Definició de conceptes: actituds, valors i normes. Classificació dels valors.
Palos, J. i altres. Estrategias para el desarrollo de los temas transversales en el currículum. ICE Universitat de Barcelona: Horsori, 2000
Delgado, M., Tercedor, P. Estrategias de intervención en educación para la salud desde la Educación Física Barcelona: Inde, 2002
Què és l’estil de vida? Quins són els aspectes personals que poden influir en la pràctica d’AF?. I els socials?. Beneficis i perjudicis de l’EF sobre la salut.
Proposta pràctica.
Principis pedagògics en la promoció de l’AF orientada a la salut.
Zabala,A., 1999, Enfocament globalitzador i pensament complex. Barcelona: Graó
Globalització vs ensenyament per disciplines. Com es determina la importància d’unes disciplines sobre les altres, o la inclusió d’unes i altres no?. Què és el pensament democràtic?.Relació amb principis d’aprenentatge. Quina és la resposta de l’ensentament a la dispersió del coneixement?. Qué són els mètodes globalitzats?
VVAA ( 1999) Educar en valores en Educación Física . Gobierno Vasco. Departamento de Educación, Universidades e Investigación
Com educar en valors des de l’EF. Els contravalors.
La coeducació en l’EF.
Alvarez i altres. Valores y temas transversales en el currículum. Barcelona: Graó, 2000
Els TT en l’educació global. Els TT en el PEC de l’escola.
com treballar l’educació pel consum a primària.
Prat, M., Soler, S. ( 2003) Actitudes, valores y normas en la Educación Física y el deporte. Barcelona: Inde
Prat, M., Soler, S. ( 2003) Actitudes, valores y normas en la Educación Física y el deporte. Barcelona: Inde
Què són les actituds, els valors i les normes i els principals components i relacions amb l’EF (molt detallat i amb exemples molt complerts). Formes de relacionar-los.
el tractament d’aquests continguts a l’escola. L’escola ha de formar en valors? Existeix una escola moralment neutra?
Influència de l’entorn social en la construcció dels valors.
Com s’ensenyen i aprenen aquests continguts.
Filosofia a l’escola
Excel·lent llibre sobre els fonaments de l’educació basat, entre d’altres aspectes, en la globalització de l’ensenyament.
Cada full d’aquest llibre aporta idees excel·lents al voltant de l’educació. Un exemple: “L’escola pot educar o no. Però les escoles que tenen per missió i finalitat l’educació són escoles que es dediquen a ajudar als infants a trobar significacions que siguin interessants per a la seva vida” (Lipman, Sharp i Oscanyan, 1991:36)


