Escalfem motors per a la Lliga dels llibres!!

Com ja sabeu, des de fa unes setmanes, ens estem preparant per participar a la Lliga dels llibres. Aquesta setmana hem rebut la visita de les organitzadores de l’activitat i ens han preparat un simulacre per poder practicar. D’aquesta manera hem pogut sentir a la nostra pell els nervis que ens poden aparèixer aquell dia, hem pogut familiaritzar-nos amb l’organització, i també hem pogut conèixer el tipus de preguntes que ens podran fer.

Tot i que el simulacre ha resultat força positiu per a les tres classes, no ens podem relaxar! Per això, hem de continuar llegint i comprenent les històries que estem descobrint amb aquestes lectures.

A les aules disposem de diversos exemplars dels 10 títols que durant aquests mesos hem de llegir.

Cada infant agafa en préstec un llibre. Durant dues setmanes com a màxim haurà de llegir-lo i inventar-se diferents preguntes. Aquestes preguntes les ha d’escriure al Classroom. Un cop torni el llibre, haurà escollir un altre i fer el mateix procés.

A continuació, teniu algunes fotografies del simulacre.

Les tutores de 4t.

Quins processos possibiliten l’arribada d’oxigen a tot el cos?

Continuem creixent i cada vegada estem més encuriosits i encuriosides per tot allò que passa al nostre voltant i, sobretot, dins el nostre cos.

Coneixem a l’Adira, la nostra nova amiga excursionista. La seva família és una apasionada de la natura i sempre que poden planifiquen activitats. L’última a la que varen assistir va ser veure el documental “Noies al cim” de Javier Álvaro i Fernando Guerra on s’explicava una història molt especial que té a veure amb el somni del portador més famós del Baltistan (Pakistan), Abdul Karim.

Transmet la seva passió per les altes muntanyes a tres de les seves netes que van decidir escalar les muntanyes més altes de la serralada del Karakorum. La història  parlava de la lluita per aconseguir la plena igualtat entre dones i homes en aquesta zona del món.

Un dels aspectes que més va impactar a l’Adira va ser que explicava que els i les  excursionistes d’alta muntanya es queden sense oxigen com més alt pugen i que podien tenir mal de muntanya. Si a la muntanya és on més oxigen hi ha, com pot passar això? La muntanya et pot fer mal?

L’Adira i la seva mare volen tornar al Baix Ebre, al Mont Caro (1441 m), però la mare li comenta que té formiguejos a les cames i que se li adormen. A més, es nota la pell molt seca i té moltes rampes. També se n’adona que no respira del tot bé. 

Quina podria ser la causa d’aquests símptomes? Podrien tenir relació amb la respiració? Podrà tornar a fer excursionisme la seva mare? 

Tota curiosa i expectant, ja tenim a l’Adira investigant. Ajudem-la a trobar respostes a aquestes i a moltes més preguntes en el nou projecte anomenat:

Quins processos possibiliten l’arribada d’oxigen a tot el cos?

Les tutores de 4t.

VISITEM EL CASTELL DE BALSARENY!

En el marc del nostre projecte “Com és que mai arribaré a ser un cavaller?”… L’alumnat de 4t ha fet una visita a un castell!

Concretament el Castell de Balsareny, declarat bé cultural d’interès nacional l’any 1949. Es tracta d’una fortificació datada el 951 i bon exemple de fortalesa d’estil gòtic català.

En aquesta visita teatralitzada ens hem endinsat i descobert la vida en un castell medieval de la mà de la Baronessa i en Pau Bròquil (el joglar del castell). Ens han explicat anècdotes i curiositats de l’època.

Al final de la visita hem gaudit d’una experiència molt emocionant. Al costat mateix del castell hi ha una ermita romànica que data del segle XII… I sabeu què?

Ens han deixat tocar la campana del campanar!

Si voleu veure tot el que hem après i com hem gaudit de la sortida… Cliqueu aquí per veure les fotografies.

Tutores de 4t.

 

COMENCEM…..LA LLIGA DELS LLIBRES.

L’alumnat de 4t s’engresca en una nova aventura. LA LLIGA DELS LLIBRES!

La lliga dels llibres és una proposta educativa que es promou des de l’Ajuntament de Viladecans per a les noies i nois de 4t i on participen diverses escoles del municipi.

Amb aquesta activitat es pretén:

  • Potenciar el gust per a la lectura.
  • Reforçar l’hàbit, el domini i la comprensió lectora.
  • Apropar a les criatures un ventall de llibres que els permeti conèixer diferents estils narratius.
  • Practicar la mecànica lectora.
  • Desenvolupar actituds positives per a l’aprenentatge.
  • Potenciar el treball en equip.

A l’escola hem tingut la visita de les dinamitzadores de l’activitat que ens han presentat els 10 llibres que hem de llegir al llarg dels següents mesos. 

Si cliqueu a la imatge podreu veure la visita.

Tutores de 4t.

L’alumnat de 4t gaudeix del teatre a l’escola!

L’alumnat de 4t ha gaudit d’un conte en format d’obra de teatre.  El conte “Niti i el Lleó“, parla de la convivència d’una fera i d’un humà, i del sentiment de cultura i de cooperació dels pobles africans.

De la mà del pirata Kim, que és un gran enamorat del seu món i del continent africà, ens narra les seves experiències viatjant a aquell continent, a través de contes, tambors i experiències totalment africanes.

Amb molta atenció i interès hem gaudit d’aquest teatre que ens ha transportat a un altre continent ambientat a l’Àfrica tropical…

Voleu veure les fotografies? Cliqueu a la imatge i veureu com vàrem gaudir de l’experiència.

Niti i el Lleó! | Escola Miquel Martí i Pol

Les tutores de 4t.

HEM REBUT CORRESPONDÈNCIA DEL PASSAT

Quina sorpresa ens hem endut a la classe!

Hem rebut una carta molt especial. Es tracta de l’Adaleis Bramona, una noia de 7 anys que viu a l’any 1265 a la Torre Sança, nosaltres la coneixem com a la Torre Roja.

Ens explica un munt de coses que nosaltres desconeixem. Una d’elles és que hi havia un rei anomenat Jaume I El Conqueridor que va ser rei als 10 anys. També ens explica que pertany a una família de camperols i, per això, no pot anar a l’escola.

Li agradaria ser cavaller quan sigui gran però la seva família li explica que mai arribarà a ser-ho i, per molt que li expliquen, ella no ho entén.

Els nois i noies de 4t hem decidit ajudar a l’Adaleis a resoldre el seu dubte.

Amb aquesta carta encetem el nostre segon projecte.

Ens ajudeu a resoldre l’enigma que tenim per davant?

Comença la recerca.

Les tutores de 4t.

AMB LA ROBÒTICA CONSTRUIM I PROGRAMEM

L’alumnat de quart ha començat a construir i programar amb l’ajuda de l’aplicació LEGO WEDO 2.0.

Cada setmana gaudim dels diferents espais d’aprenentatge que tenim a l’escola. Són espais ideals per portar a terme l’activitat de robòtica, on mitjançant els grups cooperatius i els rols que cada membre desenvolupa, sóm capaços de construir robots i programar-los per tal que segueixin les nostres indicacions.

Clicant a la imatge, a més de veure que bé que ens ho passem i tot el que aprenem, podreu veure com varem construir i programar un cargol brillant i un robot espia.

Les tutores de 4t.

APROPA’T A LA CIÈNCIA

L’alumnat de 4t encetem un nou projecte transversal anomenat “Apropa’t a la ciència” amb el suport de la Fundació Ciutat de Viladecans conjuntament amb la Xarxa d’innovació educativa. Des d’ara fins a final de curs l’alumnat realitzarà un total de 7 experiments on els nens i les nenes podran construir un molí de vent, recrear un pulmons o experimentar amb imans, entre d’altres.

Els objectius principals del projecte és presentar la ciència d’una forma global, integrant continguts de diferents matèries curriculars, apropar la ciència a l’alumnat i oferir una nova de caràcter més experimental.

Aquest dijous 13 d’octubre hem començat a construir un molí de vent. Tota una experiència i un aprenentatge per tot l’alumnat.

Restaurant Entre Pans. Un cafè si us plau.

L’alumnat de 4t ha començat a formar part del Projecte Restaurant Entre Pans que es porta realitzant a l’escola des de fa un temps.

Aquest projecte ha despertat l’interès, la motivació i l’emoció de tot l’alumnat de 4t. És una activitat que es durà a terme cada dijous, durarà fins a final de curs i on participaran distribuïts en grups de quatre persones.

Aquest projecte s’inclou dins dels projectes desenvolupats pel centre com a iniciació de l’alumnat en els anomenats Projectes d’Aprenentatge i Servei (APS). És una metodologia educativa amb utilitat social que integra l’aprenentatge de continguts, habilitats, valors i el servei a la comunitat. Combina, per tant, aprenentatge i servei a la comunitat educativa en un mateix projecte en el qual els participants es formen en treballar sobre les necessitats reals de l’entorn proper.

Alguns dels objectius educatius que es treballen amb aquest projecte són els següents:

Transferir els aprenentatges adquirits.

– Vinculació amb els projectes treballats.

– Adquisicions de coneixements i habilitats per a la vida.

→Fomentar l’esperit servei solidari.

    – Vinculació de l’aprenentatge a l’exercici de la ciutadania activa.

   – Transmissió dels valors que fomenten el desenvolupament personal i social                 ( empatia, solidaritat, tolerància,….) que contribueixin a la transformació de l’entorn         social.

→ Consolidar pedagogia activa i reflexiva.

– Desenvolupament de la participació activa, la reflexió, la resolució de problemes, la      interdisciplinarietat i la cooperació en situacions reals.

Clicant a la foto podreu veure al nostre alumnat en acció.

UN CAFÈ, SI US PLAU.

JUGUEU AMB NOSALTRES? BLANQUES O NEGRES?

Benvolgudes famílies,

Dintre del projecte ESCACS A L’ESCOLA, aquesta setmana comptarem amb l’assessorament de l’Enric Oliver, expert jugador d’escacs. De la seva mà ens aproparem a aquest joc d’estratègia que té com a objectiu enderrocar al rei de l’oponent.

A més de conèixer el nom de les peces, la seva posició al taulell i el nom de certes jugades, amb aquest joc estimulem l’activitat mental i la memòria i alhora millorem el nivell d’atenció ja que exigeix una gran concentració.

Gràcies al disseny de moviments i estratègies, potenciem la capacitat d’enfrontar-nos a situacions diverses i l’habilitat per a resoldre problemes.

Moure les peces pel taulell és una molt bona eina que ens ajuda a practicar la coordinació entre els moviments pensats i realitzats.

Amb tots aquests aprenentatges i habilitats que aprendrem estareu preparats i preparades per jugar amb nosaltres?

Duran aquesta setmana us deixarem unes imatges a les diferents carpetes perquè veieu què bé ens ho passem.

IMATGES ESCACS 4t

Les tutores de quart.