Daily Archives: 24 maig 2008

Jocs i perills junts

Ingressa a la Vall d’Hebron un nen de 9 anys després de quedar asfixiat mentre jugava als lavabos de l’escola a un joc que consistia en escanyar-se amb una tovallola.

Hospital de la Vall d'HebronEl 13 de maig, un nen de l’escola concertada Mireia Marina de Montgat (Maresme) va ingressar a l’Hospital de la Vall d’Hebron, Barcelona. Després de ser asfixiat mentre jugava a un dels lavabos de l’escola; com diuen El Periodico i El diario de Córdoba; amb els seus companys a un joc que consistia en lligar-se una tovallola al coll i anar prement fins al punt de quedar pràcticament inconscient per impressionar als companys. El Periodico publica que és possible que el nen abandoni la unitat de cures intensives en breu.

L’hem triada perquè nosaltres també hem passat per una escola de primària i mai no ens hem trobat en situacions en les que algú es jugués la vida.

Ens ha influenciat molt en la nostra manera de ser perquè ens impacta molt que uns nens de primària juguin a jocs tant perillosos que poden arribar a causar morts, és a dir que t’hi estàs jugant la vida per simplement impressionar.
Pot ser no sabien que podia acabar així però hi havia molta rivalitat per la seva edat.
No creiem que després d’això segueixin jugant a aquest joc o semblants.
També creiem que s’hauria de vigilar més al que juguen o fan els nens petits, encara inconscients de les conseqüències.

Laia Esquerrà i Marta Nicolàs

Xina intenta recuperar l’esperança

 

Més de 55.200 persones han mort, 24.900 han desaparegut i 5,4 milions s’han quedat sense llar com a conseqüència del terratrèmol que el passat dia 12 va sacsejar el sud-oest de Xina.

 Es tracta del pitjor desastre natural que ha viscut el Xina des del sisme de Tangshan ,en 1976, que va causar més de 240.000 morts.

La catàstrofe ha sumit el país en el dol, quan queden menys de tres mesos per a l’inici dels Jocs Olímpics de Pequín, però ha despertat al mateix temps una ona de solidaritat i fervor nacionalista que s’ha vist alimentada per la ràpida reacció de les autoritats. El mateix dia del terratrèmol, el primer ministre, es va posar al capdavant de les labors de rescat, i poc després va ser seguit pel president.

L’alt nombre de nens morts sota les escoles esfondrades, quan altres edificis propers van sofrir menys destroces, ha provocat la ira de molts pares, que han perdut els seus fills únics, per la dolenta qualitat de les construccions i la corrupció local. El Govern ha engegat una investigació. El repte ara és frenar les possibles epidèmies entre els milions de desplaçats que viuen sota les lones.

Es una noticia publicada per http://www.elpais.es .

Hem escollit aquesta noticia perquè creiem que ens pot ajudar a reflexionar sobre diversos aspectes.
Adonar-se Comte de que esta passant en aquests moments allà,posan-se a la seua pell.
També podríem reflexionar en les condicions que vivim nosaltres,son pràcticament perfectes.Creiem que es un tema bastant important per saber que vivim molt be i adonant-se de que hi han països de que no hi viuen tan be com nosaltres

Un barri residencial reduït a enderrocs a la ciutat de Taichung 

Fotografia:Barri residencial de Xina.

Guzel Nasibulina i Rut Lopez.