Visita de la Universitat de Barcelona

Durant els mesos de gener, febrer i març les diferents Universitats del país visitaran el nostre alumnat de 2n de Batxillerat per tal d’orientar-los en el futur acadèmic universitari.
Hem començat aquest dimarts 22 de gener amb la Universitat de Barcelona (UB), la qual ha presentat el seu programa i els diferents graus que hi imparteixen.
Dins d’aquesta orientació universitària està previst que ens visitin la UPC, la UAB, La Universitat de Vic, la UOC, la UPF i la Universitat de Lleida.

Sortida a les Escletxes del Papiol (4t d’ESO, Biologia i Geologia)

El passat dimarts 15 de gener els alumnes de biologia i geologia de 4t d’ESO varem anar d’excursió a les Escletxes del Papiol. Durant les diferents activitats proposades pel camp d’aprenentatge els alumnes varen treballar els materials de les 6 escletxes, tot mesurant diferent paràmetres d’aquestes.
Les escletxes del Papiol són unes obertures força espectaculars formades en les roques calcàries produïdes a causa del moviment de les argiles de l’estrat inferior. Poden arribar als 10 m de profunditat i amplades que van des d’uns pocs cm fins a uns 3 m.
Van completar l’activitat fent una visita al poble i també vam visitar el castell, on van poder observar com aquestes forces de vessant també van deixant les seves empremtes en les construccions humanes.

Visita ERASMUS +

Avui hem rebut la visita d’un dels centres amb qui col·laborem dins del programa Erasmus+ per a Cicles Formatius, el Lycée Jean Lurçat  de Fleuris Les Aubrais, Orleans (França).  El professor d’espanyol, Sébastien Moureau, ha acompanyat 5 alumnes d’aquest centre, que faran pràctiques en diverses empreses de la zona durant les properes 4 setmanes. Aquest és el tercer any que el Ferrer i Guàrdia col·labora amb el centre francès, facilitant l’acollida d’alumnat en pràctiques d’aquest centre i enviant alumnes que realitzaran les seves pràctiques a l’estranger.

All-focus

Sortida d’inici de curs al Castell de Montjuïc

Els alumnes de 1r d’ESO vam anar a conèixer el Castell de Montjuïc per apropar-nos més a la figura de Francesc Ferrer i Guàrdia. L’institut on passarem els propers quatre anys porta el seu nom, l’exposició temporal que hi ha al castell ens permetrà saber més d’aquest personatge tan rellevant.
En Ferrer i Guàrdia va ser un padagog innovador i fundador de l’Escola Moderna a Barcelona. En Francesc Ferrer i Guàrdia va morir afussellat al Castell de Montjuïc degut a que va ser acusat injustament pels aldarulls de la Setmana Tràgica de principis del s.XX a Barcelona.
També vam aprofitar la visita per a fer una gimcana pels espais del Castell per tal de conèixer la seva història i poder observar les vistes de la ciutat. Amb aquesta sortida es van poder establir relacions més properes i noves amb els nous companys que ens hem trobat amb el canvi de l’escola a l’institut.
Vam passar un bon dia i es van acomplir els objectius de passar una bona estona i conèixer de més a prop la figura de Francesc Ferrer i Guàrdia.