ELS NOSTRES PROJECTES

ELS TRENS

Des de principi de curs, totes les nenes i els nens de classe han mostrat molt interès pels trens. Per aquest motiu vam decidir fer un projecte de Trens, per poder aprendre moltes coses.

PLANIFICACIÓ

Mitjançant una conversa vam apuntar tots els coneixements previs que teniem dels trens, cada alumne va dir la seva. A partir d’aquí van sorgir diferents preguntes sobre els trens:

• Quines són les parts del tren?
  • Per què treuen fum?
  • Per què les vies són de ferro?
  • Tots els trens tenen volant?

També ens vam plantejar la nostra pregunta repte, si podríem fer un tren a classe.

CRITERIS D’AVALUACIÓ

• Conèixer les parts d’un tren.
  • Saber perquè treuen fum.
  • Explicar perquè les vies són de ferro.
  • Saber si tots tenen volant.

METODOLOGIA I IMPLEMENTACIÓ

Després de començar a elaborar el nostre full de ruta, i com que havien sorgit quatre preguntes, entre tots vam decidir que cada taula respondria una de les preguntes, buscarien la informació a casa, amb ajuda de les famílies, i després entre tots els membres de la taula, explicarien la resposta a la seva pregunta a la resta de la classe.

Vam aprendre la cançó de Pugem al Tren, que ens agrada molt.

Un cop tots els membres de la taula havien portat la informació, es va posar en comú amb  i ens van fer una explicació a la resta de companys.

Mireu els videos de les explicacions de cada taula.

PRODUCTE FINAL

Amb tota la informació i amb totes les coses que hem aprés, finalment amb material reciclat: oueres, rotllos de paper WC i taps de plàstic, cada nen i nena ha fet el seu tren. Mentre el feiem anaven recordant quines eren les seves parts, perquè treuen fum, si tenen volant o no, per on caminen i perquè les vies són de ferro.

LA VEU DELS ALUMNES

Com que ens agraden tant els trens ens ha agradat molt fer aquest projecte i hem aprés moltes coses.

JANE GOODALL – XIMPANZÉS

Ens va motivar molt els vídeos de Ximpanzés amb la Jane Goodall i ens vam decidir per realitzar un projecte d’aquesta dona important en el món i també volíem conèixer moltes coses del ximpanzés.

PLANIFICACIÓ

Entre tots, i a través de les converses col·lectives, vam decidir que volien saber com eren els ximpanzés i hem anant fent el nostre full de ruta i fent-nos preguntes del que volíem saber, sobre tot en referència a les característiques d’aquests animals tant semblants a nosaltres.

També ens vam preguntar si podríem tenir una selva a la nostra classe.

CRITERIS D’AVALUACIÓ

• Sap com són els ximpanzés
  • Coneix que mengen els ximpanzés
  • Té coneixement de a on viuen els ximpanzés.

METODOLOGIA I IMPLEMENTACIÓ

Després de començar a elaborar el nostre full de ruta, entre tots vam buscar informació per respondre a les nostres preguntes.

Amb tota la informació que van portar els nens i nenes de la classe, hem aprés que mengen, a on viuen i que viuen en família. També hem aprés les seves parts i hem pogut comprovar que s’assemblen força a nosaltres.

A la biblioteca vam trobar un conte de goril·les, que ens ajudava a comptar i a conèixer tot tipus de primates.

Com que ens feia molta il·lusió també ens hem fet una carota de ximpanzés.

Hem construït el nostre minimon de la Selva a on vam poder jugar amb tots els animals que conviuen amb ells a la selva.

PRODUCTE FINAL

Després d’investigar i aprendre moltes coses del ximpanzés, vam poder deduir que a classe no podíem tenir una selva de veritat, entre tots vam decidir que podríem construir una de mentida, vam fer les lianes, vam pintar fulles i vam pintar a una família de ximpanzés que viuen a la nostre selva. I sabeu qui hi ha també a la selva? LA JANE GOODALL

LA VEU DELS ALUMNES

En la nostra autoavaluació hem dit que ens ha agradat molt fer aquest projecte, el nostre primer projecte a l’escola!!!. Ja estem desitjant començar el proper.