Nou Segell de Bones Pràctiques

 Ens han concedit un nou segell de bones pràctiques.

Les pràctiques es classifiquen segons cinc línies de contingut. Aquestes línies, recollides a la FIC BENR Biblioteca escolar: nous reptes a partir de la proposta de la Biblio(r)evolució de la Fundació Jaume Bofill, són les següents:

  • Línia 1: La biblioteca escolar com a agent de canvi i innovació
  • Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa
  • Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre
  • Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector
  • Línia 5: La biblioteca escolar com a agent d’impuls i participació activa a la cultura digital
  • Línia 6: La biblioteca escolar com a agent d’impuls a la lectura entre el professorat

Aquesta vegada ens han concedit el segell de la Línea 1:

Línia 1: La biblioteca escolar com a agent de canvi i innovació

Bones pràctiques: Vitamines d’escriptura amb la Teresa Saborit

 

 

VITAMINES D’ESCRIPTURA AMB LA TERESA SABORIT

La nostra escola sempre ha participat al XXXVI Concurs Literari que ofereix l’Ajuntament de Gurb. Els alumnes de 3r a 6è es presenten en les diferents categories: Bases Concurs Literari de Gurb 2024 . A tercer, ho inicien a través del  seu projecte “Els Contes”  i els altres cursos ho van ampliant. Els contes premiats surten publicats en el programa de La Festa Major.

Enguany, l’Ajuntament va acceptar la nostra proposta de subvencionar una activitat per ajudar als alumnes en la seva creació de contes. Va anar a càrrec de la escriptora local Teresa Saborit, que ens va proposar unes activitats per a la dinamització de l’escriptura molt engrescadores.  Van poder gaudir de l’activitat els cursos anteriorment esmentats.

La Teresa ens va preparar una dinàmica d’escriptura de contes molt divertida i amena, anomenada “Vitamines d’escriptura”.  Els nens i nenes van participar en tot moment i van poder crear un conte molt divertit amb totes les vitamines essencials.

L’activitat va funcionar tan bé que l’ajuntament s’ha compromès a que el curs vinent tingui continuïtat, i també s’ampliarà per als alumnes de l’Institut de Gurb.

Moltes gràcies Teresa i  Ajuntament de Gurb!

EP! AVUI HEM DE FELICITAR EN JOAN RAMON!

Ens fa molta il·lusió comunicar-vos que el nostre conserge, en Joan Ramon, ha estat guanyador en el 10è concurs de microrelats d’ISabadell.

Cliqueu la imatge 

En Joan Ramon rebent el seu premi

Però tot això no acaba aquí! Ha agafat embranzida i també ha quedat segons al premi de St. Jordi de microrelats de Vallromanes.

Moltes felicitats Joan Ramon!!

POEMES I CONTES IL·LUSTRATS

Durant la setmana de St Jordi hem fet moltes activitats. Entre elles els poemes i contes il·lustrats. 

Alumnes de 1r, 2n i 4t

D’on partim? 

Vam agafar el poemari que gira al voltant dels colors, escrit per en Pep Molist, titulat “Rastellera de colors”. Llavors, vam seleccionar alguns poemes.

Com ens vam organitzar? 

Ens vam distribuir de la següent manera: Els alumnes de 4t (en aquest cas eren els més grans de tots ells/es) anaven a buscar un/a alumne/a de 1r i un/a de 2n . Es col·locaven a l’aula que més gràcia els feia i, llavors, entre els tres llegien en veu alta el poema que els havia tocat a l’atzar. Un cop acabada la lectura, havien de fer-ne la seva il·lustració. Entre els tres decidien el dibuix, com pintar-ho, els elements que volien destacar…. tot de forma col·laborativa. 

Un cop es va acabar l’activitat, es va recopilar tots els poemes il·lustrats i se’n va fer un llibret. Ara, el tenen als alumnes del cicle dels mitjans a la seva  placeta perquè se¡l mirin i el fullegin tant com vulguin. Més endavant, es portarà a la biblioteca perquè tothom en pugui gaudir.

Va ser una gran i fantàstica experiència. Els alumnes en tot moment es van sentir molt ben acompanyats tant els més grans com els més xics.

Alumnes d’I3 i 6è

Els alumnes que cursen sisè, des d’inici de curs es converteixen en “germans grans” d’un/a alumne d’I3 i durant tot el curs es programen varies activitats per estar junts.

Aquesta vegada els més grans van explicat un conte als seus “germans/es petits/es” i, després, en van fer una il·lustració compartida.  

No creieu pas que només ho han fet aquests cursos aquesta activitat! Ho ha fet tota l’escola, però hem recollit una mostra representativa de la tasca que es va fer.

Continueu llegint i gaudint de les lectures, ja sigui sol/a, acompanyat/a amb la família, amics, animals.. en un racó de casa teva, al jardí, al parc, al costat d’una font..

BONA LECTURA AMICS I AMIGUES!

ITINERARI POÈTIC

Una de les activitats que es va fer per aquest St. Jordi va ser un: ITINERARI POÈTIC!

El curs passat, els alumnes de 5è van escriure a l’aula diferents poemes relacionats en diferents establiments o entitats importants de Gurb. Un cop els van acabar, van enviar e-mails a aquests llocs demanant si podien penjar els poemes a un lloc visible per tal que tot el municipi els pogués llegir. Per sort, tots van estar molt agraïts i va tenir molt bona rebuda.

Ara, només faltava penjar els poemes per tal que tothom els pogués gaudir. Per fer-ho, es van distribuir en dos grups i van sortir a passejar per tot el municipi per enganxar els poemes, cada un al seu lloc.

Com que l’Ajuntament els va agradar tant aquesta iniciativa, els alumnes van parlar amb l’alcalde per explicar-li el què havien fet, i també van exposar-ho als representants del Casal d’avis de Gurb. D’aquella trobada es va generar una nova activitat. L’Ajuntament es comprometia a posar unes plaques amb els poemes a tots els llocs que havien seleccionat i per celebrar-ho el casal d’avis juntament amb els alumnes farien l’itinerari poètic junts el pròxim curs, és a dir, aquest any.

Es va fer difusió de l’activitat a tot el municipi repartint tríptics a tot el poble. Allà hi havia inclòs un formulari de valoració dels poemes. D’aquesta manera, els alumnes i mestres tindrien el retorn de la seva feina.

Així doncs, aquest curs, ens vam reunir amb el casal de la gent gran per completar la tasca iniciada el curs passat i ,així poder veure les plaques que l’Ajuntament va col·locar a cada racó i aprofitar de llegir els poemes altre cop. Varem fer dos grups.

El grup 1 va començar l’Itinerari a Les Escoles. La meitat d’usuaris de la gent gran es van desplaçar fins allà. Aquest grup va acabar l’itinerari a l’Esperança. 

El grup 2 va començar l’Itinerari a l’Esperança, on ens esperaven la gent gran. Aquest grup va acabar l’itinerari a Les Escoles.  A mig matí ens vam trobar per esmorzar al Parc del Triangle. Després vam continuar l’itinerari fins a acabar-lo. 

Ara, aquesta ruta la pot fer tothom que vagi al municipi de Gurb i tingui ganes d’escoltar poesia.

Us donem l’enhorabona 5è per la tasca que heu fet!

ÚLTIM DIA: SETMANA DE SANT JORDI

Avui és l’últim dia de la setmana de Sant Jordi. Hem fet moltes activitats com: parelles lectores, compartir llibres a l’aula, fer exposicions a l’entrada de l’escola, compartir el St. Jordi amb les famílies, il·lustrar el conte del concurs literari, intercanvi de punts de llibre amb l’espai Activa’t, l’itinerari poètic…

Aquesta ha estat una setmana atípica i el que us volia explicar és que no cal que sigui St. Jordi per dedicar-nos a llegir i gaudir d’aquests espais de lectura, ho podeu fer sempre i cada dia. Engresqueu-vos en el món de la literatura i somieu molt.

 

DIA 3: SETMANA DE ST. JORDI

Ahir quin dia tan emocionant!

Vaig poder veure els balls de tots els cursos i a més a més, el ball dels gegants. No hi podien faltar! Quina il·lusió poder veure a tanta gent gaudir d’aquest dia.

Estic tan contenta que us passaré uns poemes molt alegres. A veure si us agraden tan com a mi! Ah! Heu trobat les paraules desaparegudes a la biblioteca? Jo encara no. Les punyeteres s’amaguen molt bé!

Per passar-ho encara més bé us deixa un enllaç per poder jugar. Veureu que també està relacionat amb aquesta setmana. En alguns haureu de rumiar una mica! Hi trobaràs un trencaclosques, trobar les diferències, un enigma matemàtic…

Clica a la imatge

 

 

DIA 2: 23 D’ABRIL. AVUI ÉS SANT JORDI!

Ei.. he llegit les vostres aportacions dels poemes anteriors i ho heu fet SÚPER! Ara veig que en sabeu molt de lletres.

He trobat dos poemes a la biblioteca que m’han agradat moltíssim. Els he començat a llegir i, de cop, algunes paraules han saltat del llibre i han fugit cames ajudeu-me. Potser creien que tornaria a tancar-les a dins les pàgines i ningú més les llegiria. Mentre les busco per darrera els llibres de la biblioteca penseu quines he de trobar! Ah! També podeu venir a la biblioteca a buscar les paraules. A veure qui les troba abans!

POEMA 1

 POEMA 2

Com que sempre m’ajudeu i ahir vau descobrir els títols amagats, us deixo… UN PASSAPARAULA relacionat amb St. Jordi. Sereu capaços d’endevinar-ho tot?

Clica la imatge

 

SETMANA DE ST. JORDI I JORDINES!

Bon dia quitxalla! Ja tornem altre cop a celebrar el dia més emocionant per mi, el dia del llibre i la rosa, si, si … Sant Jordi ha arribat i una sorpresa us he preparat!

Cada dia us publicaré uns poemes que haureu de llegir a classe. Ah! Però aquests poemes els falta alguna part  i no s’acaben d’entendre… M’ajudeu a omplir els buits?

Un cop ho hàgiu fet, escriviu a la bafarada el vostre curs i la vostra possible paraula o frases. A veure si els podeu fer rimar!

Aquesta vegada s’han esvaït els títols.  Quins títols posaríeu?

                               POEMA 1                               POEMA 2