EE.UU. New York 1908 moltíssimes dones (sobre tot mares) treballaven massa i li pagaven una misèria, elles volien un descans, i que els pagessin més. Van fer una vaga decidint tancar-se dins la fàbrica teixits (on treballaven) els propietaris,cansats de que estiguessin tancades a la fàbrica
van llençar bombes pensant que així marxarien. Van matar a moltes dones, altres es llençaven des de el novè pis. Van morir 146 dones i la seva edat era entre 11 i 26 anys.
Si no hagués estat per aquelles dones ara nosaltres no estaríem a l’ escola,estaríem treballant.
Naima
El 1908 unes dones van fer una vaga perquè una fàbrica uns senyors feien que les noies fessin roba sense descans ni anar al lavabo.
El nens i les nenes treballaven a partir de 6 anys.
Llavors és van tancar dins de la fàbrica sense treballar i els senyors van enviar a uns nois i van fer un incendi.
Les dones tenien 20 galledes i llavors van anar a dalt però les finestres no es podien obrir i van sortir saltant.
149 dones van morir i tenien entre 10 i 26 anys.
Llavors la roba era de color lila i tots els 8 de març celebrem el dia de la dona treballadora.