Treball proposat
Muntatge d’un espectacle musical al Teatre Ignasi Bonnin de l’IES Jaume Vicens Vives (Girona).
El projecte ha d’incloure els aspectes que afecten a l’organització (preproducció, producció tècnica i producció executiva) i als artistes (creació i preparació d’un espectacle musical, assajos, publicitat, contracte i concert). Alhora, s’haurà de considerar l’edat i els gustos o preferències musicals del públic a qui va destinat l’espectacle. Aquest es podrà organitzar en format concert o en format festival.
Fase 1: PREPRODUCCIÓ
Fa referència a tot allò que disposa o necessita l’organització per muntar un espectacle.
- Característiques dels espais (escenari i back estage, zona de càrrega i descàrrega -instruments, material tècnic, etc.-; accessos pels artistes, tècnics i pel públic, accessos per a persones amb dificultats de mobilitat; sortides d’emergència, etc.). Plànols i fotografies dels espais.
- Sonorització: taula de so (núm. de canals, entrades i sortides), microfonia i monitoratge.
- Il·luminació: focus (característiques i potència)
- Equipaments i serveis.
- Personal: tècnics, personal de seguretat, personal de càrrega i descàrrega, etc.
Fase 2: PRODUCCIÓ TÈCNICA
Responsables: promotor de l’espectacle; interventor; productor i manager de l’artista.
- Publicitat: publicitació dels artistes i difusió de l’espectacle.
- Contracte. Inclou el rider que necessita l’artista per dur a terme l’espectacle contractat.
- Rider: àudio, il·luminació, backline, microfonia, monitoratge, col·locació a l’escenari… (+info: model de rider tècnic) i plots: plànol de l’escenari i distribució dels músics.
Fase 3: PRODUCCIÓ EXECUTIVA
Responsables: productor executiu, regidor d’escenari, director d’escena o stage manager; tècnic/s de so i de llums, tècnics d’escenari; road manager; roadie i artistes; presentador/a (si s’escau).
- Horaris de sala: assajos previs i general -si s’escau-, proves de so abans del concert i concert pròpiament dit; muntatge i recollida de materials.
Treball artístic
A banda dels aspectes organitzatius, si s’opta per crear i dur a terme un espectacle musical propi, s’hauran de preveure -segons el tipus d’espectacle que es vulgui realitar- els aspectes corresponents a la creació i edició de les composicions musicals (lletra i música) i la creació de la coreografia, amb els corresponents passos de dansa; assajos de la part musical, posada en escena (vestuari i complements, maquillatge i perruqueria; decorats -o projecció d’imatges- i atrezzo).
En el supòsit que es “contractin” artistes, caldrà tenir en compte de formalitzar els tràmits necessaris de la manera correcta.
Treball realitzat
Proposta dels alumnes: Adaptació de la pel·lícula Por qué se frotan la patitas (2006) d’Àlvaro Begines.
Argument: En un sol dia, a en Luis l’abandonen totes les dones de la seva vida: la seva dona (Rocío) decideix retirar-se a un centre budista perquè està tipa de que ningú la valori; la seva filla (Laura) se’n va darrera del noi que l’ha deixada prenyada (Utrera) per comprovar que n’estima una altra (Charlie); i la seva mare (Niña María) s’escapa amb uns okupes (Charli i Utrera) després de que li hagin diagnosticat un càncer terminal i que la seva família hagi descobert que està liada amb el seu consogre.
La coincidència és que tres dones de la família, àvia mare i filla, decideixen escapar de casa seva, això sí, cadascuna per la seva banda i amb les seves raons, però totes el mateix dia i mes, i més o menys al mateix lloc. A en Luis no li queda cap altra opció que contractar en Manolete, un detectiu per trobar-les.
Fitxa tècnica de l’adaptació
Guió adaptat: Cristina Burgos i Laura Ferrer.
Coreografia: Cristina Burgos i Cristina Carbó.
Vestuari: Laura Ferrer
Actors principals: Laura Ferrer (Laura), Alba Batallé (Niña Maria), Paula Espinal (Rocío), Eloi Enrique (Utrera), Àlex Espinet (Charlie), Ivan Pujol (pare) i Fracesc Duran (avi).
Ballarins principals: Cristina Burgos, Cristina Carbó, Rosa Noell i Anastàsia Petrova.
Ballarins: Eloi Enrique, Paula Espinal, Àlex Espinet, Laura Ferrer i Ivan Pujol.
Cançons
- “Aserejé”, cançó dels títols de crèdit de la pel·lícula. Vídeo
- “Escándalo”
- “Loco”
- “Melancolía” de Camilo Sesto
- “De momento” de Tomasín, amb Los Atlántidos.