Anima’t a crear històries

1. En grups de dues persones aneu a Contes bojos. Creeu les vostres històries. Tot seguit, seleccioneu les que us hagin agradat més i escriviu-les a la llibreta.
  2. Per fer aquesta activitat primer de tot, triareu a l’atzar un company o companya per treballar. Tot seguit anireu a aquest enllaç http://phobos.xtec.cat/llibres/a8930005_1764/llibre/ i llegireu l’inici del conte de La Petita Gabriela.  Cada grup haurà de fer un final per a aquesta història. Acabada aquesta història, llegiu el final del conte La problemàtica pomera de Joan Guerra. En aquest cas heu d’inventar-vos l’inici.
  3. Aneu a la pàgina indicada titulada Petites Històries i creeu la vostra pròpia història a partir de les imatges que hi ha penjades.

ACTIVITAT:

a)Aneu   a la pàgina de petites històries de l’XTEC (l’enllaç el tens a l’inici de la pàgina)

b) Seleccioneu “la masia” 3 imatges.

c) Veureu que quan cliqueu les imatges negres se us obriran 3 masies diferents

d) L’activitat que heu de fer és molt senzilla: imagineu-vos que la primera masia és on vivíeu quan éreu petits (heu de fer una petita història sobre el vostre passat). A partir de la segona imatge heu d’escriure una història sobre el vostre present. La darrera imatge us ha de servir perquè us imagineu on viureu i què fareu quan tingueu 40 anys. Ah, no us oblideu que heu de fer servir molts adjectius per descriure les masies i la vostra vida real o imaginària.

e) Heu d’escriure tres històries (en passat, en present i en futur) en l’apartat que diu “escriu el teu text”

f) Un cop hagueu acabat, passeu la vostra història imaginària al company de la dreta, que haurà de canviar els adjectius que hagueu escrit  pels seus contraris, de manera que obtindrem una història ben diferent.

4. Acabeu les narracions següents:

A) Aquell diumenge al matí no tenia plans i vaig decidir anar al zoo perquè feia molt de temps que no hi havia estat. Poc podia imaginar-me tot el que em passaria aquell dia. (…)

B) Semblava un dia qualsevol. Tenia la mateixa son i la mateixa mandra que sempre, quan va sonar el despertador. Feiua un dia lleig. Vaig anar al lavabo, vaig mirar-me al mirall i va ser llavors que vaig descobrir que tenia tota la cara verda com un pebrot. (…)

5. Les 5 Q. Elaboreu un text a partir de cinc preguntes bàsiques: qui, què, quan, per què i on. Podeu inventar-vos un relat qualsevol (notícia, història, personatge…) Heu de respondre les preguntes Qui ho ha fet, què ha fet, per què ho ha fet, on ho ha fet i quan ho ha fet?

6. Primer de tot escoltarem la cançó de Sau Boig per tu. Tot seguit convertirem aquesta cançó d’amor en una altra de desamor.

7. En aquest enllaç, hi ha un ventall de propostes per elaborar narracions breus. Engresca-t’hi!