LES COVES PREHISTÒRIQUES DE SERINYÀ

Aquest primer trimestre, els nens i les nenes de segon hem anat a veure les coves prehistòriques de Serinyà.

Tan bon punt vàrem arribar, vàrem esmorzar. Més tard ens ensenyaren un vídeo explicatiu del que anàvem a veure.

A continuació vàrem fer una petita excursió pel bosc per veure les tres coves. Dins d’alguna vàrem entrar i mirar com havien viscut els nostres avantpassats.

Per finalitzar vàrem realitzar dos tallers: en un fèiem una bosseta amb pell d’animal i a l’altre ens varen ensenyar a tirar amb un arc i fletxes.

p10100321tots-escolten-mariataller-bossatir-arctir-arc2

Excursió de p5 a Marineland

El dijous 21 de maig els nens i les nenes de  les classes dels ossets i dels pollets vàrem anar a Marineland, vàrem veure  guacamais, cigonyes, flamencs, lleons marins, dofins, pingüins, foques…., ens hi vàrem quedar a dinar i ens ho vàrem passar molt bé.

SORTIDA AL RIU LA MUGA

Els nens i nenes de 4t, el 19 de maig vam fer una sortida al riu Muga.

Vam pujar a la part alta del riu Muga on vam capturar molts animals de riu, per poder-los estudiar i classificar. Vam capturar: truites, capgrossos, larves de libèl·lula, escorpins d’aigua, peixos petits, granotes verdes, una salamandra, un tritó, sabaters, nedadors d’esquenes…  I al final tots a l’aigua!!!. Després d’un bon bany, tots vam dinar a la plaça d’Albanyà.

Tot seguit vam marxar cap a Vilanova de la Muga. Vam pescar un cranc Americà!. Teniem ganes de baixar a la Muga i pescar-ne més però hi havia tanta vegetació que no va poder ser.

Vam anar a la desembocadura del riu a Empuriabrava. Vam jugar a la sorra de la platja. Ens ho vam passar genial!

Sortida al Pou de glaç de La Bisbal

El passat dilluns dia 18, els nens i nenes de primer vàrem anar a La Bisbal a veure com feien el gel els nostres avantpassats. Ens van ensenyar d’on treien i com conservaven el glaç i vam fer un granissat de llimona i un joc de pistes per després fer una sortida pel bosc per trobar la resclosa d’on sortia l’aigua per fer el gel.

Taller de cuina

ELS NENS  I  LES NENES DEL TALLER DE CUINA DE PARVULARI  HEM APRÈS A FER:
– BROXETES DE FRUITA
– CASTELLS AMB  GALETES
– TRENS AMB  PA DE MOTLLE
– FLORS  AMB  POMES  I  TARONGES
– ARANYES DE GALETES  I  XOCOLATA

dsc05210.jpgdsc05575.jpgdsc05582.jpg
dsc05655.jpgdscf0010.jpgdscf0096.jpg

Sortida a Llançà

El passat dijous 14 de maig els alumnes de cinquè vam anar d’excursió a Cala Canyelles a Llançà, a Cap Ras, a observar i recollir mostres d’animals invertebrats com ara: crancs, tomàquets de mar, estrelles de mar, esponges, pòlips, cagarros de mar,… Ens van explicar les principals característiques d’aquests animals i vam intentar pescar algun peix però no va ser possible ja que el dia no ens va acompanyar massa i la mar estava moguda.

Vam quedar una mica xops i ens vam divertir molt. A l’hora de dinar vam menjar a la vora de la platja.

EXPOSICIÓ MATEMÀTICA

El divendres 8 de maig, els alumnes de cinquè vam anar a la Catequística de Figueres a participar en uns jocs matemàtics. Es tractava d’un museu matemàtic on hi havia uns professors que ens anaven explicant en què consistien els jocs. Havíem de manipular, investigar, descobrir i deduir. Els jocs ens feien pensar.
Un dels més interessants era el de dues pilotes de colors diferents . Una l’havíem de posar en una mena de recta que feia pendent i l’altra en una pista corba. Si les deixàvem caure les dues al mateix moment, sempre arribava abans la pilota de la pista corba tot i que al final feia pujada.
Hi havia altres jocs per treballar la massa i fer equivalències, altres treballaven la geometria i també hi havia jocs de numeració, de càlcul i de lògica. Vam resoldre també sudokus antics. Va ser molt interessant.

Videoconferències

Del 7 al 13 de maig, diferents alumnes de la nostra escola es van connectar a través de videoconferència amb alumnes de la UdG i del CEIP Puig d’Arques de Cassà de la Selva.
Els alumnes de primer de les diferents especialitats de la facultat de Ciències de l’Educació de Girona presentaven a les dues escoles uns clips que havien elaborat per tal que els nostres alumnes poguessin treballar-los a la classe.
La presentació dels clips va ser molt amena i divertida ja que ens feien participar en concursos interactius, en representacions teatrals,…
Tenim moltes ganes de començar a treballar-los.
Moltes gràcies per donar-nos l’oportunitat d’experimentar amb noves formes de comunicació.

p1010002.jpgp1010004.jpgp1010005.jpg
p1010021.jpgp1010022.jpgp1010023.jpg
dsc06080.jpgdsc06095.jpgdsc06104.jpg

ENS VISITA EN CARLES SALA!

El dia 15 d’abril el senyor Carles Sala i Vila ens va visitar a l’escola Josep Pallach perquè vam llegir un llibre seu que es titula: Sóc com sóc.  Al matí vam preparar preguntes i a la tarda vam tenir la sort de poder-lo interrogar.

Ens va respondre totes les preguntes i ens va firmar el llibre amb molta il·lusió perquè l’havíem llegit i n’estava orgullós. Nosaltres el vam rebre amb un mural de dibuixos del conte i les nostres firmes. La veritat és que hem tingut molta sort de poder conèixer un autor dels 4 llibres que aquest curs hem llegit.

dsc08920.jpgdsc08923.jpgdsc08929.jpgdsc08931.jpg

CENTRE DE TORTUGUES DE GARRIGUELLA

El passat dijous dia 16 d’abril els nens i les nenes de primer vàrem anar a Garriguella a veure el Centre de Recuperació de la tortuga Mediterrània.

Primer vàrem esmorzar i després vàrem veure un documental informatiu. Més tard vàrem fer una visita guiada pel centre per veure les tortugues.

A part de la tortuga mediterrània vàrem poder veure moltes més espècies de tortugues.

img_5964.jpgimg_5967.jpgimg_5972.jpgimg_5998.jpgimg_5999.jpgimg_5994.jpgimg_5996.jpgimg_5976.jpgimg_5995.jpg