HEM VIST EL MAR PER UN FORAT

Hem tingut una entretinguda conversa sobre el mar. Cadascú ha anat explicant les seves idees. N’hi ha que han explicat experiències viscudes; d’altres d’imaginàries; d’altres han explicat qualitats de l’aigua com el color, el sabor de l’aigua de mar, el color…; d’altres què hi podem veure si ens hi capbussem, i d’altres han explicat activitats que es poden fer al mar com nedar, navegar…

Després ho hem representat plàsticament utilitzant diversos materials, alguns d’ells aportats pels propis nens i nenes que han recollit amb els pares a la platja.

Aquí hi ha alguns dels forats.

EL MAR ÉS VIDA

Ens agrada sentir la sensació de frescor i la suavitat del fang a les mans, sobretot quan el fang és ben humit. Gaudim embrutar-nos les mans i sentint aquella  olor de terra humida.

Tos junts ens hem capbussat en el mar i modelant fang hem creat un fons marí. Primer hem fet una rajola amb el corró després hem estampat empremtes i hem fet collage amb closques d’animals marins i pedretes recollides prop del mar.

SEQUÈNCIES

DESENVOLUPEM HABILITATS DE COMUNICACIÓ, EXPRESSIÓ, COMPRENSIÓ I REPRESENTACIÓ PER MITJÀ DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL, I ENS INICIEM EN HABILITATS MATEMÀTIQUES BÀSIQUES.

CAL ORDENAR LES IMATGES CONFORME LES HEM ANAT VEIENT A L’EXPOSICIÓ

TREBALL DE GRAFISME

ENS HEM INICIAT EN EL PROCÉS D’APRENENTATGE DE LA LECTURA I DE L’ESCRIPTURA, EMPLENANT ELS ESPAIS BUITS AMB LES VOCALS QUE HI MANQUEN I PRACTICANT DIFERENTS TRAÇOS (LÍNIES CORBES TANCADES, LÍNIES INCLINADES, ESPIRALS…) EN UNA PRESENTACIÓ POWER POINT.

ATRAPEM ELS SONS

TREBALL PLÀSTIC AMB CERES

ORGANITZATS EN PETITS GRUPS DE 6 ALUMNES, HAN ANAT ESCOLTANT EL SO DE DIFERENTS FENÒMENS ATMOSFÈRICS I ELS HAN ANAT PLASMANT GRÀFICAMENT SOBRE PAPER, NOMÉS UTILITZANT CERES NEGRES.

SI VOLEU ESCOLTAR ELS SONS, FEU CLIC SOBRE CADA UN DELS ARXIUS.

tempesta_070930.mp3 vent.mp3

pluja-en-un-pati.mp3 mar-cantabric.mp3

MIREU ALGUNES DE LES OBRES  QUE HAN CREAT!dibuixem-els-sons-005.jpgdibuixem-els-sons-006.jpg

VERITABLEMENT SÓN UNA OBRA D’ART!

JA ENS HI HEM POSAT!

CADA ANY L’ESCOLA ESCULL UN PROJECTE DE PLÀSTICA PER A TREBALLAR AMB ELS NENS I NENES DE TOTES LES EDATS.

AQUEST CURS, L’AUTOR ESCOLLIT ÉS EN JORDI ALCARAZ.

EN AQUESTS MOMENTS LA SEVA OBRA ESTÀ EXPOSADA AL CENTRE CULTURAL TECLA SALA DE L’HOSPITALET DE LLOBREGAT.

SOM CONSCIENTS QUE LA SEVA OBRA NO ÉS GENS FÀCIL, JA QUE ÉS MOLT ABSTRACTE I CONCEPTUAL, PERÒ ENS AGRADEN ELS REPTES I UNA VEGADA MÉS, CONFIEM EN LA INTEL·LIGÈNCIA I LA IMAGINACIÓ DELS NOSTRES ALUMNES, PER A PODER FER-NE UNA BONA INTERPRETACIÓ PERSONAL I CREATIVA.

QUI ÉS JORDI ALCARAZ?

ÉS UN ARTISTA MULTIDISCIPLINARI QUE PARTEIX DE LA TRADICIÓ CLÀSSICA DE LA PINTURA I L’ESCULTURA PER ARRIBAR A UNA REFLEXIÓ PROPERA AL VOLUM, AL LLENGUATGE I AL TEMPS; AMB INQUIETUD I VOLUNTAT D’EXPERIMENTAR I DE TRASNGREDIR ELS LÍMITS DE LES COSES. EN LA SEVA OBRA HI HA UNA FORTA CORRESPONDÈNCIA AMB LA NATURA CREANT METÀFORES I LLOCS PERCEPTIUS QUE AJUDEN A ARRIBAR AL FONS DE LES COSES.

LES CLASSES DELS DOFINS I DE LES GIREFES DE P4, COM LA RESTA D’ALUMNES DE L’ESCOLA, PRIMER GAUDIREM DE L’EXPOSICIÓ, DESPRÉS EN FAREM UNA REFLEXIÓ I FINALMENT GAUDIREM CREANT TOT FENT-NE UNA VERSIÓ MOLT NOSTRA.