DIÀLEG – PLATÓ

plato-allegory-of-the-cave

Plato’s Allegory of the Cave: the Eye-Opening Ancient Version of the ‘Matrix’

Preguntes que formula el diàleg: Hi ha preguntes i les seves respostes possibles, la dialèctica procedeix fent un llistat de possibilitats

  • Es pot ensenyar la virtut?
  • Sí, es pot ensenyar.
  • No es pot ensenyar la virtut.
  • Es pot adquirir exercint-la.
  • Neix en els homes naturalment.
  • Neix en els homes d’alguna altra manera.

_____________________________________________________________________________________________

La pretensió platònia és paideia. Cal cercar un remei per fer possible l’educació moral.

______________________________________________________________________________________________

És possible ser un home bo sense conèixer què significa ser un home bo? Aquesta via possible és la que Plató anomena, recta opinió o creença verdadera (orthé – dóxa), que es caracteritza per ser inestable, i que és diferent del coneixement que sí és verdader i estable.

Però, només sabent la virtut, la podrem ensenyar.

_______________________________________________________________________________________

TEMES DEL MENÓ

És equiparable l’ensenyament de la virtut a l’ensenyament de les arts?

Exemple: l’equitació, la virtut, l’art de l’equitació, s’aconsegueix. S’aprèn. Tenir la virtit significa ser un bon genet, un virtuós de l’equitació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *