Les BLEDES del nostre HORT

Gaudir d’unes bledes plantades, regades i cuidades setmana a setmana per ells mateixos, veient i celebrant com van creixent, és una bona manera de valorar el treball conjunt de tot el cicle i el que significa una alimentació saludable i respectuosa amb el medi i amb nosaltres mateixos.
També és una oportunitat motivadora per descobrir com viuen les plantes, què necessiten, quines parts tenen i per a què serveixen… i una bona excusa per escriure tot allò que van descobrint o una recepta.
Uuuuummmmmm que bones!!!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yJH_fgNQOHo[/youtube]

PLANS de TREBALL a Cicle Inicial

Aquest curs hem començat a treballar a Cicle Inicial amb la metodologia de “Plans de Treball”; de moment ho estem fent només amb propostes de matemàtiques i llenguatge.
Aquesta manera de fer, consisteix a presentar als alumnes les tasques de la setmana, escrites en un full, on ells marquen amb una creu les propostes que van fent, triant l’ordre que volen de realització; també poden associar-se amb altres companys per realitzar-les i/o ajudar-se.
Amb això pretenem que l’alumnat agafi protagonisme en el seus aprenentatges, esdevingui més autònom i millori la confiança en sí mateix i en la seva capacitat d’organització. Les/els mestres, per descomptat, hi som acompanyant en el procés i afavorint l’autocorrecció sempre que calgui.

Tot plegat esdevé una bona manera d’aprendre i els hi encanta.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fGBc42C11iE[/youtube]

Dijous Llarder

El dia 23 de febrer tot el Cicle Inicial vam anar d’excursió al Parc de la Draga per celebrar el Dijous Llarder. Vam dinar tots plegats i després d’una estona de joc lliure vam participar en diferents jocs que havíem preparat les mestres.
Els jocs eren peixos a l’aigua, lladres i policies i la cadena partida.

Va ser un dia de lleure i de compartir amb tots els alumnes de 1r i 2n.

Aquí teniu un recull de fotos per vosaltres.