Avui us volem ensenyar una de les últimes cançons que hem practicat tant amb el caralló com cantant: La tortuga ballaruga! Ens ho hem passat molt bé i cada cop dominem més la pràctica amb el carilló.
La música l’aprenem de moltes maneres! En aquesta ocasió hem après un rap per aprendre a fer el pa. L’activitat, que sembla molt senzilla, necessita que els nens i les nenes aprenguin les paraules adequades, aprenguin els moviments, els ritmes, les onomatopeies i també que segueixin la pulsació. Tot això mentre ens coordinem entre nosaltres per aconseguir fer música junts!
Amb la cançó que us ensenyarem avui hem après un munt de conceptes musicals! Us en fem cinc cèntims!
Primer hem après la lletra i n’hem treballat el ritme a través del moviment corporal. La mà esquerra representava el sol i la mà dreta representava el do. A més a més, ens hem treballat el ritme a través del pa i la coca, on pa és la negra i la coca són les dues corxeres.
Hem après la cançó amb notes i també hem expreimentat les funcions harmòniques de la tònica i la dominant, tot i que de moment des de una part experiencial. Hem desenvolupat l’escolta activa i la capacitat de reproduir un ritme que la mestra ens proposava i, el més important, hem fet música junts!
Esperem que us agradi tant com a nosaltres quan ho hem preparat!
A la classde de sensibilització 4 ens apropem a la música de moltes formes diferents. Una que ens agrada molt és a través del moviment i la dansa, així com l’expressió corporal aplicada al desenvolupament del ritme intern.
En aquest vídeo podeu veure els nens i les nenes interpretar una cançó que es diu “Las olas del mar”. A través d’aquesta cançó hem fomentat la participació, l’entrenament de l’oïda interna i també el desenvolupament de de la letaralitat psicomotriu. I a més, ens ho hem passat molt bé!
Sabieu que la música té preguntes i respostes? Totes elles es troben dins les cançons que escoltem cada dia, semblen amagades, però les podeu escoltar bé si us hi fixeu!
Els nens i les nenes de S3 de dimecres hem treballat les preguntes i respostes musicals a través dels recitats rítmics i, a més a més, després hem aplicat el que hem après a una cançó amb lletra i ball!
Proveu de fer-ho a casa junts! Segur que us ho passeu molt bé!
Aquesta setmana els alumnes d’inicis C hem après a cantar i tocar en el carilló la cançó “Carnestoltes quinze voltes”. Esperem que us agradi i que passeu un molt bon carnaval!
Sabieu que la música té preguntes i respostes? Totes elles es troben dins les cançons que escoltem cada dia, semblen amagades, però les podeu escoltar bé si us hi fixeu!
Els nens i les nenes de S3 de dimarts hem treballat les preguntes i respostes musicals a través dels recitats rítmics i, a més a més, després hem aplicat el que hem après a una cançó amb lletra i ball!
Proveu de fer-ho a casa junts! Segur que us ho passeu molt bé!
Amb aquesta popular nadala, cantada i tocada amb instruments de percussió, us volem desitjar unes molt bones festes. Ens retrobem a la tornada amb més música!
Amb aquesta nadala tan coneguda, cantada i tocada amb campanes, us desitgem que passeu unes molt bones festes! Que en gaudiu molt i ens retrobem amb més música a la tornada!