Visites d’autors/es i il·lustradors/es

Durant la setmana de Sant Jordi ens van venir a visitar diversos autors/es i il·lustradors/es a les diferents aules.

A cinquè i sisè va venir el Pep Molist:

En Pep és bibliotecari i ha treballat sempre en àrees infantils de diverses biblioteques públiques, actualment treballa a la Biblioteca del Casino de Manresa. Pel que fa, a la literatura infantil a publicat més de 80 obres la major part estan adreçades a infants de tres a set anys. A més a més també a dirigit juntament amb en Joan Portell, la revista Faristol, especialitzada en literatura infantil i juvenil.

Abans de la seva visita els alumnes es van llegir Les enigmàtiques fotos del senyor Clarissa. 

Les enigmàtiques fotos del senyor Clarissa

Quan en Pep ens va venir a visitar a l’escola ens va parlar sobre aquest conte i també sobre l’ofici d’escriptor. També ens va explicar un àlbum il·lustrat molt bonic i emocionant. Ens va ensenyar les “ulleres” que feia servir per investigar i observar molt bé el seu entorn per extreure’n idees.

A primer i segon de Primària va venir en Subi:

ENS VISITA EN JOAN SUBIRANA, “SUBI” | Escola La Mitjana

En Subi és graduat en Arts aplicades i Oficis artístics. En els seus inicis, combinava la tasca creativa amb la docència. En els últims 15 anys s’ha especialitzat en il·lustració. Avui dia, té 100 llibres il·lustrats i publicats  Alguns dels seus títols s’han traduït a l’anglès, a l’holandès, al coreà, al xinès, a l’hebreu, al portuguès i al francès.

Quan va venir a l’escola ens va explicar com era la feina d’il·lustrador i també ens va il·lustrar diversos dibuixos que li vam demanar.

Vídeo amb les il·lustracions d’en Subi

A més a més ens va regalar una il·lustració que ara els infants han pintat per poder-la penjar a l’escola.

A p3, p4 i p5 ens va venir a visitar la Montse Homs: 

Montse Homs gana el Premio de Narrativa Infantil y Juvenil Guillem Cifre de Colonya

Montse Homs s’ha format com a escriptora a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barceloní i ha estat mestra durant més de 30 anys durant els quals va publicar ‘Els Murris’, un material per a l’aprenentatge de la lectoescriptura que inclou dotze contes literaris. També ha publicat contes en la revista Cavall Fort.

Abans de la seva visita les mestres d’educació infantil van recitar un poema als seus alumnes del seu llibre faules poètiques.

A P3 el poema hipopòtam.

A P4 el poema el cargol.

A P5 el poema de la papallona.

Faules poètiques - -5% en libros | FNAC

Durant la seva visita a l’escola ens va venir a recitar poemes del seu conte faules poètiques.

Els alumnes de tercer i quart ens va venir a visitar la Blanca Bravo i ens va signar el llibre que vam llegir per Sant Jordi: “El pitjor equip del món”.

Entrevista a Blanca Bravo, autora de “La otra vida” | Todoliteratura

 

La Blanca es va doctorar en literatura espanyola contemporània. Ha estat professora de la Universitat de Barcelona. Imparteix cursos de formació permanent del professorat en el Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats de Catalunya. Ha publicat la biografia de la periodista Carmen de Burgos.  Així com les novel·les: La vida difícil (2005) y La una altra vida (2016).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *