BENVINGUDA AL NOU CURS!

Benvinguts i benvingudes a un nou curs!
Novament ens esperen nous reptes i estem convençuts que el treball, la responsabilitat i el compromís amb la igualtat de drets i oportunitats ens faran millors persones.

Amb el desig que hàgiu passat un bon estiu i amb la il·lusió renovada per tal d’iniciar un nou curs, us esperem ben aviat!

nens-escola1

Tallers fi de curs

Ja hem arribat a la recta final del curs, i ho hem volgut disfrutar plegats primer i segon. Hem fet un taller de ball, un de maquillatge i un de Lego. Ens ho hem passat molt bé plegats!

Festa de l’ aigua

Per fi ha arribat l’ esperada festa de l’aigua!
Tots hem gaudit d’ una estona molt divertida, hem fet molts jocs i ens hem refrescat els uns als altres.

Anem al Museu Blau de Barcelona

Avui Balenes i Taurons hem fet una excursió que feia temps que estàvem esperant!
Hem anat al Museu de Ciències Naturals de Barcelona (Museu Blau). Hem fet una activitat que ens ha agradat molt, que es deia “ Qui es menja a qui?”. Es tracta d’un Itinerari al voltant de l’alimentació dels éssers vius.
Com s’alimenten les plantes? Com deu ser el bec d’un ocell que s’alimenta de nèctar?
De la mà d’una educadora, mitjançant una petita dinàmica d’ Exploració d’idees prèvies, ha introduït el tema de les diferents maneres d’alimentar-se dels éssers vius. Després, de manera autònoma, hem completat la visita per l’exposició Planeta Vida, on hem pogut trobar resposta a algunes de les preguntes que han sorgit.
Finalment, hem anat a una zona de pícnic al parc de Collserola, on hem dinat i jugat tots plegats una bona estona!

Fem matemàtiques manipulatives

Aquest trimestre la classe de primer hem fet matemàtiques amb l’àbac Soroban!
El Soroban és un instrument de càlcul mil·lenari que serveix per a fer sumes i restes de manera manipulativa i creativa, al temps que es treballa la concentració, l’ autonomia i la memòria. Cada nen i nena ha anat progressant al seu ritme, i en general a tots els hi ha agradat i han après molt.

Trenet de Vallparadís i Museu Tèxtil de Terrassa

Avui els alumnes de Cicle Inicial hem fet una sortida de tot el dia. Hem pujat al trenet de Vallparadís i hem fet una activitat molt divertida al Museu Tèxtil de Terrassa que es deia “Va de colors”, on hem pogut fer de tintorers. Després, hem visitat el museu, on hem descobert com de diferent era la moda fa 100 o 200 anys. Per acabar, hem dinat i hem jugat plegats una estona al parc.

Ha fet molt bon dia, així que ha estat una jornada fantàstica!

Colònies

Aquest any les colònies a Finca Tamarit han estat fantàstiques! Hem gaudit de la natura i ens ho hem passat molt bé tots plegats.

Jack and the Beanstalk

Avui hem gaudit d’una obra de teatre en anglès a l’ escola i ens ho hem passat d’ allò més bé! Es tracta de Jack and the Beanstalk, o Jack i la Mongetera Màgica, un conte popular anglès recollit a “El llibre de les fades” del que se n’han fet diverses adaptacions musicals i obres teatrals.

Activitat de reciclatge

Avui ens han vingut a la classe a fer una activitat molt lúdica, i alhora, didàctica. A partir de material molt visual, s’ ha realitzat una sessió interactiva per sensibilitzar als nens i nenes de la importància de la classificació dels residus (reciclatge) i de l’impacte mediambiental que suposa el fet de no separar les deixalles. A més, amb uns rotlles de paper higiènic i càpsules de cafè buides, han pogut crear la seva pròpia titella. El resultat no pot ser millor!

Treballem els aliments

A medi natural estem treballant la descoberta dels aliments. Els alumnes han portat aliments envasats a classe i hem pogut comprovar les seves dates de caducitat. També, com podeu comprovar a les fotos, han fet un mural amb la piràmide dels aliments i han après que per estar sa s’ ha de menjar sa.