Univers
Hola! Soc l’Oscar i he fet un power point de l’univers.
SECUNDÀRIA
Hola! Soc l’Oscar i he fet un power point de l’univers.
S’adrecen als nois i noies que acaben l’etapa de l’Ensenyament Secundari Obligatori (E S O).
La finalitat d’aquests programes és proporcionar una formació bàsica i professional que faciliti la incorporacio al món del treball.
Els objectius dels programes de qualificació professional inicial són:
– que tots esl alumnes assoleixin competències professionals.
– que tots els alumnes tinguin la possibilitat d’una inserció sociolaboral satisfactòria.
– que tots els alumnes ampliïn les seves competències bàsiques per prosseguir estudis en els diferents ensenyaments.
Els perfils professionals dels PQPI que podem estudiar són:
– Auxiliar de jardineria.
– Auxiliar d’arts gràfiques.
– Auxiliar administratiu.
– Auxiliar d’hoteleria, cuina i restauració.
– Auxiliar de fabricació mecànica industrial.
– Auxiliar de fusteria.
– Auxiliar en administració i gestió.
– Auxiliar d’electricitat.
– Auxiliar de manipulats industrials i artesans.
– Auxiliar en activitats d’oficina i en servei administratiu general.
Enllaços de centres on podem estudiar PQPI:
– Maregassa: http://www.xtec.cat/centres/a8054289/
– Mare de Deú de Montserrat: http://www.xtec.cat/centres/a8054289/
– Pont del Dragó: http://www.bcn.es/pontdeldrago/ca/index.html
– Castell de Sant Foix: http://www.bcn.es/castellsantfoix/
Oscar Pizarro Vidal, alumne de Secundària
24 -2-2010
El proper dilluns posarem les fotos de la festa del Carnaval!!
DILLUNS VA ARRIBAR EL REI CARNESTOLTES. COMENÇA LA FESTA!!!
LES CONSIGNES SÓN:
DIMARTS: PORTAR UN DAVANTAL
DIMECRES: PORTAR UNA MANYOPLA DE CUINA
DIJOUS: PORTAR UN TOVALLÓ O UN DRAP DE CUINA, TAMBÉ UN ENTREPÀ DE TRUITA.
DIVENDRES: PORTAR LA DISFRESSA A LA MOTXILLA PER LA FESTA DE LA TARDA.
[kml_flashembed movie="http://aprendomusica.com/swf/carnestoltes.swf" width="400x400" height="400" wmode="transparent" /]http://aprendomusica.com/aprendreMusica.htm
Aprofitant l’activitat de piscina que fem cada divendres vàrem fer moltes fotos: de davant, de darrera, de perfil, amb molta llum, amb poca llum, ara ells, ara ella, ara tots… i així fins que vam aconseguir les més maques.Un cop tinguérem les fotografíes vam construir el fil de la història, afegírem música, i paraules a les imatges. I el resultat final fou: NADAL DES DE HAWAI!
AGRAIMENTS: Sara Gonzàlez, Melània Rosado, M Carmen, Rebeca, Jasone, i altres professionals de l’escola.
Judit i M. Magdalena
A la sessió TIC hem jugat a disfressar-nos, ens ho hem passat superbé escollint ulls, ulleres, bigotis… Ens coneixeu? Està fet a la pàgina www.pizap.com
Ja fa uns dies que en Ronaldo, el David, la Nuria, la Dayanna, la Sara i la Nour anem a treballar els dijous al matí amb la Carme, amb la pissara digital. Ens agrada molt i estem aprenent moltes coses: petar globus, fer música, parlar amb el micròfon, passar-nos la pilota, ballar amb l’Elmo,…
Vet aquí que una vegada hi havia una tortuga petita que no li agradava l’escola. Es deia tortugueta. Ella el que volia era quedar-se a casa o bé anar a voltar tot el dia pel carrer. La tortugueta pensava que era massa difícil provar d’escriure, massa difícil llegir llibres o fer matemàtiques. Li agradava molestar els seus companys, prendre’ls el llapis, amagar els fulls… No li agradava compartir i no li agradava escoltar els seus mestres. Trobava massa difícil seguir les normes de l’escola. També trobava massa difícil no enfadar-se.
Cada dia la tortugueta es deia a ella mateixa que intentaria no posar-se en problemes. Però cada dia s’enfadava, se sentia frustrada i llavors feia alguna cosa que no havia de fer i ja tenia problemes. Sentia com si no tingués control sobre el que feia.
Les altres tortugues no volien jugar amb ella i la tortugueta es va començar a sentir sola i dolenta.
Un dia que la tortugueta es sentia pitjor que mai es va trobar amb la tortuga més gran i més vella del seu barri. Era la tortuga sàvia que tenia mes de 200 anys i sabia moltes, moltes coses.
La vella tortuga sàvia va preguntar a la tortugueta:
– “Tortugueta, per què estàs tan trista?” La tortugueta li va contestar fluixet, perquè estava una mica vergonyosa davant d’aquella tortuga tan vella i tan sàvia.
– “És que tinc un problema molt gran. Sempre que estic enfadada o frustrada no em puc controlar. Sempre estic al mig de baralles i em sembla que ningú m’estima”
La vella tortuga sàvia era molt amable i va voler ajudar la tortugueta.
–”Mira –li va dir– Et diré un secret. La solució dels teus problemes la tens tu. La solució està amb tu, vagis on vagis”. La tortugueta no ho entenia. – “És la teva closca, la teva closca… és per això que tens una closca. Sempre que estiguis enfadada, o et sentis frusrtada o preocupada, tu el que has de fer és entrar dins teu” La vella tortuga sàvia li va explicar encara més bé.- “Quan siguis dins teu, pots seguir aquests passos. Et dius a tu mateix/a:
– Després descansa fins que els teus sentiments no siguin tan forts, fins que et sentis calmada”.
La vella tortuga sàvia va ensenyar a la tortugueta com posar-se dins la closca per calmar-se, tal i com ara jo us ensenyaré:
“Ho veieu? Feu així: creueu els braços per davant del pit, llavors digueu-vos a vosaltres mateixos stop, després respiro profundament, dic com em sento i quin problema tinc. Llavors la vella tortuga sàvia va dir: “ara ja ho saps.
La pròxima vegada que tinguis problemes entra dins teu i calma’t”.A la tortugueta li va agradar la idea i ho va voler provar.
L’endemà, a l’escola, la tortugueta estava fent feina quan un company es va posar a molestar-la. Va sentir com es començava a enfadar i just quan anava a pegar-lo es va recordar del que la vella sàvia tortuga li havia dit.
La tortugueta sabia que estava enrabiada i es va voler controlar, així és que va posar els braços, el cap i les potes dins la closca.
Llavors es va dir a ella mateixa “stop”, va respirar profundament i va dir “estic enfadada i algú m’està molestant!”La tortugueta estava contenta de veure que era agradable estar dins seu, que s’hi estava bé. Aviat es va sentir tranquil·la. Quan va sortir es va quedar sorpresa de veure que la seva mestra estava somrient. Li va dir que se sentia molt orgullosa d’ella.
Això, la tortugueta ho va practicar una vegada i una altra i una altra, moltes vegades. Sempre que sentia que alguna cosa que la preocupava, es posava dins la closca i es calmava.
Quan algú la pegava o l’empipava, o quan la feina de l’escola era molt difícil per ella, anava dins seu i descansava.
La tortugueta se’n sentia molt orgullosa.
Després d’unes setmanes, la tortugueta va descobrir que als seus amics els agradava jugar amb ella i que la feina li semblava més fàcil. Es sentia feliç.
La tortugueta mai més va pensar que era dolenta.
Durant aquest curs, els alumnes de secundària estan treballant l’alimentació,
la classificació dels aliments, l’aparell digestiu…
Hem realitzat diferents tallers per tal d’aprendre d’una forma lúdica i creativa, hem fet una maqueta de l’aparell digestiu, murals i un taller de manipulació on els alumnes han pogut veure les característiques d’alguns òrgans que el componen 8color, tacte…)
Aquest curs els alumnes de secundaria estem treballant Joan Miró.
Hem visitat la fundació Miró, i a l’ area de plàstica estem treballant diferents obres i tècniques d’ aquest artista.
A continuació, exposem tota una sèrie de fotografies, per tal que veieu, com funciona la tècnica de l’ esquitx.