Pràctica 4t. La música en directe

Música. optativa 4t d’Eso

Treball individual: Música en directe.

Opció A:

Anar a veure una activitat de música en directe.

1. Explicar de forma general el concert. Artistes, lloc, hora, festival, cicle etc.
  2. Qüestions tècniques, so, llums, escenari, espai, prova de so i altres (en cas que sigui possible entrevistar els tècnics i demanar-los les característiques principals del concert).
  3. Qüestions de contractació, qui s’ha posat en contacte amb qui, de quina manera han contactat qui son els representants del grup i del concert (en cas que sigui possible entrevistar algú de l’organització i algú que s’encarregui del managment del grup).
  4. Descripció del concert pròpiament. Posada en escena, descripció musical, instruments musicals utilitzats, actitud dalt l’escenari, duració del concert etc.
  5. Elabora una breu crítica del concert tenint en compte qüestions musicals, tècniques, organitzatives i la teva opinió i el teu gust musical.

Opció B.

Busca tres crítiques d’un mateix concert a tres mitjans de premsa escrita diferents(s’accepten diaris digitals, blogs i webs de música).

1. Descriu breument cada una de les crítiques. Expliquen l’autor, la font que la publica i quin tipus de crítica és: Descriptiva, opinió, general, breu.
  2. Compara-les entre si: elements que coincideixen, elements que no tenen res a veure.
  3. Fes tu una crítica del concert partint del que has llegit a les tres crítiques (també pots buscar a internet si trobes imatges del concert en qüestió o d’algun de semblant per comprovar-ho.)
  4. Finalment digueu quina de les tres crítiques et sembla més encertada i perquè.

Opció C:

Busca un vídeo a internet d’un concert on almenys hi hagi dues cançons (o diferents vídeos del mateix concert).

1. Busca tota la informació sobre les imatges escollides. Quin lloc, quina ciutat, quin any.
  2. Busca informació sobre la gira: Nom de la gira, alguns músics que hi participen, quina és la proposta musical.
  3. Comenta també qüestions extra musicals, posada en escena, dansa, vestuari, espectacle en general so i llums.
  4. Amb tota aquesta informació elabora una crítica del concert, inclou-hi també la teva opinió.

Avaluació.

Les opcions A i B s’avaluen exactament igual, mentre que la C es valorarà una mica menys degut a que requereix menys esforç. Igualment si es realitza l’opció C de forma correcta es podrà obtenir la màxima nota.

L’objectiu dels tres treballs és fer una crítica breu que s’haurà d’entregar al professor i explicar a classe. L’explicació a classe pot tenir el format i la durada que l’alumne vulgui, sempre i quant no passi de 7 minuts. Es podran projectar fotos, vídeos i audió si es creu convenient.

El treball és individual excepte l’apartat A que es podrà fer en parelles amb el consentiment del professor. Els punts que es proposen a cada opció són orientatius i es poden modificar en funció del tipus de treball i de forma pactada.