El Cicle de l´Aigua

Fitxa creada per: Roger Moreno Farré en ALEXANDRIA

A l´aula hem es comença parlant de l´aigua i l´aire, dos elements imprescindibles per a la vida.

Inicialment l´aigua és el tema que tractem, volem saber d´on ve i com arriba fins a nosaltres.

Amb l´ajuda de la PDI podem veure el viatge de l´aigua des del mar fins a la desembocadura dels rius.

La granota, amb la seva metamorfosi, ens ajuda a comprendre el concepte de cicle. Comparem la gota i la granota amb aquest interessant recurs d´Alexandria.

Més tard es fa l´experiment:  una depuradora amb material reciclat.

alexandria.314x109

[slideshare id=55759086&doc=lagotailagranota-151202221818-lva1-app6891&type=d]

El mapa conceptual dels aliments saludables

Aquesta setmana es realitza una sessió de fotos dels aliments que trobem a la cuina del col.legi.S´elabora un menú diari sobre els plats que configuren una alimentació equilibrada.

Amb l´ajuda de la PDI i l´aplicació Popplet hem de confeccionar un mapa conceptual de la procedència dels aliments amb les fotos realitzades a la cuina escolar dels aliments. Aliments saludables i procedència

Construcció de la piràmide dels aliments

Aquesta setmana, després de parlar de la importància de cada aliment per tenir una bona salut es proposa de construir una piràmide nutricional.

Els nens podeu valorar la quantitat necessària i adequada de  cada aliment al llarg de la setmana en els àpats.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

L´alimentació saludable

Joc de l´alimentació saludable

flecha-arriba

FES CLICK EN AQUEST JOC I  ENTRARÀS AL VIATGE QUE FA EL NOSTRE AMIC SPOTI. AJUDA-LI A MANTENIR UNA ALIMENTACIÓ SANA I EQUILIBRADA.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

El Griu ens ha visitat al Col·legi

griu

Aquest any ens ha visitat per les festes de Santa Tecla el Griu. Cada any ve una entitat participant en el Seguici de la Festa Major. El Griu porta només 2 anys a les festes i ha tingut l’amabilitat de mostrar-nos la seva elegància i el seu ball al ritme dels timbals.
Aquesta bestiola forma part del bestiari de foc del seguici (El Bou, el Drac o la Víbria són companys seus de passeig).

Activitat 1 Murals del cos humà.

Aquestes setmanes els alumnes de 2n podeu estudiar i aprendre sobre el cos. Passes de l´ activitat:

1- Recollim documents, llibres, jocs i estudiem un esquelet del col·legi. Parlem, veiem i preguntem sobre les parts del cos, sobre les seves funcions.
2- Individualment omplim dibuixos del cos humà per sistemes: un dibuix per sistema i situem un mínim de 8 òrgans.
3- Per grups fem un mural de cada sistema a tamany gran i escrivim el nom dels òrgans.

circulatoridigestivo

Hola, món!

naturaComencem el bloc, tant debò que sigui bo. Benvinguts!