BON NADAL

031201_bonhom_neige

Us recordeu que vam parlar de buscar un poema per Nadal, vam recordar a la Joana Raspall i vam buscar el de  “Podries “. Mirant a la comunitat Ning de l’Espurna he descobert el treball d’alumnat d’aula d’acollida que utilitzant el programa slide han fet un montatge de fotos i música molt adient per aquestes festes. És una bona idea fer montatges visuals de poemes. Intentaré enganxar el slide que ha publicat  Carmen Puyuelo a Ning-Espurna.

SETMANA 9 AL 13 NOVEMBRE

Per què no us animeu a construir el vostre avatar parlant? Jo ja m’he fet el meu que… ja està pensant en el Nadal. Mireu

Get a Voki now!
Per si us animeu, us deixo uns tutorials que us aniran força bé.

També podem pensar propostes d’utilització, exemple per presentar-se el nostres alumnes, per explicar un petit conte, per dir una poesia……

S’accepten propostes…Anims i llenceu-vos.

Get a Voki now!

RECURSOS TAC AMB EL COMENCEM

Vaig trobar revisant el llistat de llicències d’estudis uns exercicis en JCLIC de tota la programació de llengua A1 que es treballa a l’aula d’acollida.

dibujo1

Al següent web  trobareu seqüenciats tots els conceptes de llengua .

Són tretze unitats:Tema 1: La classe Tema 2: L’escola Tema 3: El cos Tema 4: El vestit Tema 5: La casa Tema 6: La família Tema 7: Com estàs? Tema 8: El aliments Tema 9: Les botigues Tema 10: Els oficis Tema 11: Els animals Tema 12: Mitjans de transport Tema 13: El lleure i l’esport

Cada unitat té una gran quantitat d’exercicis .Aquesta és la distribució de les diferents unitats:

dibujo2

Aquest treball és una llicència d’estudis del tutor de l’aula d’acollida del CEIP Sant Miquel de Deltebre (Baix Ebre) Joan Carles Hierro, que va realitzar l’any 2007.

http://www.xtec.cat/~jhierro/index.htm

FESTA DE SANT JORDI

Per Sant Jordi:  
Unes dites…
*El bon pagès per Sant Jordi ja sap el que farà l’ordi
*No diguis hivern passat que Sant Jordi no hagi estat
*Per Sant Jordi espiga l’ordi, per Sant Marc espiga el blat
*Per Sant Jordi mata l’aranya de dins de l’arna
*Quan per Sant Jordi gela, mal any de peres
*Si no plou per Sant Jordi, tururut ordi
*Si plou per Sant Jordi, les cireres en orris
*Si plou per Sant Jordi, ni prunes ni ordi
*Si Sant Jordi no ha passat, l’hivern encara no s’ha acabat

Un poema
És una rosa bella i sola,
Desolada, en aquest jardí
on l’abella no brunz ni vola
l’ocell, on la gespa es marcí.
No la consola ser corol•la
ni sentir-se tan de setí.
Només la força la consola
i saber-se somni de mi.(PERE QUART)

Una auca

Un conte..

Uns dibuixos…
per pintar
Imatges i fotografies

Un dictat
gendicta aprendre

La rosa
Manualitats amb plastilina

I… un jclic

SANT JORDI A ESPURNA

Des d’Espurna  animen a les aules d’acollida a participar en una activitat molt moderna i  engrescadora, us adjunto la proposta perquè té els enllaços. Crec que l’activitat pot tenir diferent nivells de presentació i dificultat , és a dir, des d’un àlbum de fotos, un còmic, a una més complexa …un vídeo.

St.Jordi09

Enguany la proposta que us fem des d’Espurn@ per la diada de Sant Jordi, porta per títol Què m’expliques? i consisteix en un recull de relats 2.0 (coneguts en anglès com storytellings) fets pels nostres alumnes. Es tracta d’explicar una història fent servir un conjunt d’accions, paraules, imatges i sons, moltes vegades reunides amb una mica d’improvisació.

De fet, aquest tipus de narracions existeixen des de que la humanitat té llenguatge. El que ha canviat són les eines amb què actualment les podem fer: així com abans eren bàsicament fetes de llenguatge oral acompanyades de gestos i expressions, actualment les podem fer amb fragments de vídeo, imatges, textos o símbols digitals. A més, en alguns camps professionals com la publicitat, els relats 2.0 s’han convertit avui en dia, en recursos molt importants a tenir en compte en fer un espot publicitari. Podeu mirar aquest vídeo per a saber-ne més.Des d’Espurn@, setmana a setmana us venim oferint les millors eines web 2.0 que anem descobrint, per això pensem que ara teniu una fantàstica oportunitat per a provar-les, i estem segurs de què no en sortireu defraudats. Per facilitar-vos l’orientació als vostres alumnes, us hem afegit una guia de com construir un relat 2.0, acompanyada d’algunes mostres a manera d’exemple, fetes amb diferents recursos.

D’altra banda volem aprofitar que, en aquestes dates trobarem a la xarxa diverses propostes en la mateixa línia, com és el cas dels relats digitals de la XTEC pel dia d’Internet, que es celebrarà el mes de maig, que us animem a que hi presenteu també els vostres treballs.

Us encoratgem a que engresqueu als vostres alumnes a fer relats 2.0 i envieu els seus treballs a la base de dades de l’activitat de Sant Jordi 09′, tal com expliquem a la guia. Aprofitarem la I Jornada Espurn@ del dia 25 d’abril per a fer una primera presentació dels treballs enviats.

 

SETMANA 14 AL 16 D’ABRIL

Bé, ” Sant tornem-hi ” …
En el marc de la conferència internacional sobre alfabetització de la Fira de Frankfurt es va presentar El nostre món, un mètode d’aprenentatge del català per a persones nouvingudes analfabetes, editat per l’associació Acefir, que en un any ja ha arribat a la tercera edició.

(Clica sobre el títol i veuràs una petita mostra)

El nostre món  

  El nostre món

El material està format per 2 capses amb fotografies que es corresponen amb la majoria de paraules que hi ha al final de cada pàgina dels llibres 1 i 2 del mètode d’aprenentatge del català “El Nostre Món”

Cada capsa conté més de 100 fitxes de 14,5×12 cm., on s’hi veu una foto a tot color i el nom de l’objecte que representa, escrit en lletra lligada.

Cada fotografia ha de servir per plantejar preguntes sobre la fotografia o sobre temàtiques relacionades amb ella, de manera que la persona que aprèn català tingui l’oportunitat d’expressar-se i ampliar el vocabulari.

BONES VACANCES

Us deixo una recepta de coca ben bona i molt visual per si aquests dies us dóna per cuinar.[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/1zOhhMIX2Vw” width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]

Aquest programa jclic:Fem la mona! treballa el vocabulari dels ingredients i d’altres jocs de llengua.

SETMANA 23 AL 27 DE MARÇ


La primavera !, buscant materials per treballar-la he descobert…
-Dues webquest de la Núria Alart que es treballen a partir d’un vídeo:
[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/Z19CjkF9xD0″ width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]
Primavera1
Primavera2

-Dibuixos per pintar online o imprimir:
Papallona
Arbre
Flor

-Més dibuixos per poder pintar online a www.coloring.com
Papallones per pintar
Fruites
-Un jclic sobre el vocabulari de la primavera de Margarita Fortuny