Jocs: “Portem la pilota??”+”El maquinista i el tren”

PORTEM LES PILOTES? Ens posem amb grups de quatre i portem unes pilotes d’un lloc a l’altre de diferents maneres. Nosaltres marquem un recorregut que els alumnes hauran de seguir tant d’anada com de tornada. La pilota s’haurà de dur de les següents maneres:
• Amb les dues mans.
• Amb l’esquena.
• Amb la panxa
• Amb el cap.
• Amb el cul.
• Amb el maluc

image

EL MAQUINISTA I EL TREN: Mantenim els grups de quatre, es posen formant una fila índia i s’agafen tots per les espatlles. Els tres nens que van al davant tanquen els ulls de manera que s’hauran de moure en funció de les ordres que diu el company que va últim en la fila. El codi és el següent:
• Un cop amb totes dues mans alhora sobre les espatlles és per començar a caminar.
• Un cop a l’espatlla dreta esquerra és cap al cantó on hem de girar.
• Dos cops alhora a les espatlles significa parar.
Aquí el tren haurà d’aconseguir arribar a un punt determinat de l’espai on juguem (la seva pilota gegant)

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | 1 comentari

Videos “dia sense pilota” 6èA

Juguem a “3 en ratlla”

Juguem al bosc de l’escola a buscar fotografies d’animals i arbres del mediterrani.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Última pràctica lipdub 5è A

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | 1 comentari

Tercer pati de dimecres:”Dia sense pilota”

image

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Pràctica 4 lipdub 5è b

Ja hem triat el material, l’espai, la organització de la cançó i dijous ja podem fer el lipdub definitiu amb les dos classes.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Joc de tornada a la calma: “El director d’orquestra”

EL DIRECTOR D’ORQUESTRA: Es posen en cercle asseguts al terra, menys un. Un dels membres del cercle és el director de l’orquestra, i tothom ha de fer els mateixos moviments que ell. El que no està en el cercle ha d’endevinar qui és el director.

image

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Pràctica del lipdub número 4

Estem apunt de portar a terme el lipdub. Ens hem repartit els espais, les estrofes de la cançó…

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Jocs CI: “Tothom a casa” (part principal sessió)

image

TOTHOM A CASA: Posem cercles al terra formant una rodona, de manera que cada nen en tingui un, menys tres nens que es situen al mig d’aquesta. A la senyal del mestre, tothom ha de canviar de casa (no es pot anar a la casa del costat); el nen que queda sense casa es torna a col•locar al mig i es torna a iniciar el joc.

image

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Jocs: “El vampir de les dotze” i “El toca genolls”

EL VAMPIR DE LES DOTZE: Fem que tots els nens dormin en un espai determinat, i mentre el mestre va contant, toca a dos nens que seran els que faran de vampirs. A la que el mestre arriba a dotze el vampir es desperta i tots els nens han d’aconseguir arribar el més ràpid possible a casa per tal que el vampir no els pugui mossegar. Si els mossega els nens s’han de quedar totalment immòbils. Per mossegar, el vampir simplement ha de tocar als companys mentre corrent.

image

image
EL TOCA GENOLLS: Juguem a atrapar però de manera que per fer parar els altres només es pot tocar els genolls dels companys. En aquest joc no hi ha canvi de rol, sinó que cada vegada para més gent. El que s’ha de comentar és que per diferenciar els que paren aquests en tot moment durant la mà al seu genoll.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Jocs CI: “Les estàtues” i “Caça el tren”

image
LES ESTÀTUES: Tots els nens es desplacen lliurement per l’espai, i n’hi ha dos que paren. A la que el professor digui “estàtues de…..” tots els nens s’hauran de posar amb la postura determinada. Els nens que no adoptin la posicicó correcte poden ser tocats pel company que para. Un cop tocats hi ha canvi de rol.

CAÇA EL TREN: Dividim la classe en grups de quatre persones, de manera que cada grups s’agafin per la cintura formant un tren. Nosaltres donem un mocador a cada grup per tal que l’últim del tren se l’enganxi als pantalons com si portés una cua. Els trens mai es poden desenganxar per agafar una cua.
L’objectiu del joc és treure els mocadors de cada un dels trens, i veure quin és el tren que n’ha aconseguit agafar més (el trens que els hi ha pres la cua poden continuar agafant les cues dels altres).
Una variant que es pot realitzar és que quan a un tren li prenen la cua s’ajunten els dos grups formant un sol tren i el joc s’acaba quan tothom forma part d’un únic tren.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari