Zabala,A., 1999, Enfocament globalitzador i pensament complex. Barcelona: Graó

Globalització vs ensenyament per disciplines. Com es determina la importància d’unes disciplines sobre les altres, o la inclusió d’unes i altres no?. Què és el pensament democràtic?.Relació amb principis d’aprenentatge. Quina és la resposta de l’ensentament a la dispersió del coneixement?. Qué són els mètodes globalitzats?

Prat, M., Soler, S. ( 2003) Actitudes, valores y normas en la Educación Física y el deporte. Barcelona: Inde

Prat, M., Soler, S. ( 2003) Actitudes, valores y normas en la Educación Física y el deporte. Barcelona: Inde

Què són les actituds, els valors i les normes i els principals components i relacions amb l’EF (molt detallat i amb exemples molt complerts). Formes de relacionar-los.

el tractament d’aquests continguts a l’escola. L’escola ha de formar en valors? Existeix una escola moralment neutra?

Influència de l’entorn social en la construcció dels valors.

Com s’ensenyen i aprenen aquests continguts.

Filosofia a l’escola

Excel·lent llibre sobre els fonaments de l’educació basat, entre d’altres aspectes, en la globalització de l’ensenyament.

Cada full d’aquest llibre aporta idees excel·lents al voltant de l’educació. Un exemple: “L’escola pot educar o no. Però les escoles que tenen per missió i finalitat l’educació són escoles que es dediquen a ajudar als infants a trobar significacions que siguin interessants per a la seva vida” (Lipman, Sharp i Oscanyan, 1991:36)