Proves d’avaluació diagnòstica

Proves d’avaluació diagnòstica.

Cada curs tots els centres educatius han de fer una avaluació diagnòstica a tots els alumnes de cinquè de primària i de tercer d’ESO. Aquesta prova permetrà als centres saber quins són els aprenentatges adquirits pels vostres fills i reorientar, si cal, les seves estratègies i metodologies.

La prova d’avaluació diagnòstica té un caràcter orientador i formatiu per als centres però no forma part de l’expedient acadèmic individual dels vostres fills.

Les proves i els criteris de correcció són elaborats pel Departament d’Ensenyament. Els professors del centre educatiu s’encarreguen de la correcció i de l’anàlisi dels resultats.

Els vostres fills realitzaran la prova d’avaluació diagnòstica entre els dies 24, 25 i 26 d’octubre

La prova consta de diferents quaderns (llengua catalana, llengua castellana, varietat aranesa a la vall d’Aran i matemàtiques). El temps previst per realitzar cada un dels quaderns és d’una hora.

A cada quadern de llengua hi ha:

  • dos textos amb preguntes de comprensió lectora
  • exercicis d’ortografia, morfologia i lèxic
  • exercicis d’expressió escrita: dues redaccions breus per a l’educació primària i una redacció més llarga per a l’ESO

La prova de competència matemàtica inclou activitats referides a:

  • numeració i càlcul
  • espai, forma i mesura
  • relacions i canvi
  • estadística i atzar (només a l’ESO)
  Dimecres 24 octubre Dijous 25 octubre Divendres 26 octubre
8.30 – 10.30 CASTELLÀ CATALÀ MATEMÀTIQUES
El temps màxim per a la realització de les proves és de 75 minuts.

 

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *