Arxiu mensual: abril de 2020

BIBLIOTECA VIRTUAL

Hola nois i noies,

Ja sabeu que la lectura és molt important, no tan sols perquè aprenem a escriure, aprenem vocabulari, practiquem la comprensió… Etc., sinó que a més gràcies a la lectura ens podem tele transportar a altres mons i podem viure mil experiències.

Avui la Belén i l’Àlex ens expliquen els llibres que s’estan llegint, són molt interessants!

Esperem que us agradi 🙂

I vosaltres quin llibre us esteu llegint?

 

Música!

Bon dia nens i nenes de 3r
Aquesta setmana us deixo una activitat musical:
 
 
PROPOSTA 1: RITME AMB LES MANS
Recordeu que podeu enviar-me el vídeo del ritme que us vaig propasar la setmana passada.
L’objectiu d’aquesta proposta és interpretar composicions sonores i corporals senzilles utilitzant les mans. 
Us deixo el següent vídeo perquè pugueu aprendre i practicar el ritme.
Aquells i aquelles que ja l’heu enviat podeu practicar aquest nou ritme:
L’entrega es farà via e-mail. Heu d’enviar-me un vídeo fent el ritme amb les mans. 
Data màxima d’entrega :11 DE MAIG.
Mesures d’atenció a la diversitat: 
No fa falta fer-ho tan ràpid, cada un/una de vosaltres que vagi al seu ritme.
Si una part del ritme resulta difícil, podeu anar repetint aquella part del ritme que us surt. 

Per  entregar les activitats i demanar-me  qualsevol dubte podeu enviar-me un email a: mar.mascaro@salesianas.org

Una abraçada molt forta!!

Mar

Mates

Bon dia, nois i noies! Avui us proposo cinc problemes matemàtics, dels quals n’haureu d’escollir 3 per a solucionar. Aquests problemes s’han de resoldre amb operacions matemàtiques que ja hem treballat a classe. És important que en el problema hi consti:

· Les dades del problema: Les dades d’un problema són importants perquè són aquells nombres, coses, objectes i/o persones, que ens ajudaran a trobar-li sentit i a visualitzar-lo. Les dades del problema les podeu escriure numèricament o bé les podeu dibuixar per ajudar-vos millor a visualitzar el que se us està demanant.

· L’operació matemàtica utilitzada per a resoldre’l: Escollir quina operació matemàtica s’ha de fer per a solucionar un problema és, segurament, la part més difícil per a la majoria de les persones, però també es pot convertir en la més divertida si “juguem” a trobar la solució. Com sempre us dic, equivocar-nos forma part de l’aprenentatge i també és aprendre.

· La solució escrita: És important donar una solució escrita a un problema perquè aquests sempre venen amb una pregunta. Donar una resposta és necessari per donar per finalitzat l’exercici.

No és important que les solucions que aporteu estiguin correctes, sinó que el que vull és que sigueu conscients en tot moment de les operacions que feu i que vosaltres els doneu sentit. Un problema es pot solucionar de moltes maneres diferents i la vostra personalitat s’ha de veure reflectida en tots els obstacles que trobeu a la vida, inclosos, els problemes matemàtics!

Endavant! Sé que ho fareu genial!

ACTIVITAT 3: RESOLEM PROBLEMES

Problema 1: En un autobús van 30 persones. A la primera parada pujen 5 persones i a la segona baixen 13 persones. Quantes persones continuen a l’autobús?

Problema 2: La Loreto planta 23 tarongers i 37 llimoners al seu jardí. Amb la pluja se li fan malbé 15 arbres fruiters. Quants arbres fruiters li queden a la Loreto?

Problema 3: L’escola Maria Auxiliadora de Terrassa va comprar 8 llibres per Sant Jordi pels alumnes de 3r de primària. Cada llibre val 7 euros, quants diners es van gastar en total?

Problema 4: La Gemma té 6 bosses de caramels. A cada bossa n’hi ha 5. Quants caramels té la Gemma en total?

Problema 5: L’Anna té 15 caixes a casa seva. A cada caixa hi ha 2 motxilles . Quantes motxilles té l’Anna en total?

 

Què farem?  Què aprendrem?  Com ho farem? 
Resoldrem cinc problemes relacionats amb dos  conceptes treballats a l’aula:  

  • La multiplicació.  
  • Suma i resta. 

 

 

En aquesta activitat repassarem alguns conceptes treballats a l’aula a partir de problemes matemàtics, és a dir, mitjançant la lògica i les operacions.  

 

 

El que haurem de fer és llegir amb atenció els problemes proposats per tal de començar a solucionar aquell que més ens agradi. Per a solucionar un problema és important que li trobis sentit i que siguis capaç de visualitzar-lo per a trobar-li sentit.  

 

També serà imprescindible que divideixis el problema en tres parts: Les dades que utilitzaràs per a resoldre’l, les operacions matemàtiques que faràs servir i finalment, donar resposta a la pregunta que es planteja.  

Com ho avaluarem? 

 

Es tindrà en compte que l’alumne/a hagi resolt els problemes proposats i que en aquests hi constin les dades del problema, l’operació matemàtica utilitzada i la solució escrita.  També serà important la presentació i que s’hagi entregat l’activitat a temps.  

 

Com es farà el feedback? 

 

L’activitat s’haurà d’entregar per correu electrònic (aida.abelleira@salesianas.orgabans del proper dimarts dia 6 de maig de l’any 2020. S’ha d’entregar preferiblement en format PDF, però si no és possible, es pot enviar una fotografia 

  

MESURES D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: RESOLEM PROBLEMES  

Problema 1: En Pol té contes i la Bruna 6. Quants contes tenen entre tots dos? 

Problema 2: En Toni té 7 semarretesquantes li’n falten per tenir-ne 10? 

Problema 3: L’Anna té 10 gossos i li regalen 3 gossos mésQuants gossos té ara, l’Anna? 

Problema 4: La Loreto té 6 maduixes i la Gemma en té 3. Quantes maduixes té més la Loreto que la Gemma?  

Problema 5: En un plat hi ha 12 magdalenes, 3 són de maduixa i la resta de xocolataQuantes magdalenesde xocolata hi ha? 

 

Què farem?  Què aprendrem?  Com ho farem? 
Resoldrem cinc problemes relacionats amb dos  conceptes treballats a l’aula:  

  • Suma i resta. 

 

 

En aquesta activitat repassarem alguns conceptes treballats a l’aula a partir de problemes matemàtics, és a dir, mitjançant la lògica i les operacions.  

 

 

El que haurem de fer és llegir amb atenció els problemes proposats per tal de començar a solucionar aquell que més ens agradi. Per a solucionar un problema és important que li trobis sentit i que siguis capaç de visualitzar-lo per a trobar-li sentit.  

 

També serà imprescindible que divideixis el problema en tres parts: Les dades que utilitzaràs per a resoldre’l, les operacions matemàtiques que faràs servir i finalment, donar resposta a la pregunta que es planteja.  

Com ho avaluarem? 

 

Es tindrà en compte que l’alumne/a hagi resolt els problemes proposats i que en aquests hi constin les dades del problema, l’operació matemàtica utilitzada i la solució escrita.  També serà important la presentació i que s’hagi entregat l’activitat a temps.  

 

Com es farà el feedback? 

 

L’activitat s’haurà d’entregar per correu electrònic (aida.abelleira@salesianas.orgabans del proper dimarts dia 6 de maig de l’any 2020. S’ha d’entregar preferiblement en format PDF, però si no és possible, es pot enviar una fotografia 

Religió- El sentit de la vida

Hola nens i nenes

  •  Què farem?

En la sessió d’avui, dimarts 28 d’abril, treballarem el sentit de la vida a partir de testimonis de persones.

  •  Com ho farem?

Ho farem a partir del següent enllaç:

Una vegada vist el vídeo, us proposem que feu el vostre testimoni tot responent aquestes tres preguntes:

1. Què en penses després d’haver vist el vídeo?

2. Quines coses fas tu que et fan ser feliç?

3. Què esteu aprenent durant tot aquest temps de confinament?

Podeu fer arribar les respostes a partir de vídeos explicant-ho o de manera escrita en aquest mateix document o en un full a part. En aquest últim cas, feu una foto o escanegeu les respostes i les adjunteu al correu.

Què valorarem?

– L’expressió oral o escrita del vostre discurs.

*ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Responeu només una de les tres preguntes que s’han exposat anteriorment.

En cas de fer les respostes escrites, feu una foto, escanegeu el full o responeu en aquest mateix document. Recordeu posar nom, cognom i curs a l’assumpte del correu per a fer-ho més fàcil.

Us deixo el meu correu olga.mesa@salesianas.org per a fer l’entrega i per a qualsevol dubte. Moltes gràcies i gaudiu 🙂

QUIN TEMA INVESTIGAREM?

Bon dia, ÀLIGUES!

Després de rebre un munt d’idees i propostes sobre allò que voleu investigar, és hora de saber quina de les propostes és la més companys i companyes volen saber.

En aquest PDF trobareu l’enunciat, les indicacions, que heu de seguir per fer l’activitat.

ACT. 2 GRÀFIC DE BARRES

CONSELL PER FER EL GRÀFIC DE BARRES:

  • Fer-ho en un paper quadriculat.
  • Utilitzeu les paraules claus de les propostes ja que no us hi cabran les frases senceres en el gràfic. Amb les paraules clau vull dir:
    • virus
    • Televisó
    • Plantes
    • Galàxia
    • temperatura
    • Berlin
    • Consoles
    • Bici
    • Plàstic

VÍDEO TUTORIAL: COM FER UN GRÀFIC DE BARRES

Ànims 🙂

 

 

 

How old are you? English

Remember THE QUESTION:  

HOW OLD ARE YOU? 

ANSWER (Resposta): I AM 31 YEARS OLD 

*ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: 

  • If you don’t want to make a video you can do only this worksheet. 

Qui no vulgui o pugui fer el vídeo només ha de contestar les preguntes de la fitxa de sota. 

How old are you worksheet

  • If you want to do more…. 

Qui vulgui AMPLIAR  (OPCIONAL)pot fer aquesta altra fitxa i fins i tot si voleu fer, a més de preguntar l’edat, una breu presentació vostra Endavant 

How old are you worksheet2

L’objectiu de l’activitat és seguir treballant els nombres i potenciar la llengua oral anglesa. 

Teniu tota la setmana per anar-ho fentfins dilluns 4 de maig! 

Envieu a gemma.herrera@salesianas.org 

Don Quijote

Hola guapos y guapas! Hoy os presentamos una actividad sobre Don Quijote de la Mancha. Sólo tenéis que ver el enlace siguiente y ya os aparecerá la actividad! Fijaos bien porque el enlace del cuento está al final de la explicación de la actividad.

PDF activitat Quijote

*Quien quiera, también, puede leer un poco más sobre Miguel de Cervantes:

MIGUEL DE CERVANTES Hoy vamos a conocer a un personaje muy importante de la literatura en Lengua Castellana. El escritor Miguel de Cervantes. En este cartel se nos explica cómo fue su vida. Recuerda que  en el dia de Sant Jordi se entregan libros en honor a este excelente escritor porque coincide el 23 de Abril con su fecha de fallecimiento. 

Lee con atención éste cartel y así sabrás más cosas sobre él. 

Que tengáis un buen fin de semana!

Gemma

Feliç dia de St. Jordi!

Bon dia bonics i boniques! Avui és St.Jordi, i al llarg d’aquests dies ens heu fet arribar unes llegendes personalitzades increibles! Felicitats a tots i a totes!

Per això anirem publicant en aquest mateix article tots els vídeos a mesura que ens els  feu arribar per tal de que gaudiu molt veient-los!

L’Adrià i en Joel ens han preparat aquest tant bonic!

En Daniel també ha preparat el seu! Genial Daniel!

La Clara també ha estat increible!

La Lucía també ha preparat el seu! Mireu que bonic!

 

l’Hugo amb el seu germà Javier  ens mostren també el seu conte:

I aquest és el de la Claudia, genial també!

El del Martí també és genial

El del Marc també fantàstic!

Aquest és de la Yaiza i també és preciòs:

 

i el de l’Adriana també fantàstic

El de l’Ivan també és genial!

Mireu el de la Belén que xulo també!

El De la Lia!

i aquí teniu el de la Dària:

Aquí teniu el de l’Ainoha, és genial!