a) Títol: AULA DE SEGON
Seqüencia didàctica:
1 – MURALS DEL COS HUMÀ.
2 – EL GRIU I LES FESTES DE SANTA TECLA.
3 – PIRÀMIDE DE L´ALIMENTACIÓ.
4 – MAPA CONCEPTUAL DELS ALIMENTS SALUDABLES.
5- EL CICLE DE L´AIGUA.
b) Nivell Educatiu: 2n D´EDUCACIÓ PRIMÀRIA.
c) Objectius didàctics, competències i relació amb el currículum:
− Proporcionar a l’alumne els coneixements i les eines per ubicar-se en l’entorn on viu.
− Conèixer i comprendre el context natural, tecnològic, social i cultural on està immers.
− Utilitzar críticament fonts d’informació que facin servir diferents tipus de suport per observar i analitzar l’entorn.
− Aprendre a ser tolerants amb les opinions i intervencions dels altres.
− Comunicar idees i informacions de manera oral, escrita i visual.
− Valorar el pas del temps com a font de riquesa.
d) Avaluació:
− Inicial (oral i escrita) per comprovar els coneixements previs de l’alumne.
− Avaluació contínua i formativa.
− Es valorarà l’actitud i la participació de l’alumne a classe.
− Es valora la bona elaboració dels treballs a classe.
− L’esforç i l’evolució de l’alumne.
e) Educació inclusiva:
A l´aula tots i totes se senten inclosos perquè reben dins d’ella el que necessiten per al seu progrés en l’aprenentatge de continguts i valors, i perceben i comproven que no només reben sinó que també poden aportar.
Algunes eines educatives que podem utilitzar en aquestes aules inclusives són:
-El Aprenentatge cooperatiu, per així aprofita la interacció de l’alumne entre si, procurant que arribi a tots els seus objectius relacionats amb el currículum. Que sigui conscient de les seves possibilitats, que conegui com és treballar en grup i el beneficiós que és. Aquí podem destacar el suport que pot arribar a exercir un alumne sobre un altre a l’intentar col·laborar en el seu aprenentatge.
-Una Bona relació afectiva del docent amb l’alumnat, ja que, segons diversos estudis, el bon tracte és una cosa molt important, a causa que es poden arribar a evitar males reaccions dels alumnes, caràcter desinteressat …
-El Component lúdic ajuda a crear un espai de confiança, creativitat, llibertat en el procés d’ensenyament-aprenentatge en els nostres alumnes. Aprendre mitjançant el joc. A més cal destacar que mitjançant aquesta tècnica es fomenta l’acostament entre els diferents alumnes i millora les seves relacions.
Les estratègies pedagògiques que ajuden a aquesta educació inclusiva són:
-Una cultura educativa en la qual tots se sentin partícips.
-Respostes a les necessitats educatives per a les persones amb barreres per a l’aprenentatge i participació en diferents contextos.
-La promoció de les alfabetitzacions múltiples.
-L’aprenentatge constructiu.
-La valoració de les capacitats de tots els estudiants.
-El sentit de comunitat, solidaritat i pertinença plural.