Aprenem amb la realitat augmentada!

Abans de donar per finalitzada la situació d’aprenentatge  “Per què viatja la sang per tot el nostre cos?” l’alumnat de 4t hem fet una activitat amb el programa Virtuali-Tee. Una eina que ens ha permès veure l’interior del cos humà amb realitat augmentada. 

Amb l’ajuda de la doctora Glover, hem pogut endinsar-nos dins del nostre aparell circulatori i reforçar els continguts que havíem treballat a l’aula d’una manera més vivencial, constructiva i real. Hem descobert com és el nostre cor per dins, hem viatjat pels vasos sanguinis i hem observat de ben a prop els glòbuls vermells, els glòbuls blancs i les plaquetes.

La doctora Glover ens ha explicat moltes curiositats sorprenents, com ara quants batecs fa el cor al llarg del dia o quina és la funció de les plaquetes quan ens fem una ferida.

En acabar, també hem aprofitat per repassar conceptes treballats a 3r, com l’aparell digestiu, i així hem pogut relacionar els diferents aparells del nostre cos i comprendre millor com treballen junts perquè tot funcioni correctament.

Ha estat una activitat molt motivadora i enriquidora que ens ha ajudat a entendre millor com funciona el nostre cos i la importància que té la sang en el seu funcionament. Gràcies a la realitat augmentada, hem après de manera divertida i vivencial com la ciència pot estar a l’abast de tothom!

Us deixem aquí les fotografies de les diferents sessions.

RESTAURANT ENTRE-PANS JA ÉS OBERT

Amb el nou curs, l’alumnat de 4t, juntament amb infants SIEI, obre amb molta il·lusió el Restaurant Entre Pans, projecte d’Aprenentatge i Servei de la nostra escola.

És una gran experiència que ofereix la possibilitat de posar en pràctica els aprenentatges adquirits, tan en llenguatge oral i escrit com en conceptes matemàtics, en un entorn real. Al mateix temps, l’alumnat també desenvolupa habilitats personals, socials i de col·laboració.

Els infants assumeixen rols diferents, proporcionant-los una visió completa del funcionament d’un restaurant. L’alumnat participa activament en totes les tasques, des de la preparació de les comandes fins al servei a la clientela. A més, el projecte promou valors com l’empatia, la responsabilitat i la cooperació.

El restaurant és un espai d’aprenentatge on les diferències es converteixen en fortaleses, i on cada infant contribueix a l’èxit col·lectiu beneficiant-se d’una educació rica, inclusiva i enriquidora.

Benvingudes i benvinguts al Restaurant Entre-pans de l’escola Miquel Marti i Pol!

Les tutores de 4rt

JUEGUEM UNA PARTIDA? BLANQUES O NEGRES?

La setmana passada l’alumnat de 4t es va iniciar en el joc dels escacs. De la mà de l’Enric Oliver Pla els infants van començar a fer ballar les 16 peces a través de les 64 caselles per aconseguir fer un Mat al seu oponent. Tot i que aquest és l’objectiu del joc, l’Enric ens ha donat a conèixer diferents moviments per tal d’endinsar-nos en una partida.

Cada matí començament amb una sèrie de reptes com: un peó arriba al final i què fem? la jugada Enroc és molt bona i què s’ha de fer?

Els nens i nenes han après que els escacs és un joc perfecte on es poden treballar aspectes matemàtics  tan importants com:

  • Desenvolupar la capacitat de raonament lògic i estratègic.

  • Fomentar la concentració i l’atenció sostinguda.

  • Potenciar la presa de decisions i la planificació d’accions.

  • Afavorir el respecte per les normes i els torns de joc.

  • Promoure actituds de respecte, esportivitat i cooperació.

  • Estimular la memòria visual i seqüencial.

  • Incrementar la paciència i la perseverança davant dels reptes.

Us deixem aquí un recull de les fotografies de les diferents sessions d’aprenentatge i joc.

 

Les tutores de 4

 

 

PER QUÈ VIATJA LA SANG PER TOT EL NOSTRE COS?

Ja hem donat el tret de sortida a la primera situació d’aprenentatge d’aquest curs i els hi plantegem al nostre alumnat la següent pregunta investigable “Per què viatja la sang per tot el nostre cos?”.

Tot ha començat amb la família de la Raquel i en Marc que està una mica preocupada perquè en Marc, últimament, es troba molt cansat i, de vegades, es mareja. Per aquest motiu, li han fet una analítica i la pediatra ha detectat que té una mancança de glòbuls vermells a la sang. Després de diferents proves, li han recomanat seguir un tractament específic i cuidar molt la seva alimentació. La seva família, per mantenir l’escola informada, ha escrit un correu electrònic a la tutora.

A partir d’aquesta situació propera i significativa, els nostres infants  descobriran nous aprenentatges mitjançant  diferents reptes, investigacions i petites experimentacions.

D’aquesta manera, aprendrem junts com funciona el nostre cos, quina importància té la sang i què podem fer per mantenir-nos saludables.

 

Les tutores de 4t

UN NOU CURS, UNA NOVA IL.LUSIÓ!

La Verònica i la Sònia us volem donar la benvinguda a 4t,

Estem molt contentes de retrobar-nos en aquest nou curs escolar 2025/26 amb tot l’alumnat i les famílies per tal de continuar el viatge cap al cicle superior. Tornem amb molta energia i il·lusió, plenes de ganes de començar i de compartir nous aprenentatges, experiències i moments especials amb els infants.

Junts i juntes anirem construint un nou camí, pas a pas, fent que aquest curs sigui ple de descobertes, reptes i somriures. Tenim moltes experiències al davant: un curs ple de noves activitats, sortides que ens transportaran al passat i unes colònies que estem preparant amb moltes ganes i que de ben segur gaudirem. No volem avançar massa, però hem d’estar preparats i preparades per viure un curs que serà molt motivador i emocionant.

Us desitgem un molt bon inici i esperem gaudir plegats d’aquesta aventura que tot just comença.

Bon inici de curs a tothom!

 

I.lustració Joan Turú

Les tutores de 4t