ENS EXPLIQUEN CONTES MESTRES DE L’ESCOLA QUE ARA JA SON JUBILADES

Durant la setmana de Sant Jordi mestres jubilades han vingut a explicar contes als alumnes de l’escola.

Divendres 20 d’abril

Núria Raurell

La Núria ens ha explicat el conte “La Coral de les Granotes” d’en Luc Foccroulle i Annick Masson a les classes de 3r.

 

 

Formar part de la coral és el somni de totes les granotes de l’estany. L’Arlet té una veu sublim, però és massa petita. La Berta en canvi, té un cos de cantant, però canta molt malament.

 

Dimecres 19 d’abril:

Pilar Costa:

La Pilar ens ha explicat el conte ” Nou maneres de no trepitjar un bassal”  de la Susanna Isern Íñigo i la María Girón Figerola a les classes de 2n.

 Estrenar roba no ha de ser necessàriament incompatible amb passejar després de la pluja. La protagonista sap que de cap manera s’ha d’embrutar la roba nova, ni les sabates lluents ni els mitjons blancs. Així doncs, pensa un seguit d’estratègies per esquivar els bassals, que li barren el pas com si fossin paranys. Però, tot i que va amb molt de compte, no pot evitar de caure-hi. Un tràngol! A casa, la renyaran?

Carme Franquesa

La Carme ha triat el conte la flor de Romanial, un llegenda popular de Mallorca, per explicar als infants de 1r.

 

La flor de romanial és la història d’un rei que té una malaltia difícil de curar. Per guarir-lo, només existeix una flor, la flor romanial, que no ha vist ningú mai. Llavors, el rei envia els seus tres fills a cercar aquesta flor, amb la promesa de donar la corona en morir a qui la trobi.

 

 

 

Mercè Sala

La Mercè ha explicat als nois i noies de 6è dues històries “El príncep dels embolics” de Roberto Aliaga i “La promesa del capgròs” de Jeanne Willis i Tom Ross.

 

 

Un arbre és un tot, des de la fulla més petita fins l’arrel més antiga. Cada part té la seva funció que ajuda a formar el conjunt i per això la feina de cada un és important. Un dia l’alzina rep la visita d’un corb. El corb intenta crear mala maror entre les diferents parts de l’alzina: el tronc, les fulles i les arrels per aconseguir el seu objectiu: fer-se l’amo de l’arbre.

 Allà on el salze arriba a l’aigua, un capgròs va conèixer una eruga. Les seves mirades es van creuar i es van enamorar. «M’agrades tal com ets ―va dir l’eruga―, em promets que no canviaràs mai?» Però tothom sap que els capgrossos es transformen, i les erugues, també. Aquest àlbum tracta del cicle de la vida, de l’amor i del pas del temps. Ens sorprèn amb un final inesperat

Dimarts  18 d’abril

MARIA VALL

La Maria ens ha explicat el conte ” l’Olivia”  de l’Ian Falconer als infants de I5.

 

l’Olivia li agrada emprovar-se tots els vestits, cantar cançons, anar a la platja i construir castells de sorra, imaginar que és ballarina o cantant d’òpera, passejar al seu gat, amagar-se del seu germanet, pintar murals i sobretot treure de polleguera a tothom.En resum, és una porqueta que es diverteix i viu la vida al seu estil. Un llibre guanyador de la medalla Caldecott, i un dels clàssics de la literatura infantil.

 

ENRIQUETA FORCADA

L’Enriqueta ens ha portat el conte “Per què els ocells no tenen rei?”  de David Acera i Ina Hristova a la classe de 4t .

Els ocells són els animals més eixerits i lliures del món. Però… Ha sigut sempre així? Fa molts anys això va estar a punt de canviar. Un dia el Sol, tip de la cridòria dels seus cants matinals, va decidir que els ocells necessitaven un rei, algú que posés una mica d’ordre. Però qui havia de ser l’elegit? «Aquell que aixequi el vol i arribi més a la vora meu serà coronat monarca», va dir el Sol. Una història irreverent amb un final imprevist, inspirada en una faula d’Isop.

 

 

DOLORS VILA

La Dolors a la classe de 4t ens ha explicat el conte “Corre,  pardalet” de Brigitte Weninger i Anna Anastosova.

 

El pardal i el ratolí són bons amics i juguen junts sovint. Però un dia esclata una tempesta i l’ocellet cau a terra ferit. Quan torna en si, no pot moure’s i necessita ajuda. El ratolí li consola mentre un vell corb cuida d’ell i li prepara delicadament a la seva vida futura: «No serà com abans».
No tornar a volar mai més, és difícil d’acceptar. Aprendre a córrer pel camp amb el ratolí també és dur, però és un camí cap a noves alegries. Una història que dóna ànims i estimula la confiança sense excloure les dificultats i els obstacles.

 

PILAR FÀBREGAS

La Pilar a explicat “Tancho” de Luciano Lozano a les noies i els nois de 5è.

 Amb

les primeres neus arribaven les grues als aiguamolls de l’illa de Hokkaido, al Japó. En Tancho sempre mirava l’estranya dansa que feien des de la seva finestra. Però un hivern tan sols en va aparèixer una parella…

Inspirat en una història real, aquest llibre ens convida a viure en profunda harmonia amb el món animal.

Al nens i nenes de i3 els hi ha explicat el conte de  “No passa res” de Bianca Schulze i Samara Hardy.

 

La dragona està molt neguitosa perquè
ha de començar a anar a l’escola.
Però el primer dia li va tot tan bé,
que de seguida li passen tots els mals.

Dilluns 17 d’abril

ANGELINA MACIÀ

Aquest matí L’Angelina  ha explicat el conte “En Bruc i els tres porquets” als infants de i4. L’han escoltada amb molta atenció i els hi ha agradat molt la història.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *