En la ultima sessió, varem parlar de que tots som iguals i a la vegada tots som diferents.
PENSAMENTS, IDEES I CONCLUSIONS:
- Tothom té dret a ser com és.
- Tenim dret a ser com volem ser, sempre que siguem respectuosos. El respecte és important i bàsic per a les relacions.
- Per ser feliç és important la creativitat, sentir que pots fer i dir el que vols; sentir-se lliure.
- Les persones hem d’aprendre a ser responsables i això vol dir que pot demanar als altres que el respectin perquè ell/a s’estima molt i no evadeix els problemes.
- Cal respectar les normes arreu; a la classe, a l’escola, en un partit de futbol, al carrer,…
- Si tots fóssim i féssim el mateix seria avorrit.
Nosaltres varem veure un vídeo d’un alienígena molt entremaliat. El vídeo tractava d’un bebè alienígena diferent a tots els altres, els pares sentien molta vergonya del seu fill i van decidir portar-lo a uns científics per fer-li proves, però resulta que aquell marrec no tenia solució. Al final aquell alienígena el posen en una càpsula i l’envien a la terra.
Hem d’aprendre a comunicar-nos de manera assertiva.
Què vol dir ser assertiu? Comunicar-nos amb els altres des del nostre propi dret i respecte, i el respecte cap als altres.
Els nois i noies de cinquè hem fet simulacres de situacions conflictives per aprendre a comunicar-nos amb els altres de forma assertiva.
ESLÒGAN FINAL:
SOM IGUALS, SOM DIFERENTS, RESPECTEM-NOS!
Meritxell, Clàudia, Núria, Carla i Lydia.