FI DE CURS A SEBES I MEANDRE DE FLIX: ENTORN D’APRENENTATGE
Com cada any per aquestes dates en finalitzar el curs escolar, és hora de realitzar un balanç de les activitats realitzades per aquest servei educatiu. Com ja sabeu l’entorn d’aprenentatge és una entitat de suport a la docència en conveni amb el Departament d’Educació i el Grup de Natura Freixe que ofereix la possibilitat als centres educatius de treballar diferents àrees curriculars en el nostre municipi.
L’objectiu principal per aquest curs era consolidar l’oferta educativa i arribar a més alumnes i docents. Veient els resultats obtinguts en actuacions amb els centres educatius i la valoració que ens han fet podem afirmar amb rotunditat l’èxit de participació i qualitat del servei ofert a les escoles i instituts d’arreu de Catalunya amb 3000 escolars atesos.
S’han realitzat tallers educatius i projectes compartits amb els centres de tots els nivells educatius (des d’educació infantil fins al batxillerat) provinents de Tarragona, Selva del Camp, Hospitalet de l’Infant, Sant Adrià del Besòs, Falset, Salou, Roquetes, Torredembarra, entre altres, a més dels centres de la comarca com Móra d’Ebre, Móra la Nova, Ascó i Flix.
Els eixos d’actuació s’han centrat en dos vessants:
L’ Observació de la natura i el medi: la Reserva Natural de Sebes i Meandre de Flix, ecosistemes, cicle de l’aigua, el bosc de ribera, anellament científic, projecte de reintroducció de la cigonya blanca a les Terres de l’Ebre, les papallones diürnes, seguiment de rastres, gestió d’aiguamolls amb els cavalls de la Camarga, conreu de l’olivera.
I la Conscienciació i protecció de l’entorn: relació home – natura, les modificacions de l’entorn, el nostre passat íber, el Camí de Sirga, la indústria química a Flix, el tractament d’aigües residuals urbanes (EDAR), les energies renovables i la Batalla de l’Ebre a Flix.
Els centres educatius participants sol·liciten informació sobre els diferents centres d’interès i l’equip educatiu de l’Entorn d’Aprenentatge adapta els materials educatius per treballar-los a les aules i acabar de treballar tots els continguts en una visita a la Reserva Natural de Sebes o altres equipaments del municipi com el Refugi Antiaeri de Flix, l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals de Flix o el meandre i el pas de barca.
Per l’any vinent s’afegeixen dos centres d’interès a l’oferta educativa com són el carlisme a Flix (amb visita al Castell de Flix) i el procés de descontaminació de l’embassament de Flix. A més dins del procés d’inscripció del Departament d’Educació, ja hi ha nombroses escoles i instituts que sol·liciten realitzar estades de tres dies a l’Entorn d’Aprenentatge amb l’allotjament a l’Alberg Rural Vilar Riu de Baix. Aquesta instal·lació permetrà als centres educatius aprofundir en els centres d’interès treballats i ampliar el número de visites de centres més allunyats a les nostres comarques.
Us deixo amb un video emès avui al programa El Medi Ambient de Tv3 després del Telenotícies comarques commemorant el desè aniversari de l’arribada de les cigonyes a Sebes:
Felicitats per la feina ben feta!!!!!!
Sembla mentida com han canviat les coses; gràcies a totes aquestes activitats que esteu portant a terme, a poc a poc la gent ens comença a conèixer!!
Felicitats!!!!!!!
Gràcies Eva!!!