Els nens i nenes de segon hem anat d’excursió a Lleida

Avui, dia 7 de novembre, els nens i nenes de segon hem anat d’excursió a Lleida i us podem dir que… ha estat un dia RODÓ!!!!

En sortir de l’escola hem anat directament al cinema on hem vist una pel·lícula superdivertida relacionada amb el nostre projecte d’escola: la volta al món. Hem gaudit i hem rigut moltíssim amb les aventures de Phileas Fogg i del seu majordom Jean Passepartout, però també hem passat nervis perquè semblava que no podien aconseguir la juguesca de poder fer la volta al món en 80 dies. Al final, què penseu que ha passat??? Doncs que sí, que l’han guanyada i tots hem començat a aplaudir!!!

Després de veure la pel·lícula hem esmorzat i hem fet cap a la Seu Vella caminant. Hem travessat el turó per un caminet d’escales i per arribar a dalt de tot hem passat per un túnel una mica fosc que conduïa a la catedral.

L’activitat que hem anat a fer es deia: “El misteriós sarró de Roc el picapedrer”. En Roc és un picapedrer que ens ha explicat com van construir les diferents parts de la Seu. Ens ha ensenyat els seus estris i fins i tot ens ha demanat ajuda per a fer una arcada. Sabeu què? A les arcades ficaven un citrall i després anaven ficant pedres anomenades dovelles al seu voltant. Els pedres quedaven encaixades fent força i en treure el citrall no queien! Quina passada!

La veritat és que hem après moltíssimes coses sobre l’ofici del picapedrer i d’altres curiositats sobre la Seu Vella.

Per acabar d’arrodonir el dia hem dinat al parc de la Mitja Lluna i hem pogut, a part de dinar, jugar i passar una bona estona amb els companys.

La sortida ha estat un

Noemi Fenoy Sanchez de Slidely by Slidely Slideshow

Voleu veure el llibre resum d’en Roc? Està genial!

PRIMER: SORTIDA A LLEIDA

El passat dia 24 d’octubre vàrem fer la primera sortida a Lleida. Primer vam visitar el Museu de l’aigua on vam veure el museu de les aigues del món i  també vam fer experiments per entendre millor les propietats de l’aigua i el seu cicle. Després vam visitar el Castell de Jaume I o la Suda. Allí vam conèixer a Jaume I que ens va explicar  la construcció del seu castell i ens va fer protagonistes  d’un bocinet de la història de Lleida. Aquí teniu un resum fotogràfic !

ELS ANIMALS

Els nens i nenes de segon estem treballant el món dels animals, un tema que ens encanta! Vam començar  amb un treball de laboratori disseccionant una sardina i una galera per poder observar-les i descobrir com eren per dins.

Hem après moltes coses i hem descobert alguns animals interessantíssims! Sabeu per què aquests ho son?

REPASSEM!

REPÀS D’ANIMALS MOLT FÀCIL

ANIMALS VERTEBRATS        (HI HA EXERCICIS QUE NO HEM TREBALLAT, ELS PODEU PASSAR)

ANIMALS INVERTEBRATS

ELS ANIMALS

COMPRENSIÓ LECTORA ANIMALS

LES AVENTURES DE LA MEDUSA JONES

LES FRASES FETES

Les frases fetes són expressions que tenen un significat diferent del que tenen realment. Algunes són molt conegudes, com per exemple:

ESTAR A LA LLUNA

El seu significat és estar DESPISTAT!                No vol dir que aquell nen està a la Lluna de veritat!

Per saber-ne més us deixem aquest enllaç. N’hi ha que segur ja coneixeu!!!

FRASES FETES

EXERCICI 1

EXERCICI 2

EL PODER DE TREBALLAR JUNTS!

Avui els nens i nenes de segon hem començat el dia mirant un curt que ens ha fet pensar en la importància de treballar tots junts. Ara tenim l’oportunitat de conèixer companys nous i de fer lligams amb d’altres persones amb les que potser gairebé mai havíem coincidit. És molt important fer una pinya perquè….. Junts sempre és millor!

Voleu tornar a veure el curt? Us encantarà!

El treball en equip és TAN important que totes les classes del cicle inicial hem creat una escultura conjunta, cada nen amb una peça.

Tots som diferents, tots tenim el nostre lloc dins del grup, tots SUMEM!

SEGON

PRIMER

FESTA DE L’AIGUA AL CICLE INICIAL

El 22 de juny va ser l’últim dia d’escola d’aquest curs i el segon dia d’estiu.
Per celebrar-ho vam fer la festa de l’aigua i ens ho vam passar molt bé!
Us deixem unes imatges pel record.

SEGON: COLÒNIES A COMA-RUGA

El passat 21 i 22 de maig , els nens i nenes de SEGON vam anar de colònies a l’alberg Santa Maria del Mar, situat a Coma-Ruga.
Vam passar dos dies fantàstics amb un munt d’activitats molt divertides, però el que més ens va agradar va ser el circuit del Parc d’aventures i la visita i activitats del Riuet.

Aquí us deixem el reportatge fotogràfic!