Plato’s Allegory of the Cave: the Eye-Opening Ancient Version of the ‘Matrix’
Preguntes que formula el diàleg: Hi ha preguntes i les seves respostes possibles, la dialèctica procedeix fent un llistat de possibilitats
- Es pot ensenyar la virtut?
- Sí, es pot ensenyar.
- No es pot ensenyar la virtut.
- Es pot adquirir exercint-la.
- Neix en els homes naturalment.
- Neix en els homes d’alguna altra manera.
_____________________________________________________________________________________________
La pretensió platònia és paideia. Cal cercar un remei per fer possible l’educació moral.
______________________________________________________________________________________________
És possible ser un home bo sense conèixer què significa ser un home bo? Aquesta via possible és la que Plató anomena, recta opinió o creença verdadera (orthé – dóxa), que es caracteritza per ser inestable, i que és diferent del coneixement que sí és verdader i estable.
Però, només sabent la virtut, la podrem ensenyar.
_______________________________________________________________________________________
TEMES DEL MENÓ
És equiparable l’ensenyament de la virtut a l’ensenyament de les arts?
Exemple: l’equitació, la virtut, l’art de l’equitació, s’aconsegueix. S’aprèn. Tenir la virtit significa ser un bon genet, un virtuós de l’equitació.
