ELS NOSTRES PROJECTES

BOMBERES I BOMBERS

La imatge de la Miriam Galisteo és la que més va cridar l’atenció a l’hora de triar una representant per a la nostra classe. Aquest trimestre hem descobert un munt de coses sobre la seva feina, que ha inspirat el nostre projecte de les bomberes i els bombers.

PLANIFICACIÓ

Entre tots i totes hem fet una pluja d’idees sobre allò que voliem fer i aprendre d’aquesta feina tan interessant. Durant el projecte hem anat revisant el nostre full de ruta en diferents moments per comprovar que s’aconseguien els nostres objectius: el nostre repte des de l’inici va ser fer el simulacre del rescat d’un animal!

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • Sap quina és la feina que fan els bombers i les bomberes
  • Coneix vocabulari relacionat amb el seu vestit, les eines, elements…
  • Identifica situacions de perill
  • Recorda el 112 com a número d’emergències

METODOLOGIA I IMPLEMENTACIÓ

A la biblioteca de la classe hem trobat un conte ben xulo sobre una nena que volia ser bombera, i també una revista amb molta informació sobre el cos de bombers. A partir de diferents moments de conversa en grup hem compartit els nostres coneixements previs sobre el tema i també hem investigat sobre els dubtes que teniem.

Hem construït el nostre minimon amb vehicles d’emergències, i ens ho hem passat d’allò més bé jugant-hi! Però també ens hem disfressat de bomberes i bombers per fer els simulacres d’apagar un foc i de rescatar un gatet! Hem aconseguit realitzar el nostre repte!

PRODUCTE FINAL

Com que degut a la situació del Covid ens han explicat que de moment no podem visitar el Parc de Bombers Voluntaris de Sant Vicenç, vam pensar algunes alternatives. Els i les alumnes volien fer una videoconferència, que ja les dominen! Però finalment vam fer una entrevista virtual que ha quedat enregistrada en aquest vídeo:

LA VEU DELS ALUMNES

Pròximament…

 

EL CARGOL I L’HERBA DE PONIOL

Aquest curs l’escola es vesteix de contes… cada classe ha triat el seu. A P3, després d’escoltar diferents contes vam triar quin era el nostre preferit: el conte del Cargol i l’herba de Poniol.

PLANIFICACIÓ

Molt engrescats amb el nostre conte, vam acordar que seria una bona idea dedicar el primer projecte del curs a treballar-lo, aprendre’l i com a producte final… representar-lo per als companys d’altres classes!

Així doncs la pregunta repte va ser: podem fer una representació de teatre sobre el conte de la classe?

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • Coneix el fil narratiu del conte
  • Recorda els personatges que apareixen a la història
  • Reprodueix la cançó i el petit diàleg del conte

METODOLOGIA I IMPLEMENTACIÓ

Explicar el conte moltes vegades ens ha ajudat a memoritzar-lo, i com que ens agrada tant estavem encantats de poder sentir-lo: ja sigui explicat per la mestra, mirat al projector, representar-lo amb titelles de dit… Així finalment hem pogut fer una petita disfressa per posar-nos a la pell dels personatges i fer teatre!

fotos disfressats

Vam anar a les classes dels companys de P4, P5 i 2n a representar el conte, molts nens i nenes no el coneixien!

fotos teatre

A més de crear les disfresses, triar els personatge, assajar… vam començar a conèixer més coses sobre el Cargol, el protagonista del conte. Ens hem convertit en experts i expertes en dibuixar cargols, i també hem experimentat fent infusions de poniol.

fotos poniol 

PRODUCTE FINAL

La representació del conte per als altres nens i nenes d’altres classes, va ser el nostre producte final, i va ser un èxit!

LA VEU DELS ALUMNES

En acabar el projecte tots van coincidir en què els havia agradat molt disfressar-se i fer com els personatges del conte, tot i que alguns deien que els hi havia fet vergonya quan vam fer teatre davant altres grups.

Alguns explicaven emocionats que els havia encantat pintar les diademes dels personatges per fer les disfresses, i altres que les infusions de poniol estan bonissimes!

També va haver nens i nenes que malgrat que van fer moltes de les activitats, van estar  malalts els dies que vam fer les representacions, i deien que també els agradaria poder disfressar-se i fer teatre. Així que vam acordar que un altre dia fariem una altra obra!

 

PROJECTE DELS CARGOLS

PLANIFICACIÓ

Ja que durant el segon trimestre el projecte que havíem de fer era sobre un animal, vam estar parlant de seguir estudiant el que representava la nostra classe, el cargol. Ja sabíem algunes coses però… encara en podíem aprendre més!

 CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • Reconeix com són els cargols i quines funcions fan
  • Compara semblances i diferències entre les persones i els cargols
  • Té cura de la cargolera i mostra sensibilitat envers les necessitats de l’animaL

METODOLOGIA I IMPLEMENTACIÓ

A partir de les experiències prèvies del grup amb els cargols, així com de les converses, imatges i contes, vam anar concretant coses que ja sabíem: té banyes, no té peus, s’arrossega, s’enganxa com un slime…

I vam començar a omplir el mural del projecte de la classe.

Vam haver d’investigar algunes coses que no estaven molt clares, com per exemple, com era la boca del cargol que mai havíem vist. Per sort a internet vam trobar imatges de cargols menjant i vam sortir de dubtes.

Mes endavant vam comparar els cargols, amb els nens i nenes de la classe: fem les mateixes coses? Quines fem iguals? Quines diferents? Vam treure algunes conclusions

 

 

Un dia vam inicar una conversa sobre els éssers vius. El cargol és un ésser viu? I nosaltres? Vam veure fotos de diferents objectes, elements, animals, plantes… Com sabem quins són éssers vius? Què difícil!

 

 

Finalment vam concretar que sí, el cargol, com nosaltres, és un ésser viu. “I si sabem què necessita per viure, creieu que podem cuidar un cargol a la classe?” Tots molt engrescats vam decidir que sí!  Així doncs la pregunta repte va ser: podem tenir un cargol a la classe?

PRODUCTE FINAL

Ja teníem la cargolera de la classe a punt: vam trobar el recipient, i vam anar al pati a buscar fulles, palets i pedretes, una mica de sorra… perquè se sentís com a casa! Només faltava visitar l’hort de l’escola per agafar alguns cargols, i també alguna fulla d’enciam o de col per donar-li de menjar…

Però el confinament no ens va deixar acabar el projecte com estava previst, així que vam proposar que cadascú visqués l’experiència preparant la cargolera i tenint cura d’un cargol a casa. 

Fotos cargoleres