El Consell Assessor Jove del Síndic de Greuges de Catalunya està format per un petit grup de nois i noies d’arreu de Catalunya que realitzen unes trobades al llarg de l’any per reflexionar sobre aspectes que interessen a la infància i la joventut. En aquest consell participen dos alumnes de l’Institut Bisbe Berenguer: Dayana Muñoz de 4t d’ESO i Marc Sánchez de 3r d’ESO.
En la darrera trobada del 27 de maig, el Consell Assessor Jove (CAJ) del Síndic de Greuges ha comparegut davant la Comissió d’Infància del Parlament de Catalunya per explicar als diputats les principals propostes i conclusions treballades i consensuades durant aquest any acadèmic. Els temes tractats pels membres del Consell han estat el dret a la informació i els mitjans de comunicació, els drets polítics (dret de vaga, associació, reunió i vot) i les garanties davant les sancions.
En el decurs de la sessió, duta a terme el 27 de maig amb l’assistència dels diputats de la Comissió de Joventut dels grups de CiU, ERC i IC-EU-Verds, els joves del Consell han plantejat diverses propostes sorgides de la tasca conjunta acomplerta al Síndic i als instituts. Els diputats han afirmat que les tindran en compte en els seus treballs parlamentaris.
Aquesta ha estat la tercera compareixença del Consell Assessor Jove del Síndic davant la Comissió d’Infància del Parlament de Catalunya. En aquesta edició, els portaveus del Consell han estat:
- Adrià de la Hoz, de l’Institut Salvador Sunyer i Aymerich de Salt
- Rabad Akhoumac, de l’Institut Escola Indutrial i d’Arts Oficis de Sabadell
- Eloi Garcia, de l’Institut Sant Andreu de Barcelona
- Florisa Anna Moldován, de l’Institut Baix Camp de Reus
- Marc Sánchez, de l’Institut Bisbe Berenguer de l’Hospitalet de Llobregat
- Óscar Sánchez, de l’Escola Cintra de Barcelona
La resta de membres del CAJ que han assistit a la Comissió han estat:
- Amal El-Allame i David Flores, de l’Institut Miquel Tarradell de Barcelona
- Dayana Lavina Muñoz Soto, de l’Institut Bisbe Berenguer de l’Hospitalet de Llobregat
- Fátima Boutouik, de l’Institut Salvador Sunyer i Aymerich de Salt
- Francisco Boronat, de l’Institut Baix Camp de Reus
- Marta Campama i Pau Meléndez, de l’Institut Francisco Goya de Barcelona
- Rabad Akhoumac, de l’Institut Escola Industrial i Arts Oficis de Sabadell
- Roger González, de l’Escola Cintra de Barcelona