Or per a la llibertat

Fitxa tècnica núm.: 9

I DADES BIBLIOGRÀFIQUES

1. TÍTOLS DE CRÈDIT

  • Títol: Or per a la llibertat.
  • Autoria: doble:  Mercè Izquierdo (científica) i Anna Izquierdo (literària)
  • Edicions: tres. 1a edició Eumo Editorial, 1994; 2a edició Eumo Editorial, 2002 (ISBN 9788476021880), 1a edició Edicions del Bullent, 1994 (9788486390631).
  • Editorials: Eumo Editorial i Edicions del Bullent.
  • Nombre de pàgines: 99 (guia didàctica inclosa)
  • Públic a qui va adreçat: joves a partir de 12 anys.
  • Temàtica científica: química (el canvi químic)
  • Gènere: Ficció científica juvenil
  • Col·lecció: “Projecte Solaris”

2. COMPONENTS DEL LLIBRE

  • Pròleg: Situa el lector en el context història de la novel·la: Època napoleònica a Egipte
  • Capítols: Vuit capítols numerats i amb títol.
  • Epíleg: salt en el temps per situar els personatges del relat en la generació dels fills i poder explicar la formulació química moderna.
  • Guia didàctica: Accessible clicant aquí.
  • Sinopsi de la contraportada:  

El jove Nahmi torna al seu país, Egipte, en un moment de profunds canvis polítics; sense gairebé adonar-se’n, es troba embolicat en una aventura que l’obligarà a ser valent, decidit i molt imaginatiu. Què pot fer-ne, de l’or que li han encomanat? Aconseguirà de fer-lo desaparèixer a temps? Els nous procediments químics que li han ensenyat a París li seran d’una gran ajuda.

3.     IMPACTE

  • Traduccions:

      –>Oro para la libertad, Ed. Octaedro. 2a ed. 2011. Accessible aquí

  • Enllaços relacionats :

      –> GOOGLE BOOKS: En català. Accessible clicant aquí.

     –> GOOGLE PLAY: En català. Accessible clicant aquí.

     –> GOOGLE BOOKS: En castellà. Accessible aquí.

    –>TRACES UAB: Registres “Projecte Solaris”. Accessibles clicant aquí.

  • Esments i ressenyes als mitjans:

   –> EL PERIÓDICO. Jaume Fabre. “El libro de la semana”. (1994). Accessible:PROJECTE SOLARIS, 1994 

 –> EL ECONOMISTA. Accessible clicant aquí.

–> LLIBRES SOBRE CIÈNCIA. Accessible clicant aquí.

  • ENLLAÇOS A USOS DIDÀCTICS:

    –>En català

      – ERTIS : ESPAI RECURSOS INTERDISCIPLINARS. Acccessible aquí

      – PROPOSTA DE TREBALL. Accessible: TREBALL INTERDISCIPLINAR

      – GUIA DE LECTURA: Accessible. LITERATURA JUVENIL, 2006 

      – COMPETÈNCIES. Accessible: 15 PROPOSTES PER A L’ESO, 2004

      – DEURES D’ESTIU. Accessible: IES LA SERRETA estiu 2012

     – PROGRAMACIÓ 4t ESO. Accessible: IES VICENT FERRER

      – GENERALITAT DE CATALUNYA. HOMOLOGACIÓ. Accessible aquí     

     – SEMINARI ROSA SENSAT. Quins llibres?:Tardor, 1994.

     – DOSSIER SETMANA DE LA CIÈNCIA. Accessible: VIU LA CIÈNCIA!

     GUIA DE LECTURA: Accessible clicant aquí.

     – UNIVERSITAT D’ALACANT. Accessible: UA. ASS. AEFiQ-CURIE

       –> En castellà:

        – Recomanat a Física y química 3º ESO, Dulce María Andrés cabrerizo et al. Editex, 2007. Accessible clicant aquí:

        – ¿ALFABETIZACIÓN CIENTÍFICA? Accessible aquí: