ELS RACONS DE P5

El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen activitats simultànies de manera autònoma.
És una manera de treballar més creativa i flexible, en la qual el paper del mestre és dinamitzar els aprenentatges i animar els alumnes a participar en tots els espais d’activitat i aprenentatge.
Des d’aquest plantejament es cedeix a l’alumne un gran protagonisme: participa activament en el seu aprenentatge. Segurament, un dels sinònims més precisos de Treballar per racons és Educar l’autonomia. Aquesta metodologia de treball ajuda el nen a ser responsable amb el material i amb el treball, exigint-li i creant-li la necessitat d’ordre.

Com us varem explicar a la reunió d’inici de curs, tenim quatre tipus de racons: experimentació, “aprenc a”, lletres /números i joc lliure.

A la primera ronda han fet DESCOBRIMENT DE LA TAULA DE LLUM (experimentació), CALCAR, PINTAR I RETALLAR (aprenc a…), PARAULES DE LA TARDOR (lletres) i CONSTRUCCIONS (joc lliure)

Si cliqueu a l’enllac veureu les fotos que hem fet    https://goo.gl/photos/boGAXBtFKWBV9aP7A

Aquest article s'ha publicat dins de 2.FEM RACONS i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.