LES NOSTRES ARRELS, EL NOSTRE PRESENT, EL NOSTRE FUTUR.

El dia 28 d’abril vam iniciar el nostre últim projecte de primària “molt especial”.

Vam obrir les nostres tres caixes, plenes de pols per fora, però plenes d’emoció per dins. Les nostres cares se’ns van transformar de cop, perquè hi havia tots els records: fotos, dibuixos, àlbums, feines… de tota la vida a l’escola.

Vam veure coses que ens van fer recordar moments molt especials d’altres cursos.

Cada un de nosaltres, va triar  coses que  per ell/a eren més significatives. En aquell moment ens vam posar les piles i vam anar fent una exposició amb les coses que havíem triat. La classe va quedar plena de colors i records.

Seguirem buscant en el passat per trobar els nostres records.  Quedeu-vos amb les ganes de saber més.

A LA MOLA PER LA CANAL DE SANTA AGNÈS

Passejar pel parc de Sant Llorenç del Munt sempre és un plaer i més en aquest època de l’any. I fer la pujada per la canal de Santa Agnès ens permet gaudir d’unes vistes diferents i d’una vegetació excepcional.

A més hem pogut veure i viure la diferència entre el parc del Garraf i el parc de Sant Llorenç del Munt. Ara només ens queda anar al parc del Delta de l’Ebre.

ELS JOCS FLORALS

Després de molts esforços i dedicació i de rumiar durant força temps, va arribar el dia.

El dijous, 23 d’abril, dia de Sant Jordi, els professors que havien format el jurat, van fer públic qui eren els guanyadors i guanyadores dels jocs florals 2015, tan en categoria de català com d’anglès.

Ens vàrem reunir al menjador, que era on es van presentar els guanyadors. Els primers premis que es van presentar van ser els d’anglès començant amb els de quart i acabant amb els de sisè, i tot seguit es van fer els de català.

L’emoció i els nervis es podien palpar i les sorpreses també. Però, això sí, tots ens sentíem satisfets de la bona feina que havíem fet.

Els/les guanyadors/es van ser:

ANGLÈS
1r premi se’l va emportar la Gina amb la història titulada “Books for dreams”.
2n premi va ser per en Bernat amb la història titulada “The reversed story”.
3r premi se’l va emportar la Núria amb la història “The robots dragon”.

CATALÀ
1r premi va ser per la Clàudia amb el poema “Sentiment”.
2n premi se’l va emportar el Pere Lorente amb el poema “Al final de la mort”.
3r premi se’l va emportar l’Èlia amb al poema “El veiem i no el veiem”.

Felicitem als guanyadors/es del nostre grup.

IMGP0008 2

Apadrinaments de lectura

Un any més hem fet els apadrinaments de lectura. Aquesta vegada amb els nens i nenes de P3. L’activitat ha consistit en dedicar una mitja hora cada tarda durant cinc dies a llegir contes als més petits de l’escola; contes que ells demananven, que nosaltres els hi escrivíem… El dia de Sant Jordi vem fer la cloenda i ens vam sentir molt especials cadascun dels nostres apdrinats ens van fer un petit detall.

Ha estat tota una experiència!

El parc del Garraf

El dilluns 13 vam anar al Parc del Garraf. L’objectiu d’aquesta sortida era el de conèixer un altre parc natural per tal de poder comparar-lo amb el nostre.

Quan vam arribar ens va rebre en Roger que va ser qui ens va acompanyar durant tot el recorregut.

Per poder fer un bon treball de camp ens van entregar una bossa de camp on hi havia una brúixola, una llibreta de camp i un suport per tal de poder prendre apunts correctament.

Abans de començar a caminar ens va informar d’algunes particularitats d’aquest parc, com per exemple de l’existència d’una planta autòctona, el margalló i de la reintroducció de la tortuga mediterrània.

El primer que vam descobrir va ser que el tipus de roca d’aquest parc és la roca calcària, una roca que permet la formació d’avencs, com és el cas de l’avenc de l’Esquerrà, que el vam poder veure i que ens va impressionar molt.

També vam constatar que la vegetació és bàsicament de matolls i plantes
PicMonkey Collage

EL PROJECTE DEL TRIMESTRE: “EL MÓN TAL I COM JO EL VEIG”

Aquest segon trimestre, els nens i nenes de 6è, hem iniciat el projecte “el món tal i com jo el veig”. Un projecte que ens permet treballar des de totes les àrees. La cosa que diferencia aquest projecte, de qualsevol altre, és la utilització de la llibreta d’aprenentatge.

Cadascun de nosaltres hem anat elaborant la nostra llibreta personal: des de la creació de la tapa al contingut, perquè hem hagut de decidir allò que era nou, interessant, que no sabíem…i anotar-ho.

A la llibreta hi hem fet anotacions de qualsevol aspecte treballat a l’aula: matemàtiques, català, coneixement del medi… i amb qualsevol suport: enganxines, fotos, articles, retalls de papers…

El projecte el vàrem iniciar, en un bon principi, fent uns mapes conceptuals curiosos, en els que es reflectia com nosaltres veiem el món; sobretot ens fixàvem en les coses negatives, guerres i crisis. I amb les ganes de saber perquè teníem aquesta visió, ens vam plantejar una pregunta:

Per què només veiem el món en negatiu?

Investigant, investigant vam arribar a una conclusió:

A la televisió, a la ràdio, al diari… només destaquen el que és negatiu. Però en aquest món, només hi ha coses negatives? Ens hem adonat que no. Que també ens envolten coses maques i positives, a casa, a l’escola, a fora a l’aire lliure… Només hem de mirar el món amb uns altres ulls.

I amb la intenció de fer una mirada diferent vàrem començar a investigar coses, entitats, persones que creiem que la seva feina feia millorar el món: les ong’s, les escoles, les investigacions, no destrossem el que ens dona vida (la natura) i la biodiversitat.

El dia 30 de gener, DENIP, vàrem llegir les nostres investigacions.

I durant tot el trimestre seguirem fent una mirada diferent a tot allò que se’ns proposi.

Gina i Berta