L’ovella Dolly

Hola, bon dia.
A la classe d’avui he introduit el concepte de la clonació, peró per a que tingueu una visió més àmplia del tema us proposo veure aquest vídeo.

“http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/406369”>

Espero que us quedi més clar ara.
Siau. Esther.

El coneixement construit amb moltes ments al llarg dels segles

Tot el que un professor us pugui explicar a l’aula és el recull de molts segles de coneixement, assimilat, resumit i explicat tenint en compte que els interlocutors tenen ments en formació. Així és com, parlant de genètica, us he explicat  el que científics fa més de 300 anys han anat descobrint tot buscant la resposta a la pregunta: per què ens assemblem als nostres pares?

En aquest video una alumna ha resumit la història de la genètica des de Mendel fins a la seqüenciació del genoma humà. En el proper tema us parlaré de l’enginyeria genètica i descobrireu la seva importancia a l’actualitat.

<a href=”“>
Vinga somhi. Esther.

L’ESTIMULACIÓ TEMPRANA

Hola, bon dia.

Avui us proposo continuar parlant sobre la interacció amb l’ambient. La genètica determina alló que som i no podem cambiar-la, peró llavors, quina importància té les nostres esxperiències, tot alló que aprenem, el que som capaços de sentir, les persones que coneixem,… la nostra biografia en definitiva?

Per poder contestar i debatre, podeu consultar aquesta entrevista:

Podeu enviar els vostres comentaris i aportacions. Compartiu altres recursos en línia que trobeu relacionats amb el tema per enriquir el debat entre els vostres companys.

Gràcies per llegir-me. Siau.

Esther.

LA INTERACCIÓ AMB EL MEDI

Avui us presento dues presentacions de diapositives. Una sobre el sistema esquelètico-muscular i altra sobre el sistema nerviós. Veient-les recordareu de l’any passat les seves principals parts i com funcionen.

Després de l’exercici de recerca sobre malalties congènites que heu realitzat, heu pogut veure com un codi genètic erroni pot afectar greument al desenvolupament i funcionament d’aquest dos sistemes del nostre organisme.

Ara ve, totes aquestes patologies, que no es poden curar, es tracten amb teràpies paliatives (fisioteràpies i medicamentoses) algunes més alternatives o altres més convencionals.

Relacioneu tots aquests conceptes i escolliu una teràpia per tractar alguna de les patologies estudiades i expliqueu-la en un comentari a aquest article.

Apa, bona feina i ànims.

Esther.

Després d’haber fet alguns exercicis i recerques, alguna cosa sabem de més respecte a fa dos mesos. O aixó espero, si no voldrà dir que sòc una pèssima professora. Les cèl·lules es divideixen, es relacionen i creixen segons unes ordres codificades al material genètic, o ADN. a continuació teniu una presentació de diapositives que us refrescarà els continguts explicats a l’aula i en podreu veure exemples i imatges de coses que hem parlat.

Desitjo que la disfruteu tant com jo. Espero el vostre comentari, per incorporar-lo a la meva llibreta de notes.

Ànim. Esther Roger.

Hola, món.

Benvingut/da al nou bloc de l’aula de 4t. Aquest ha de ser un espai d’intercanvi d’idees i d’informació. Per tant, siguem oberts a les opinions dels altres i sincers amb les nostres. Per començar, heu d’enviar un comentari a aquest article, responent a la pregunta: per què hauria de saber genètica? Recordeu de firmar els vostres escrits.

Esther Roger.

Endavant!