APRENEM ELS SINÒNIMS

 

QUÈ SÓN LES PARAULES SINÒNIMES?

Són les paraules que volen dir el mateix, que tenen el mateix significat.

Exemple:

Els nens i nenes de segon les hem treballat d’una forma divertida al mateix temps que fèiem expressió oral.

Aquí deixem uns enllaços per poder practicar els sinònims de diferents paraules. Endavant!

PARAULES SINÒNIMES

PARAULES SINÒNIMES 2

MOTS ENCREUATS DIFÍCILS

ENS VISITA UN ESCULTOR

 

Avui ha estat un matí especial perquè els nens i nenes de segon hem rebut una visita mooooolt interessant.

Com a la classe de segon A treballem el projecte de les escultures vam convidar a un escultor, que és el tiet de l’Elisenda, perquè ens pogués fer una xerrada sobre el seu ofici. Per convidar-lo li vam escriure entre tots un correu electrònic i la senyoreta ens va explicar com enviar-lo. Ens va contestar ràpidament i va acceptar encantat la nostra proposta.

Els companys i companyes de segon B i segon C, tot i que treballen un altre projecte, s’han volgut afegir a la conferència i han fet també preguntes força interessants.

L’escultor es diu Sr. Josep Maria Turell Durant i ens ha explicat moltes coses sobre les escultures. Nosaltres ens vam preparar unes quantes preguntes i ell ens ha contestat a totes amb molt carinyo.

Ens ha portat algunes escultures que ha fet: una mà d’escaiola, una vaca de fusta i una cara feta de ciment Portland; aquestes eren petites i les podia transportar. Després ens ha ensenyat, mitjançant un PowerPoint, d’altres escultures que ha creat de gran tamany. La que més ens ha agradat ha estat la d’un unicorni, semblava de veritat!

També ens ha portat eines que ell fa servir. Ens ha fet molta gràcia una mena de pinces que tenia i que serveixen per mesurar l’amplada dels objectes que vol reproduir, per exemple un cap.

Hem après moltes coses i ens ha obert més camins per continuar treballant sobre el nostre projecte. Fins i tot ens ha donat idees per decorar la nostra porta de la classe. Ja ho veureu, quedarà espectacular (almenys ho intentarem!).

Ens ha encantat conèixer a una persona tan amable que ha vingut des de Sant Martí de Maldà, on hi viu i té el seu taller, per poder compartir part dels seus coneixements amb nosaltres.

CLIQUEU A SOBRE DE LA IMATGE PER VEURE MÉS FOTOS.

ROBERTO Y EL ESCULTOR DE NUBES

Els nens i nenes de segon ja fa dies que hem començat el nostres projectes. El de Segon A es diu: “Les millors escultures de Lleida i Alcarràs”. Hem fet diferents activitats i l’última ha estat el visionat d’un conte sobre un escultor de núvols que ens ha encantat. Els escultors han de tenir molta imaginació per crear les seves obres i aquest conte ens ensenya que la millor forma de treballar i fer gran la nostra imaginació és llegint. Als contes pot passar qualsevol cosa!!!

Aquí us deixem la història de Roberto. La voleu veure i escoltar? Segur que us agrada!

 

COMENCEM EL TRIMESTRE AMB SORPRESA!

Sabeu què? Avui, en pujar les persianes, ens hem trobat que els reis ens havien deixat uns quants regals a les finestres de segon. Els reis van llegir la carta que li vam entregar al camarlenc i ens han contestat!
Ens han regalat molts contes, un joc de daus de dibuixos per crear històries i un joc per pensar. Ja hem estrenat els jocs i són molt divertits.
Quina sorpresa! Hem començat el segon trimestre molt contents i amb moltíssimes ganes de treballar i millorar.

Endavant!

LA CARTA ALS REIS DE L’ORIENT

Ja arriba el Nadal!

Els nens i nenes de segon hem treballat força durant aquest primer trimestre i hem volgut escriure als tres Reis per tal que se’n recordin de portar-nos algun regalet, pensem que ens ho mereixem. Cada classe ha escrit la seva carta de forma diferent i aquí en teniu el resultat.

Ara a esperar a que ens ho partin! 

Projecte sobre l’estalvi de l’aigua.

Després de veure una exposició que vam tenir a l’escola sobre l’ús de l’aigua, vam decidir investigar sobre aquest tema i fer un petit projecte.

El primer que vam fer va ser mesurar la quantitat d’aigua que surt quan premem les aixetes de l’escola.

 

Després vam mesurar l’aigua que cau de les aixetes de casa si deixem l’aixeta oberta a raig i també si sol cauen algunes gotes.

Les nostres conclusions han sigut que es malbarata molta aigua amb molt poc temps si ens deixem les aixetes obertes.

Vam estar pensant possibles solucions i vam decidir que volíem conscienciar a tota l’escola per tal d’estalviar aigua, i per fer-ho vam fer cartells i vam passar per les classes a explicar-ho.

Aquí teniu algunes fotografies!!!!

 

LOS ALIMENTOS

Todos los alumnos y alumnas de segundo estamos trabajando los alimentos en el área de lengua castellana.

Esta semana hemos aprendido una canción que nos ha encantado que trata sobre los hábitos alimenticios saludables.

¿La queréis escuchar? Aquí os dejamos la letra y el vídeo.

FEM EXPERIMENTS!

Els nens i nenes de segon hem estat treballant des de principi de curs el tema “El cos per dins” a coneixement del medi. Hem après molt sobre l’aparell locomotor, sobre l’aparell circulatori i sobre l’aparell digestiu.

Avui hem fet un taller súper interessant per tal de descobrir com funciona en realitat l’aparell digestiu. Ha estat una tarda genial!

Experiments on PhotoPeach

Ens visiten el Pepe i el Miquel

Fa uns dies vam tenir la sort que vinguessin el Pepe i el Miquel a explicar-nos diferents coses sobre les malalties, sobre com actuar davant d’una emergència, que podem fer si ens fem mal o una ferida, que fer si algú s’ofega…
Nosaltres ja havíem preparat unes preguntes de dubtes que ens havíen sorgit amb el projecte que estàvem fent sobre el cos, i ens les van respondre totes i vam aprendre molt.

Estem molt contents i us volem donar les gràcies per haver vingut!!!