LA MARE DE LA TXELL ENS MOSTRA EL BALL DE GITANES!

Amb el projecte del poble vam treballar les entitats del poble, una d’elles el ball de gitanes. La mare de la Txell ens sap molt i ensenya als nens i nenes petits, així que va venir a la classe i ens va explicar l’origen del ball de gitanes, les músiques que es ballen, ens va ensenyar fotos i fins i tot un vídeo on es veien algunes nenes de la classe i el Bernat ballant. Aquí teniu les fotos i la presentació digital que ens va preparar la Maribel. Moltes gràcies Maribel per haver-nos dedicat aquest temps!!!!!

EL PEP ALBANELL ENS VISITA!!!

Per fi!!! S’ha fet llarga l’espera!!! El Pep s’ha recuperat de la seva malaltia i ha vingut a visitar-nos a la classe. En teníem moltes ganes!!!!

Ha sigut un matí genial!!! El Pep és molt divertit i ens ha explicat moltes coses! Com que volem escriure un conte, perquè ens encanta escriure’n, ens ha donat molts consells i com un escriptor s’ho fa per un escriure un bon conte:

1. Pensar el conte fent-se preguntes i inventant-se la resposta.
2. Escriure el conte (posar amb paraules les idees del conte que tenim al cap).
3. Corregir!!!! Molt important!!! Els contes, quan es corregeixen i es tornen a escriure, són molt millors!!!

Seguint aquests passos entre tota la classe hem inventat un conte d’un nen que es converteix en vampir però no li agrada això d’haver de xuclar la sang!

També ens ha explicat un conte que ell té pensat i l’hem ajudat a decidir el final, ara, amb el final ja pensat, aviat escriurà el conte.

I al final ha sortejat un llibre que acaba de sortir publicat “El follet Balambalà”; li ha tocat a la Clàudia, però fins al 22 de juny el tindrem a la classe per poder llegir-lo.

La visita del Pep s’ha fet esperar, però ha sigut mooooooooooooolt guai!!!

SORTIDA MATEMÀTICA

“Uaaaaaaaauuu!!!!!” Vam fer els nens i nenes només entrar a l’Aventura Park. Amb un lloc tan guai i amb una decoració medieval molt xula, vam començar a emocionar-nos molt, però de seguida ens vam posar a fer les activitats matemàtiques i l’emoció es va guardar per després!

Vam fer 4 jocs matemàtics diferents:

– Vam treballar la multiplicació i l’aproximació amb les boles vermelles de la piscina de boles.
– Vam descobrir que l’aforament és la quantitat de gent que hi cap en un lloc, per això vam treballar el metre quadrat i quantes persones hi caben.
– Vam mesurar de maneres diferents: amb metres, amb peus, amb pams, amb passes… fins i tot amb el cos sencer! Vam descobrir què és el número PI (uf… això és de cicle superior!).
– Vam buscar cossos geomètrics i els vam identificar, tot observant les seves característiques.

Un cop ja fetes totes les activitats i fet un resum de tot el què havíem après… es van començar a inflar l’inflable i el tobogan, va començar a sonar música, van posar llums, i vam poder anar a jugar!!!! Vam descansar una estona per poder dinar i vam continuar jugant a la p¡scina de boles, tirant-nos pels tobogans, saltant… fins l’hora de marxar!

Això sí, abans de marxar, ens vam estirar tots a terra i ens vam relaxar després d’un dia tan intens i tan emocionant!!! Ens ho vam passar més que bé!!!!!!!!!!

HEM PLANTAT UNA FIGUERA!!!

De seguida que vam dir que plantaríem una figuera, els nens i nenes de la classe d’Alaska es van entusiasmar molt!!! “A mi m’agraden les figues”, “jo tinc una figuera a casa”, “i jo també”, “es farà molt grossa?”, “quan florirà?”, “quan donarà el fruit?”, “ens podrem menjar les figues?”… Tot això ho anirem investigant i descobrint…

Després d’aquesta petita i entusiasmada conversa, vam agafar les eines i vam baixar cap al darrere de l’escola, on teníem abans l’hort. I per sorpresa, el Josep Maria ja ens havia deixat el forat fet! Uf… que bé! Només calia arrencar una mica les males herbes del voltant, perquè així la figuera llueixi més! Llavors vam posar la figuera al forat, però uffff… quina feinada vam tenir per treure-la del test! Entre tots i totes vam anar posant una miqueta de terra per sobre, fins que només ens quedava regar! I ja tenim la figuera plantada!!!! Quin goig que fa i quin goig que fem nosaltres al seu voltant!!!

TARRACO VIVA

Recordeu el projecte de l’època romana??? Doncs si teniu ganes i voleu viatjar al passat i anar a Tarraco, ara teniu l’oportunitat!!!! Del 17 al 27 de maig, a Tarragona fan “Tarraco viva”, un festival romà que consisteix en tota una sèrie d’activitats on es recrea aquella època: fan tallers, lluites de gladiadors, es poden veure soldats i els seus campaments, paradetes, etc. Aquí teniu la pàgina web per si voleu més informació!


Pàgina web Tarraco viva.

LA FELICITAT!

Avui hem parlat sobre la felicitat: què és, per què ens sentim feliços i quan, si podem ajudar a ser feliços als altres… Així hem decidit que la setmana que ve serà la setmana de la felicitat!!! El nostre objectiu és ser feliços!!!! 😆

Hem vist un tros d’un vídeo on són nens i nenes qui parlen sobre la felicitat, i una dels protagonistes és l’Ainona de 6è!!!! Ens ha agradat molt el vídeo, surt el poble, l’escola, etc., però no l’hem pogut veure sencer així que clicant aquí sota podreu veure el vídeo.

Cliqueu aquí per veure el vídeo de la felicitat.

LA HISTÒRIA DEL NOSTRE POBLE

Fa uns dies vam anar a fer un itinerari pel nostre poble per tal de fixar-nos en elements del passat i tenir més informació per poder fer el treball de la història del poble. Va ser molt xulo perquè vam descobrir coses que no sabíem i vam veure coses que no havíem vist mai, i això que hi passem gairebé cada dia per davant!!! A més, vam tenir l’oportunitat d’entrar al taller de la Xela, on fa artesanalment joguines de fusta, què xulo!!!!

Amb tot el què vam aprendre a l’itinerari, i la informació portada de casa, cada grup va poder fer el seu treball sobre la història del poble. Tots els grups vam decidir el mateix: fer-ho en forma de presentació digital! I com que ja en sabem molt, va ser molt fàcil i ens van quedar unes presentacions molt xules i amb informació molt interessant! Aquí les teniu!

CELEBREM SANT JORDI!!!

Quin dia més guai el de Sant Jordi! Ja vam començar al matí fent un titella d’un drac de Sant Jordi amb unes oueres i unes bosses, era una mica liat, però ens van quedar uns dracs molt divertits!

I a la tarda, la festa de Sant Jordi! Vam convidar a les famílies i vam poder gaudir de diferents activitats:
– La inauguració de les cabanes (que ja en teníem ganes!!!).
– Vam veure la llegenda de Sant Jordi representada pels nens i nenes de 6è, què bé ho van fer i què divertit!!!!
– Vam escoltar contes i llegendes del nostre entorn, que van preparar els nens i nenes de 5è. Van estar molt bé i ens van fer molta gràcia, sobretot aquelles on estaven disfressats!
– Vam poder llegir a la fresca.
– Vam poder visitar l’exposició de la biblioteca amb les novetats!

Va ser una tarda molt agradable i on vam gaudir de la lectura i el món que l’envolta!