JA HEM PLANTAT A L’HORT !

Hola  famílies,

Fa uns dies vam anar a l’hort amb el planter que havíem comprat al mercat. Amb l’ajuda de mares, pares i padrins i padrines vam poder plantar bledes, espinacs, faves, enciams, alls, cebes, julivert i maduixes. Va ser una tarda genial …tot i que encara no hem acabat la feina!  Hem de sembrar raves, pastanagues i alfàbrega i potser, fins i tot , unes quantes patates.

Us deixem unes fotos perquè pugueu veure com ens ho vam passar!

pd: si teniu una estona, podeu apropar-vos als Horts Municipals i fer un cop d’ull al nostre. Una pista per saber quin és : hi ha unes pedres molt divertides que marquen els conreus!!

FOTOS PLANTAR

Aviat començarem a plantar a l’hort!!

Com ja sabeu, l’ajuntament d’Alcarràs ens ha deixat una parcel·la dels Horts Municipals. Des de la tornada a l’escola desprès de vacances, els nens i nenes de 2n hem treballat de valent per posar-lo en marxa. El primer que vam fer va ser anar a veure com era el nostre hort i deixar-ho tot preparat per poder plantar.

Desprès de mesurar-lo, vam calcular la quantitat de planter per poder fer la llista de la compra. Gràcies a la vostra ajuda, ja teníem la tria feta d’allò que es podia plantar a finals de gener.

I per fi, avui, hem anat al mercat a comprar el planter. Hem comprat: bledes, faves, maduixes, enciams, cebes, alls i julivert. Els venedors de la parada han estat molt amables: ens han regalat planter i ens han donat consells per conservar-lo fins que anem a plantar la propera setmana.

Quines ganes que en tenim!!

Alumnes de 2n

L’ HIVERN

Els nens i nenes de primer estem treballant el poema de l’hivern i hem fet un ninot de neu.

L’HIVERN

Ja arriba l’hivern!
Tot ell va vestit:
de neu i de glaç
de boira i de nit.

Asseca les flors
i el fred fa venir:
el nas m’ha pintat,
de color de vi.

Jo em poso l’abric
i vaig ben tapat:
no vull esternuts,
no vull refredats!

Bofill, F; Puig, A; Segarra, F

L’HIVERN

Experimentem!

Aquests darrers dies els i les alumnes de 2n han estat experimentant sobre el creixement de les plantes.

Van fer hipòtesis amb diferents variables sobre els elements que necessiten les plantes per crèixer; vam preparar els pots, les mongetes i els diferents elements per fer l’experiment,…. i amb els dies n’han pogut treure conclusions ( que la mateixa canalla us pot explicar !).

Us deixem penjades unes fotos sobre el procés.

EXPERIMENT