La respiració segons … “Érase una vez la vida”

Per poder entendre millor el procés i composició del sistema respiratori ens ajudarem dels capítols de una sèrie titulada: ÉRASE UNA VEZ LA VIDA. Aquí teniu els enllaços:

La respiració: Primera part

http://www.youtube.com/watch?v=d4TU3D2ADp0&feature=related

La respiració:  segona part

http://www.youtube.com/watch?v=a3hstIEDpx4&feature=related

La respiració: Tercera part

http://www.youtube.com/watch?v=q7_1YMhKZ78&feature=related

Les corbes de nivell

Per treballar i entendre que són i per a què serveixen les corbes de nivell, hem fet un treball interdisciplinar entre medi i plàstica.
Aquí teniu unes imatges que mostren el procés. Esperem que us agradin!

CANCIÓN DEL PIRATA

Aquí está el enlace a la CANCIÓN DEL PIRATA de José de Espronceda.

Podéis ver la versión que hemos escuchado en clase (está en la parte superior de la página).

Con diez cañones por banda,
viento en popa, a toda vela,
no corta el mar, sino vuela
un velero bergantín.
Bajel pirata que llaman,
por su bravura, El Temido,
en todo mar conocido
del uno al otro confín.

La luna en el mar riela
en la lona gime el viento,
y alza en blando movimiento
olas de plata y azul;
y va el capitán pirata,
cantando alegre en la popa,
Asia a un lado, al otro Europa,
y allá a su frente Istambul:

Navega, velero mío
sin temor,
que ni enemigo navío
ni tormenta, ni bonanza
tu rumbo a torcer alcanza,
ni a sujetar tu valor.

http://www.reverdecer.com/pirata.html

Activitats del sistema respiratori

Aquí teniu vàries activitats de l’aparell respiratori.

Ets capaç de col·locar els òrgans de l’aparell respiratori al seu lloc per resucitar al pacient?

http://www.skoool.co.uk/content/keystage3/biology/pc/learningSimulations/BRVSC/sim_breathingrespiration1.swf

Col·loca cada nom a la part del sistema respiratori corresponent.

http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/gallery/Recursos%20Infinity/juegos_jcyl/cuerpo_uri/aparatorespirtorio_plus.swf

Aquesta pàgina ens explica el camí que segueix l’aire. Després hi ha 9 preguntes. Quantes has fet bé?

http://www.xtec.es/~egarci54/aparell%20respiratori.swf

– Què us han semblat?
– Què hem aprés?

Ha arribat la primavera a Can Coll

Avui, dijous 20 de maig, hem anat a Can Coll, a fer una passejada pel bosc, mentre analitzàvem i així coneixíem millor les parts de la planta. Hem fet 4 grups, per analitzar per separat, i després explicar als companys el que havíem observat i aprés: els 4 grups eren, TIJA, FLOR, FRUIT I FULLES.

Nois i noies de cinquè…

– Us ha agradat la sortida?
– Qué heu aprés avui?

Aquí teniu unes imatges de la sortida. Esperem que us agradin!

La TV ens ensenya?

Ja hem fet el debat de si la televisió ens ensenya coses o no, la veritat és que ha anat molt bé i tots/totes han estat fantàstics, tan els dos moderadors com els que han hagut de defensar el si com els que han hagut de defensar el no.
En començar els moderadors han posat un parell de normes perquè tot funcionés, i el debat ha anat fantàsticament bé. Tots o gairebé tots, han complert amb els deures manats, els contertulians han portat pensades i/o escrites les idees que havien de defensar, i els moderadors han portat les preguntes que havien de guiar el debat. Aquí teniu les preguntes que hem debatut, així a casa podeu seguir el debat, que com ja us he dit ha estat molt interessant.
– Us agrada la TV? Per què?
– Creieu que la TV ensenya?
– Us agradaria que la TV no existís? Per què?
– Si tinguéssiu fills els deixaríeu mirar la TV?