ELS NOSTRES PROJECTES

PROJECTE DE LES TENNISTES

(SERENA WILLIAMS)

REPTE:

Podríem nosaltres jugar un partit de tennis  com la Sserena Williams?

CRITERIS D’AVALUACIÓ:

  • Conèixer qui era Serena Williams.
  • Saber que necessitem per poder fer un partit de tennis.
  • Gaudir intentant jugar un partit de tennis.

 

METODOLOGIA:

 

Per poder arribar a fer un partit de tennis, primer caldrà conèixer algunes nocions bàsiques sobre aquest esport. També aprendrem alguns aspectes sobre la vida i trajectòria professional de la Serena Williams.

 

IMPLEMENTACIÓ:

APRENEM QUINA FORMA TÉ UNA PISTA DE TENNIS

Tennis Court Png Clipart - Pista De Tenis Dibujo Transparent PNG - 5000x2452 - Free Download on NicePNG

(Cliqueu a sobre de la imatge si voleu veure les fotos)

 

 

TIPUS DE PISTA

               Fabricante de pavimentos para pistas de tenis | COMPOSAN                  Pista de Tenis | TechnoSport

TERRA BATUDA                                                CIMENT

 

Preparar tu pista de tenis para el verano - Mantenimiento Profesional

GESPA

 

EQUIPATJE QUE NECESSITEM PER JUGAR AL TENNIS

 

APRENEM ALGUNES COSES SOBRE SERENA

2018 US Open - Day 5 : Fotografía de noticias

TÉ UNA GERMANA QUE TAMBÉ JUGA A TENNIS, ÉS LA VENUS WILLIAMS

 

Cuadro Mapa Mundi Animales | Homeandliving.es

LOCALITZEM ON VIU

LA VEU DELS ALUMNES:

 

________________________________

 

 

PROJECTE JACKSON POLLOCK 

PLANIFICACIÓ:

Durant el primer trimestre i part del segon s’ha anat treballant l’artista Jackson Pollock en una de les tardes dedicades només per això.

 

REPTE:

Podríem nosaltres arribar a pintar com el Jackson Pollock?

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ:

  • Començar a conèixer la vida i l’obra de l’autor Jackson Pollock.
  • Aprendre quines tècniques feia servir.
  • Gaudir reproduint les tècniques de pintura de Jackson Pollock.

 

METODOLOGIA:

Per poder arribar a pintar com a Jackson Pollock el primer que havíem de fer és conèixer com pintava per poder-ho, després, experimentar. Així que, primer de tot, es va passar un vídeo als alumnes sobre l’obra de l’artista i, poc a poc, es va anar fent un full de ruta amb les diferents tècniques.

 

IMPLEMENTACIÓ:

 

CREEM EL NOSTRE FULL DE RUTA PENSANT EN QUIN ELEMENTS PODEM FER SERVIR PER IMITAR LA TÈCNICA QUE POLLOCK.

CLIQUEU A SOBRE DE LES IMATGES SI ENS VOLEU VEURE COM PINTEM!

Resultado de imagen de FOTOS DE PINCELES

ESQUITXADES AMB PIZELLS

Resultado de imagen de FOTOS DE XERINGAS GRANDES

ESQUITXADES AMB XERINGUES

Resultado de imagen de BOTES DE SPRAY AMAZONE

SPRAYS AMB PINTURA

Resultado de imagen de coches de juguete abacus

COTXES

Resultado de imagen de CANICAS

CANIQUES

Resultado de imagen de bote dosificadorResultado de imagen de bote dosificador

DOSIFICADORS

 

__________________________________

PROJECTE LES MADUIXERES

PLANIFICACIÓ:

A mitjans de Gener, amb la tornada a l’escola despres de les vacances de Nadal,  vam inciar el projecte que hen anat fent durant el segon trimestre

 

REPTE:

Amb la plantada dels enciams i les ganes de tornar a veure als companys de l’escola Iris… vam estar pensant en quin tipus de planta podriem plantar aquesta vegada…. Era hivern i hi ha poques plantes boniques i interessants en aquesta època. I, la veritat, una de les plantes més boniques per fer amb ells que ens venia al cap eren les maduixeres, però encara no era bona època…

Així que… els companys de l’escola Iris es van plantejar el repte de fer-nos un hivernacle! I ho van aconseguir! Va ser super emocionant veure tot el procés i que vinguessin a explicar-nos el pequé l’havien construït i que plantariem en ell.

Una vegada vam tenir el nostre hivernacle fet… ens vam plantejar la següent pregunta-repte:

Serem capaços de cuidar les maduixeres i tenir maduixes?

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ:

  • Prendre conciència de que les maduixeres són essser vius.
  • Observar els canvis que es produeixen en les maduixeres: crèixen, surten flor, maduixes verdes, maduixes vermelles.
  • Identificar les diferents parts d’una maduixera: arrels, tija, fulla, flor, pètals, pol·len, maduixa.
  • Conèixer algunes de les funcions vitals de les maduixeres: les arrels serveixen per menjar, amb les fulles respiren, el pol·len atrau a les abelles que ajuden a la pol·linització, …..
  • Saber quin elements necessiten les maduixeres per poder viure: el sol, l’aigua i la terra.

 

METODOLOGIA:

Per poder donar resposta a aquestes dues preguntes que ens vam formular en cooperació amb els nois de l’escola Iris vam fer el nostre full de ruta.

 

IMPLEMENTACIÓ:

Per aconseguir portar a terme aquest projecte vam necessitar la col·laboració de l’Escola Iris, que és la que sempre ens ajuda a portar a terme l’hort d’infantil de l’escola. Tal i com s’ha explicat abans…. voliem observar una planta que donés algun fruit, però era massa aviat per plantar aquest tipus de planta, així que els vam plantejar a ells el repte de fer un hivernacle per poder planta maduixeres…. I ho van fer super bé!

Primer van venir un dia a l’hora del patí per pendre mesures i després ens van fer arribar la seva idea…

Fer un hivernacle a partir d’ampolles de plàstic reciclades! Ens van demanar ajuda i entre tots les vam poder recolectar….

Una vegada recol·lectades van venir a muntar l’hivernacle i a plantar les maduixeres…. Mireu que maco ens va quedar!

Voleu veure tot el procés per muntar-ho?

Clicqueu a sobre de la imatge.

Una vegada els d’Escola Iris ens havien ajudat en tot el procés de plantar i poder tenir maduixeres al nostres hort…. ens calia posar en marxar el nostre repte!

Serem capaços de cuidar i tenir cura de les maduixeres?

Aquí se’ns van plantejar moltes preguntes… que vam agrupar en dues:

  • Com són?
  • Que necessiten?

COM SÓN?:  Cada setmana sortiem amb mig grup a fer les observacions de les maduixeres.

Primer parlavem sobre les coses que ja sabiem: anavem anomenant les parts de la maduixera que ja sabiem, recordant coses que ja haviem après com per exemple per on menjaven, etc…

Després observavem els canvis que havien hagut en aquells dies… i formulavem les nostes hipòtesis de perqué dels canvis…. que posteriorment a la setmana següent anavem observant si eren certes o qui l’havia encertada ( la majoria de les vegades hi havia més d’una hipòtesis).

Per acabar feiem un dibuix al natural, que guardavem a la nostra carpeta d’observacions….

D’aquesta manera anavem avaluant les coses que ja sabiem, els canvis i processos que anavem observant i anavem afegint nous conceptes.

Cada setmana apreniem una part de la maduixera i, moltes vegades, la seva funció..

Aquí us deixo algunes de les aportacions que durant aquestes observacions van anar fent els infants:

Les maduixeres mengen? Tenen boca? Per on penseu que mengen?

Les fulles baixen fins al terra i mengen la terra, encara que no les veiem, el tió també menja quan no el veiem.

Mengen per unes coses que tenen sota terra, però no sé com ho fan.

 

Les maduixeres respiren? Tenen nas? Per on penseu que respiren?

No tinc ni idea. No tenen nas.

Han de respirar si són viu com nosaltres però no sé com.

Potser aixó que esta al mig d’aquesta flor de color verd i tan petit, semblen nassos, potser respires per aquí.

Perqué només surten flor i no maduixes?

De les flor sortiran les maduixes, però no les veig.

 

 

PRODUCTE FINAL:

Just abans d’arribar el confinament que ens va obligar a deixar el nostre projecte a mitges vam poder veure una maduixa que per fi prenia el color vermell que tant haviem estat esperant… va ser molt emocionant!

 

LA VEU DELS ALUMNES:

Com el projecte ens va enxampar en el confinament vam proposar que féssim un receptari amb maduixes.

RECEPTARI

 

______________________________________________________________

 

 

PROJECTE LA CASA

PLANIFICACIÓ

A mitjans d’Octubre vam inciar el projecte que vam anar fent durant el primer trimestre.

 

REPTE:

 Poc a poc entre tots/es ens anem donant idees de possibles projectes a dur a terme durant aquests primer trimestre… però cap ens acabava de convencer fins que…. recordem el conte dels tres porquets!. I ens plantegem la següent pregunta…

Podriem nosaltres fer una casa com els tres porquets?

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ:

  • Conèixer les diferents tipologies de cases que existeixen en el nostre entorn.
  • Aprendre les diferents estànces d’una casa.
  • Plantejar diferents hipòtesis: quins  materials necessitariem per fer una casa?
  • Probar la nostra hipòtesis i fer valoracions sobre la viabilitat o no del que pensavem: Podem fer la construcció d’un mur tal i com ho haviem pensat? Cal replantejar-nos el que haviem pensat? Com ho fem ara?
  • Contruir cases a partir del que estem aprenent.

 

METODOLOGIA:

Per poder donar resposta a aquesta pregunta repte vam decidir que ho faríem a partir del treball en gran i petit grup. Primer traçant un FULL DE RUTA entre tots i totes.

 

IMPLEMENTACIÓ:

Una vegada traçada la nostra ruta… només cal anar-la seguint…

 

QUIN TIPUS DE CASA?: Primer de tot calia que ens adonèssim de que existeixen molts tipus de cases… moltíssims…. però només ens centrarien en les nostres, que són les que ens interessen més. Així que amb ajuda de les famílies els infants van anar portant fotos d’on vivien i vam fer una classificac<<<ió.

QUE HA DE TENIR UNA CASA?: Una vegada sabem els diferents tipus de cases que hi ha, pensem “quines coses hem de tenir presents per fer la nostra casa?”

I aquí van sorgir idees de tot tipus! però….també la necessitat de no només fer unA llista, sinò dues!:

 

 

  • QUE HA DE TENIR UNA CASA PER DINTRE?: I una vegada feta la pluja d’idees sobre “que ha de tenir una casa per dintre?” van veure la necessitat de classificar les coses que havien dit segons les estances d’una casa… Ho voleu veure, oi?

       

BANY                                                 CUINA                                     HABITACIÓ PETITA

  

HABITACIÓ GRAN                      MENJADOR

 

 

AMB QUIN MATERIAL?: En una de les converses ens va quedar que les coses que feien falta per a dintre de casa, la majoria, només calia anar-les a comprar a les botigues una vegada feta la casa per fora, així que ara la pregunta era “Amb qué construirem la casa?” Les idees van ser molt variades…

PALLA                                                                          TANCA DE FUSTA

 

XEMENEIA                                            FINESTRA                 PORTA

 

PEGA                                       PEDRES                                  CIMENT

 

MAHONS

 

Ho sé, ho sé… hi ha algunes coses que potser no calen, però… aixó ho hauran de veure ells/es quan posin en pràctica les seves hipòtesis! Serà divertit!

COM AL FEM?: Arribats a aquest punt… havia tantes opcions!!! que va ser el moment de fer treball en petit grup, així que cada un dels grups va traçar la seva fulla de ruta pensant en el que ja sabíem i en quina casa volien construir.

Cliqueu a sobre de cada monstre per veure les diferents fulles de ruta que van fer.

 

COM LA FEM?: Va arribar el moment de posar-nos “a treballar”, així que una vegada amb tots ell materials que creiem que necessitavem vam intertar fer el mur…

En algunes ocasions va sortir a la primera…. en altres… van descobrir que la seva primera idea de com fer les coses no funcionava… així que van haver de canviar. Però el que si que van fer tots va ser… aprendre!

Ens voleu veure treballar?

(Cliqueu a sobre de la imatge)

PRODUCTE FINAL:  Vam descobrir que fer una casa era mooooolt difícil!! De fet només un trosset de mur ens va costa molt d’esforç! Així que vam pensar que el més àcil era acabar fent cases amb tot el que haviem aprés a psico.. Va ser molt divertit!

Cliqueu aquí per veure que bé ens ho vam passar!

 

AVALUACIÓ:

L’avaluació ha estat a partir de les observacions, de les converses que anavem tenint, denles feines realitzales, la participació de cada infant en les activitat i una petita autoavaluació on explicaven les coses que han aprés i les que més els ha agradat.

 

LA VEU DELS ALUMNES:

  • M’ha agradat perqué ara sé les parts d’una casa: el menjador, l’habitació, el menjador,….
  • Fer un mur, tocar el ciment.
  • Les nostres cases a psico van sortir molt xules.
  • Ara ja sabem quines coses ha de tenir una casa quan la volguem fer una.
  • Fer els murs d’una casa costa molt.
  • Visc en un pis i la iaia en una casa.