Aquí us deixo les nadales que vam fer dilluns, preparades amb tanta il.lusió pels vostres fills i filles:
I també la nadala feta pels mestres i treballadots de l’escola:
Aquí us deixo les nadales que vam fer dilluns, preparades amb tanta il.lusió pels vostres fills i filles:
I també la nadala feta pels mestres i treballadots de l’escola:
Cada any a la nostra escola hem rebut la visita del Patge Melgaba. Quins nervis i fins i tot teniem papallones a la panxa. Tots els nens i nenes d’Educació Infantil estavem esperant el patge “MELGABA” al teatre de l’escola. Finalment ha arribat i l’hem rebut amb una música molt alegre. Li hem pogut entregar totes les cartes perquè les faci arribar als reis.
Quin dilluns més emocionant!!! A primera hora vam rebre una trucada molt especial. El tió havia arribat a la nostra escola però no sabia ben bé on trobar-nos, així que com va dir que estava fora vam obrir la porta de la porteria que dona al carrer i el vam trobar allà. Estava mort de fred. Sort que de seguida el vam tapar amb una manteta. Ara l’hem d’alimentar bé perquè agafi forces, s’atipi i ens cagui alguna cosa.
Amb aquesta cançó introduim el nom de les lletres. Ens comencem a familiaritzar amb la grafia i quan arriba el final de la cançó de seguida busquem la nostra inicial. Els encanta! Aviat sentireu com la canten!
Ja fa uns dies que hem començat a introduir la lectoescriptura a l’aula. Ho fem a partir dels nostres noms, que ens identifiquen, que ens interesen i ens són molt propers. A partir de l’observació d’aquests, mirant-los cada dia per veure qui ha vingut a l’escola, o fent jocs amb les targetes dels nostres noms… els comencen a identificar com a propis i també els dels altres, Al principi, cadascú es fixa en coses diferents: la llargada del nom, alguna lletra diferent, la primera, la última… Es tracta de reconèixer el nom de forma global, com a imatge, però cada infant ho fa d’una forma diferent.
Mica en mica anirem descomposant aquest nom i adonant-nos que està format de lletres i que aquestes tenen un ordre concret per escriure una paraula, en aquest cas el nostre nom.
Hem començat també a reseguir les lletres del nostre nom i dels companys. La motricitat fina, que tant treballem, ens ajuda a adquirir les habilitats ocumanuals que requereix la prescriptura.
Aquesta setmana vam observar quina era la lletra maquinista del nostre nom. La primera, la inicial, la més important. A l’aula la tenim identificada a cadascún dels cartonets amb el color vermell. A més, hem pogut classificar els noms tenint en compte la primer lletra.
Les tisores requereixen concentració, coordinació, força i destresa alhora de fer-les servir. Mica en mica anem agafant habilitat alhora d’obrir i tancar per retallar tires de paper. Són estones molt tranquil.les y de seguida totes i tots estan engrescats a fer la proposta.
Avui, la IRINA fa 3 anys. Li hem fet una corona entre tots, li hem cantat la cançó de per molts anys i ha bufat les espelmes del pastís.
PER MOLTS ANYS, IRINA! JA TENS 3 ANYS!!!