviat una carta dient que la vindria a visitar. Ai!! Quina una en portarà de cap!
Veniu a visitar-nos i gaudiu del moment! Segur que us ho passareu d’allò molt bé.











Us adjuntem l’enllaç a les recomanacions de Nadal d’en Jaume Centellas, mestre i bibliotecari escolar, que en sap un munt sobre llibres.


Francesco Tonucci, conegut també com a Frato, és un psicopedagog i dibuixant molt famós. De totes maneres, ell es defineix com a “nenòleg” perquè amb el que ha dedicat més temps és a entendre el comportament, aprenentatge i vivències dels infants. Va néixer a la ciutat de Fano, Itàlia, el 1940.
El seu pare era infermer i la seva mare mestressa de casa.
A Tonucci no li agradava gaire l’escola i tenia dificultats en l’àrea de matemàtiques. La seva família el va inscriure a “l’Istituto Magistrale”, i va obtenir el títol de mestre d’escola l’any 1958. El 1963 es va graduar en Pedagogia, a la Universitat Catòlica de Milà i posteriorment, l’any 1966, es va convertir en investigador a l’Institut Psicològic del Consell Nacional de Recerca. El 1968 rep el seu primer reconeixement en el camp de l’educació i comença a caricaturitzar la realitat que es viu a les escoles.

L’any 1982 passa a presidir el Departament de Psicopedagogia. Les seves investigacions es basen en el desenvolupament dels nens en diferents àmbits, el seu pensament, comportament… En definitiva, en la relació existent entre la cognició dels infants i la metodologia que s’utilitza en l’educació .
Francesco Tonucci ha escrit diverses obres: “Per una escola alternativa” , “Amb ulls de nen”, “Amb ulls de nena”, “Nen es neix”, “Com ser infant”, “Benvingut, Joan”, “Amb ulls d’avi”, “Amb ulls de mestre”, “Per què la infància?”, “Pot un virus canviar l’escola?”… entre altres.
El seu objectiu principal és entendre els infants a partir del que són ells mateixos, deixant de banda el que està preestablert pels adults.

Com entén Francesco Tonucci l’educacIó:






El 1991 va posar en marxa a Fano, la seva ciutat natal, el projecte “La ciutat dels nens”, amb l’objectiu de situar els més petits com a protagonistes en la planificació de la ciutat. Per aquest motiu es requereix de ciutats que els permetin als nens viure com a ciutadans.

El dijous dia 14 d’octubre, es va fer entrega de la placa que reconeix el nostre centre, Les Escoles de Gurb com a “CENTRE AMIC APFRATO”.
L’acte va tenir lloc al centre Integratek de Barcelona, i ens va fer l’entrega el mateix professor Francesco Tonucci, acompanyat de la presidenta de l’Associació Pedagògica Francesco Tonucci, Mar Romera.
Aquest reconeixement significa que el centre pren un compromís per la defensa dels drets de la infància que es recullen en la Convenció Internacional dels Drets dels Infants, on es destaca el dret al joc i a la participació infantil.

Del 15 al 19 de novembre tota l’escola treballarem la setmana de les amigues i amics d’en Frato i, com era d’esperar, la biblioteca de l’escola no hem volgut perdre aquesta oportunitat per afegir-nos en aquest preciós projecte.

Què hem fet?
Hem muntat una exposició relacionada amb la vida d’en Francesco Tonucci, en Frato. Per qui no el conegui en farem cinc cèntims…
A més, hi trobareu dibuixos i reflexions que fa aquest pedagog sobre l’ensenyament, la família, els nens i nenes…
Qui hi pot anar?
Tots els nens i nenes de l’escola, petits i grans.
Només haureu de decidir amb el vostre mestre/a a quina hora podeu anar-hi i reserveu.
Què heu de fer?
Molt fàcil. Entreu a la biblioteca, llegiu la seva biografia i allà hi trobareu… una caseta amb una porta. Travesseu-la i descobriu què s’hi amaga a dins…
Després, hi ha una activitat extra!
Voleu saber de què es tracta?
RESERVEU HORA I DESCOBREIX-HO TU MATEIX!
Us deixem aquí la bibliografia d’en Francesco Tonucci.

La familia, la primera escuela de las emociones. Mar Romera (Pròleg de Francesco Tonucci)
Coses que es poden fer amb un nas llarg a més de dir mentides.
Olimpíades’92 amb ulls d’infant
La ciutat dels infants.
Amb ulls de nen.
Amb ulls de nena.
Frato, 40 anys amb ulls d’infant.
Els drets de la infància
Amb ulls d’avi.

Volem donar les gràcies a totes aquelles persones i entitats que ens han ajudat a fer aquesta exposició, en especial al Bibliobús, ja que sense la seva col·laboració no hagués estat possible.
Comissió de la biblioteca.
Ha arribat la tardor i el refranyer popular en fa referència, com no podia ser d’altra manera. Dites populars que any rere any ens venen al cap quan arriba aquesta època de l’any . Aquí us deixem un recull d’algunes d’elles.
Us deixem un recull de cançons per celebrar aquests dies.
BONA CASTANYADA A TOTHOM!
La vostra Llufalletres
Des del 1997 cada 24 d’octubre es celebra el Dia Internacional de les BIBLIOTEQUES. L’associació Espanyola d’amics del llibre Infantil i Juvenil va proposar aquest dia per recordar la destrucció de la biblioteca de Sarajevo a l’any 1992.
Des de l’escola volem celebrar aquest dia compartint amb vosaltres una nova i benvinguda notícia:
Aquest any, si tot va bé, reobrirem la biblioteca escolar per tal que els infants puguin redescobrir-la.
Altre cop podran venir a la biblioteca i endur-se llibres, còmics, àlbums il·lustrats… cap a casa i així compartir amb la família les emocions, intrigues i diferents vivències que poden sorgir a través de la lectura de les diferents pàgines.
Penseu també que la lectura ofereix coneixement, imaginació, desenvolupa la creativitat, estimula la reflexió, … i mil beneficis més.
La Llufalletres, la mascota de la biblioteca, estava molt ensopida i trobava a faltar els nens i nenes de l’escola i ara, des de que li hem dit aquesta notícia fa salts d’alegria i està feta un sac de nervis per retrobar-se amb els seus amics i amigues.
Comença el compte enrere ja que aviat serà una realitat! Quina emoció!!
Comissió de biblioteca
“No hi ha espectacle més bonic que la mirada d’un nen que llegeix” Günter Grass.

Aquest curs els nens i les nenes de P3, P4 i P5 hem jugat amb minimons.
QUE SÓN ELS MINIMONS?
Els minimons són representacions de mons reals o imaginaris creats a partir d’elements naturals (palla, còdols de riu, fustes, escorça,…) i d’altres elements no naturals ( figures, caixes, teles,…) que conviden al infant al joc simbòlic. Es solen acompanyar amb diferents contes per despertar la imaginació i la creativitat dels nens i les nenes i endinsar-los des de ben petits all món de la literatura.
BENEFICIS DELS MINIMONS
Amb els Minimons, com també amb altres propostes de joc simbòlic, treballem moltes habilitats:
– Imaginació i creativitat
– Vocabulari
– Motricitat fina
– Intel·ligència sensorial
– Paciència i concentració
– Cooperació (quan es treballa amb més nens)
– Resolució de problemes
– Experimentació
– Lògica i matemàtiques.
Nosaltres hem creat tres minimons:
Minimon dels Dinosaures:

Minimon dels pirates:

Minimon de la granja:
