2 d’abril de 2008
- Comentari del treball fet fins aleshores. Trobareu les anotacions al respecte al fòrum social.
- Treball en grup per avançar en el disseny del procés de la WebQuest.
- Ens queden tres sessions, les dues següents seran els dies 16 de març i el 7 de maig. Decidirem la data de la darrera en funció del temps que necessitem per acabar la WebQuest.
20 de febrer de 2008
- Dubtes referits al Delicious:
- No cal catalogar un recurs dues vegades si volem assignar-li més d’un descriptor referit per exemple al nivell educatiu, ESO i Batxillerat. Afegirem els dos descriptors al camp Tag.
- Per poder catalogar recursos que només siguin visibles per l’usuari que els cataloga cal activar aquesta opció des de Settings. A Bookmarks trobareu l’opció corresponent: Private saving. Activeu la casella Allow private saving of bookmarks i valideu.
- Esmena a les instruccions que tenieu per donar-vos d’alta al Delicious. On es proposava que afegíssiu la Isabel Pérez al vostre network, hi havia un error. El seu àlies de delicious és isaperez. Ja ho he corregit a l’entrada del bloc que conté les instruccions.
- Posada en comú de la distribució de grups per dissenyar les WebQuests del curs al voltant de Hundertwasser: revisió dels temes de les WebQuest, les tasques i les activitats que cal proposar en el procés i treball en grups i treball conjunt per acabar de perfilar aquest procés. La Mònica ens ha fet aquesta representació gràfica dels continguts, amb la concreció de la tasca final, d’aquestes WebQuests, que podeu trobar al Moodle (gràcies, Mònica).
- Presentació del generador de graelles d’avaluació en forma de rubric, Rubistar. Les instruccions per a la creació són en aquest mateix bloc.
Per a la propera sessió, que serà el dia 2 d’abril, s’ha acordat que s’haurà treballat amb el plantejament de la tasca final, com es defineix perquè l’alumnat se senti motivat i tingui una idea clara del que ha d’acabar fent, i les activitats del procés. Caldria penjar-ho al Moodle una setmana abans de la sessió perquè ens les puguem mirar i així aprofitar la sessió per intercanviar suggeriments. També s’anirà construint la rúbrica d’avaluació, que podrem acabar a la sessió presencial.
30 de gener de 2008
- Concreció de la tasca final del curs.
- Actualització de continguts de l’entorn Moodle i organització. Hi ha un fòrum de notícies nou, Missatges enviats per correu electrònic, on trobareu una còpia dels missatges que us he anat enviat. Revisió de les intervencions al fòrum; no cal obrir debats nous si ja n’existeix algun que sigui del mateix tema.
- Aclariments sobre la diferència entre el Moodle (accés amb id i contrasenya), espai col·laboratiu del curs amb els continguts i referència a tot el material i referències que es presenten al curs, i el bloc (accés lliure), on es publica informació concreta com les actes i les orientacions d’ús d’eines i aplicacions específiques (per exemple, la creació de pàgines web…),
- Comentaris sobre les tasques que s’han fet a distància (tasconomia i anàlisi de WQ).
- Aclariment de problemes trobats a l’hora d’enllaçar pàgines web. Exemple de prova. Treball amb l’espai Google propi.
- Presentació detallada del Delicious, eina de catalogació de pàgines web.
- Treball a distància:
- Creació d’un compte Delicious i catalogació de pàgines rellevants a la vostra WQ.
- Al fòrum social, contesteu el debat Delicious amb la URL del vostre Delicious, el que heu creat.
- Si no heu fet el treball corresponent a la primera sessió, suggereixo que feu la tasca d’observació i anàlisi de WQs, que reviseu els primers passos en en disseny de WQ, pensant en el tema i la tasca, i que respongueu el debat espai web del fòrum social amb la URL del vostre espai Google. També interveniu al debat Espais web del fòrum, amb la URL del vostre espai a Google per poder fer els enllaços corresponents des del bloc del curs, on trobareu els que han estat enviats fins ara.
- Anoteu al vostre espai web Google tots els suggeriments que tingueu sobre la tasca i el procés.
- Experimenteu amb les eines que hem vist fins ara.
- Anoteu qualsevol dubte o pregunta que sorgeixi al fòrum de dubtes abans de la propera sessió, que serà el dia 20 de febrer, o envieu-me un missatge (fvidal@xtec.cat).
16 de gener de 2008
- Presentació dels continguts del curs. Acordem la data per a la propera sessió: 30 de gener.
- Proposta per al producte final del curs: tres WebQuests que constituiran el contingut del treball de recerca de 4t d’ESO per al curs 2008-2009. Una d’elles serà de recollida de dades i presentació de la informació en format de fulletó sobre els temes treballats el curs passat a l’assessoria TIC. La segona i tercera serien més orientades a l’àmbit sociològic i el tècnic relacionats amb la qualitat de vida en una nova ciutat (La Laura us donarà més informació al respecte perquè pugueu decidir en quina de les tres propostes voleu treballar).
Comentari: serà més viable concretar aquesta proposta en la producció de dues WQ, una de ciències|tecnologia i una altra d’humanitats, que contindran dues tasques.
- Accés al bloc del curs, que s’utilitzarà per a la publicació d’instruccions d’ús de les eines que s’utilitzin al curs, com la creació d’un espai i pàgines web.
- Accés al Moodle, entorn col·laboratiu de presentació de continguts i intercanvi d’informació. Seccions: Continguts i fòrum, materials per a les sessions presencials, tasques per al treball a distància i enllaços a recursos.
- Presentació del concepte WebQuest com una seqüència didàctica constructivista, elements de què es composa i exemplificació dels mateixos. Èmfasi en la proposta de taxonomia de tasques de Bernie Dodge i en la necessitat d’acompanyar l’aprenentatge per facilitar la compleció de tasques de recepció, transformació i presentació de la informació, tot presentant alguns organitzadors gràfics, els enllaços dels quals es poden trobar al delicious del curs.
- Creació d’un espai web personal amb la utilitat Google Page Creator.
- Treball a distància decidit a la sessió:
- Per al proper dimecres decidir a quina de les tres WQ dedicareu el vostre treball.
- Per a la propera sessió, acabar de completar la creació de pàgines web enllaçades al vostre espai web. Trobareu les orientacions per fer-ho a les còpies que us vaig lliurar, a continuació de la creació de l’espai web, o en aquest mateix bloc. Es tracta de crear les pàgines i enllaçar-les a la pàgina d’inici. No cal que les empleneu de contingut encara.
- Treball a distància que crec que també podríeu completar per a la propera sessió:
- Entreu al fòrum del Moodle (ara ja podreu contestar), i mireu les intervencions referides a la Taxonomia, l’anàlisi de WebQuests (especialment els que no esteu familiaritzats amb el concepte), i completeu les tasques com s’indica. Al document d’anàlisi, teniu enllaços a les WebQuests presentades a la sessió i a altres catàlegs de WQ. També és accessible la presentació des de la secció Recursos.
- Mireu-vos també l’activitat de l’apartat Treball a distància que fa referència a la tria del tema i el disseny de la tasca final i comenceu a pensar els continguts amb les indicacions que se us donen.